صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 19613
گزارشگر: 306
۱۵۵
۰
۰
۴
مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان یزد خبرداد

ایجاد ۳ شهرک خورشیدی جزو محورهای سند یزد نوین است

ایجاد ۳ شهرک خورشیدی جزو محورهای سند یزد نوین است
یزد - مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان خاطرنشان کرد :حرکت به سمت ایجاد واحدهای قطعه‌سازی، ایجاد ۳ شهرک خورشیدی جزو محورهای سند یزد نوین است که در این زمینه زمین‌های مناسب انتخاب شده و در حال پیگیری مراحل تشکیل آن هستیم

 

آسیانیوز / یزد ؛ « مسلم فلاح زاده » در در اولین نشست خبری خود به عنوان مدیرعامل شرک شهرک‌های صنعتی استان، جمع اصحاب رسانه استان افزود : از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شهرک سازی در شرکت شهرک های صنعتی استان یزد شده است ؛ از خلع ید ۱۶۲ فقره زمین راکد را از جمله اقدامات انجام شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزدخبر داد .

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان یزد تصریح داشت : مهم‌ترین مأموریت این شرکت  حمایت از صنایع کوچک، تأمین زیرساخت‌های نواحی شهرک‌ها، مکان‌یابی، تملک و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توسعه بازار و همکاری‌های بین‌المللی، ایجاد مراکز خدمات کسب‌وکار و مشاوره رایگان، توسعه خوشه‌های صنعتی و ایجاد پیوند بین صنایع کوچک و متوسط با صنایع بزرگ، برگزاری تورهای صنعتی و... است.

به گفته این مقام مسئول  : از ابتدای دولت سیزدهم ۲۶۳ هکتار زمین به بهره‌برداری رسیده که سه هزار و ۴۲۷ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است و تاکنون ۹۹۵ قرارداد واگذاری داشتیم که ۵۵۶ هکتار زمین تحویل واحدهای صنعتی شده است.

 

وی گفت: در استان یزد ۳۵ ناحیه و شهرک صنعتی یزد وجود دارد که از این تعداد ۲۹ ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۳۳ هزار نفر است.  افزود : یکی از بزرگ‌ترین اهداف تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در جهت استقرار صنایع کوچک و بزرگ است.

فلاح زاده با بیان اینکه مساحت اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان حدود ۱۰ هزار هکتار است افزود : از این میزان حدود ۵ هزار هکتار وارد فاز عملیاتی شده و حدود ۳ هزار هکتار صنعتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با اشاره به مزیت‌های اقتصادی استان یزد به فعالیت یک هزار و ۶۵۸ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک و نواحی صنعتی استان پرداخت و تصریح داشت : از اشتغال  ۳۳ هزار و ۱۷۲ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان یزد خبر داد .

وی اظهار داشت : از ابتدای راه‌اندازی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد تاکنون بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تقویت و توسعه زیرساختی آن هزینه شده است و برای تأمین مابقی زیرساختی مورد نیاز ۱۸ همت نیاز است.

فلاح زاده با بیان اینکه برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک و نواحی صنعتی استان  ۱۸ همت منابع اعتباری باید تأمین شود سرمایه‌گذاری انجام شده در شهرک‌های صنعتی استان را بیش از ۱۶ همت عنوان کرد .

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری انجام شده در خصوص خوشه های صنعتی پرداخت و گفت : در این زمینه ۶ خوشه تشکیل و ۲ خوشه نایلون و گردشگری نیز در دستور کار قرار دارند که در حال پیگیری‌های لازم برای تشکیل این دو خوشه هستیم و همچنین در زمینه نوآوری و فناوری نیز ورود پیدا کرده این و در حال ایجاد یک شهرک نوآوری و فناوری در استان یزد هستیم.

به گفته وی ایجاد شش خوشه صنعتی کاشی و سرامیک، محصولات کنجدی، زیلو، سنگ، طلا و نساجی را از جلمه اقدامات توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی استان یزد دانست و بیان کرد: تاکنون ۲۳۳ تور صنعتی و بالغ بر ۱۴۰۹ دوره آموزشی مهارتی، کارشناسی، کارآفرینی و مدیریتی برگزار شده است.

فلاح زاده  یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان دسترسی به آب دانست و گفت : بر اساس بودجه ۱۴۰۳ باید به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف حرکت کنیم که در این زمینه اقداماتی در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد راه‌اندازی پردیس فناوری نوآوری برای استقرار صنایع فناور و نوآور را از دیگر اقدامات در دستور کار  این شرکت عنوان کرد و از برگزاری تورهای صنعتی و ارتقاء سطح توانمندی واحدهای صنعتی از جمله مأموریت‌های شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد خبر داد .

فلاح زاده از بهره برداری ۴۱۳ مگاوات برق،۳۷۴ هزار مترمکعب گاز، زیرساخت‌های تلفن ثابت ایجاد شده  برای 23 شهرک و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی ۴۵۷ لیتر بر ثانیه استفاده از منابع زیر زمینی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد .

سید محمد جواد عرفانفر

 ایجاد ۳ شهرک خورشیدی جزو محورهای سند یزد نوین است ، مسلم فلاح زاده  مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان یزد

 

https://www.asianews.ir/u/dYC
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید