صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۵
کد خبر: 19509
گزارشگر: 464
۲۵۷
۰
۰
۰
کالاهای اساسی

جدول قیمت برنج، روغن و گوشت

جدول قیمت برنج، روغن و گوشت
در میادین و بازارهای میوه و تره بار مواد پروتئینی ۵۶ درصد، حبوبات ۲۴ درصد، غلات ۲۰ درصد، مرغ ۱۰ درصد، تخم مرغ ۸ درصد، قند ۱۴ درصد و شکر ۱۴ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

به گزارش آسیانیوز؛ امسال نوسان قیمتی دربازار کالاهای اساسی از لبنیات تا پروتئین‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر بود که منجربه کاهش بازارتقاضای برخی کالاها مانند گوشت قرمز و افزایش تقاضا در اقلام دیگر چون تخم مرغ شد.

پنجم بهمن ۱۴۰۲ یارانه «امنیت غذایی کودکان» برای ۲ ماه (دو مرحله) شارژ شد. کاهش قدرت خرید مردم و به مخاطره افتادن سلامت جامعه به ویژه کودکان سبب شده تا امسال شاهد طرح‌های جدید یارانه در کشور باشیم. طرح‌های سه‌گانه کالابرگ الکترونیکی با ارائه خدمات به بیش از ۶۱ میلیون نفر، امنیت غذایی کودکان و امنیت غذایی مادران دارای کودک شیرخوار اکنون در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) در حال اجرا است. در طرح «امنیت غذایی کودکان» برای هر کودک زیر ۵ سال مشمول طرح در دهک اول تا پنجم، مبلغ یک میلیون تومان و دهک‌های ششم و هفتم، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.


امسال نوسان قیمتی در بازار کالاهای اساسی از لبنیات تا پروتئین‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر بود که منجر به کاهش بازار تقاضا برخی کالاها مانند گوشت قرمز و افزایش تقاضا در اقلام دیگر مانند تخم مرغ شد.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی در بسته بندی فروشگاهی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان است).

جدول قیمت کالاهای اساسی


گفتنی است؛ در میادین و بازارهای میوه و تره بار مواد پروتئینی ۵۶ درصد، حبوبات ۲۴ درصد، غلات ۲۰ درصد، مرغ ۱۰ درصد، تخم مرغ ۸ درصد، قند ۱۴ درصد و شکر ۱۴ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

https://www.asianews.ir/u/dWT
اخبار مرتبط
سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، از کاهش قیمت چندین قلم کالای اساسی به دستور رئیس جمهور خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید