صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۳
کد خبر: 19543
گزارشگر: 306
۱۲۵
۰
۰
۲
مدیر کل صمت استان خبر داد

۳ هزار و ۳۶۲ پروانه بهره برداری فعال با اشتغال ۱۰۷ هزار نفر در استان

۳ هزار و ۳۶۲ پروانه بهره برداری فعال با اشتغال ۱۰۷ هزار نفر در استان
یزد - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ​اظهار داشت : در حال حاضر ۳ هزار و ۳۶۲ پروانه بهره برداری فعال در استان با اشتغال ۱۰۷ هزار نفر داریم

 

آسیانیوز / یزد ؛ «محمد کاظم صادقیان» در دومین نشست مطبوعاتی خود در جمع اصحاب رسانه استان رتبه استان یزد در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری را هفتم کشورعنوان کرد و افزود : بررسی مشکلات ۲۰۳ واحد راکد استان در دست اقدام است که پروانه بهره برداری حدود ۱۸۰ مورد از آنها ابطال شده و در صورت امکان احیاء نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح داشت :  به رغم محدودیت استقرار صنایع در مهمترین پهنه صنعتی استان به دلیل آلایندگی‌ها، با صدور جوازهای تاسیس براساس سند آمایش استان، تاکنون ۴۰۰۵ جواز تاسیس در استان صادر شده است.

صادقیان از تلاش برای سوق دادن جوازهای تاسیس استان به سمت صنایع دانش بنیان و کم آبخواه و کم آلاینده خبر داد و با بیان این که خوشبختانه نگاه سرمایه‌گذاران در استان به این سمت سوق یافته است، ابراز امیدواری کرد که ماحصل و میوه شیرین این رویکرد که نیازمند دانش فنی بالا و نیروی انسانی متخصص است را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

وی از مشارکت تشکل‌های اقتصادی و بخش خصوصی استان به رغم افزایش قعالیت در این حوزه‌ها قدردانی کرد و گفت : خوشبختانه ارزش صادرات محصولات تولیدی استان از تمام گمرکات کشور در ۱۰ ماهه سالجاری با رشد ۲۵ درصدی به ۱۰۷۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد  در ازاعمال برخی ادغام‌ها در صنوف و اتحادیهها، انتخابات اتاق اصناف استان در آینده ای نزدیک  از اشتغال 140 هزار نفر در حوزه تجارت داخلی استان خبر داد

صادقیان  از وصول ۳۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حقوق دولتی معادن در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و با بیان اینکه  نحوه هزینه‌کرد این درآمدها در حوزه وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است ؛ از افزایش وصولی‌ها به چهار هزار میلیارد تومان تا پایان سال  ابراز امیدواری کرد .

وی گفت : با توجه به  سیاست‌های کشوری در حوزه اکتشافات معادن و براساس طرح تحول زمین‌شناسی،‌از دو ماه پیش ۱۵ اکیپ سازمان زمین شناسی کشور جهت شناسایی ۷۰ عنصری در پهنه‌ی عقدا تا دهشیر در استان مستقر هستند.

صادقیان: با بیان اینکه هشت بسته سرمایه‌گذاری  در بخش معدن استان تهیه شده است از صدور ۱۰۰ جواز بی‌نام برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان خبر داد.

به گفته این مقام مسئول برخی معادن بزرگ استان مانند جغارت و چادرملو در مرحله پایانی ذخایر خود هستند و با چالش خوراک و اشتغال آنها مواجهیم لذا تلاش داریم با اکتشافات جدید مانع این مشکل در استان شویم.

مدیر کل صمت استان از انجام اولین دوره مزایده معادن برای ۲۷۰ معدن استان ؛  ۲۳۰ پروانه اکتشاف و ۸۰ مورد گواهی کشف صادر شده خبر داد و تصریح داشت : از ۷۷۶ پروانه بهره‌برداری در استان ۵۰۰ مورد از آنها فعال هستند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

۳ هزار و ۳۶۲ پروانه بهره برداری فعال با اشتغال ۱۰۷ هزار نفر در استان ، محمد کاظم صادقیان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dXt
اخبار مرتبط
یزد - به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد به همراه معاونین خود با حضور در سپاه الغدیر استان با سردار زارع کمالی ، فرمانده سپاه الغدیر استان دیدار کرد
یزد - جشنواره شهید رجایی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، جانشین فرمانده سپاه قدس و جمعی از مدیران، معاونین و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن تربیت معلم شهید پاک‌نژاد یزد برگزار و از دستگاه‌های برگزیده استان تجلیل شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید