صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
کد خبر: 19585
گزارشگر: 464
۲۳۸
۰
۰
۰
رئیس سازان برنامه و بودجه خبر داد؛

اعلام زمان واریز عیدی کارمندان دولت

اعلام زمان واریز عیدی کارمندان دولت
عیدی کارمندان دولت حداکثر تا یک هفته آینده(در آستانه ۲۲ بهمن ماه) پرداخت می‌شود.


به گزارش آسیانیوز؛
به تازگی داود منظور رئیس سازان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور اعلام کرده: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده (در آستانه ۲۲ بهمن ماه) پرداخت می‌کنیم.

لازم به ذکر است، درخصوص عیدی کارگران طبق قانون، می‌بایست مبلغ تعیین شده به عنوان عیدی از ٢ برابر حداقل حقوق قانون کار کمتر نباشد حداکثر عیدی می‌تواند تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر پرداخت شود.

از سوی دیگر ضوابط کلی نحوه پرداخت و میزان عیدی به کارمندان دولت، به موجب ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مشخص شده است که در سال هزار و سیصد و هفتاد و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. البته بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال گذشته و بخشنامه عیدی، مبلغ عیدی کارمندان، ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و ششصد هزار تومان پیش ‌بینی شده بود.

لازم به ذکر است، در خصوص کارمندان دولت باهرنوع مدرک تحصیلی و رده خدمتی، عیدی آنها طبق ماده ۷۵قانون مدیریت خدمات کشوری، معادل ۵۰۰۰ امتیاز میباشد.

باتوجه به اینکه در سال  ۱۴۰۲ضریب حقوقی کارمندان دولت معادل عدد ۴۰۲۴ می‌باشد باضرب امتیاز عیدی درضریب حقوقی، عیدی پایان سال کارمندان دولت مشخص می‌شود.

البته دولت این اختیار را داردکه عیدی کارکنان دولت را بیشتر از مبلغ تعیین شده درقانون مدیریت خدمات کشوری قرار دهد.

https://www.asianews.ir/u/dYa
اخبار مرتبط
در حالی که براساس مصوبه دولت، کار نیمه وقت زنان، تمام وقت محسوب می شود، هیأت وزیران به تمامی دستگاه‌ ها اعلام کرد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پاداش آخر سال پرداخت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید