صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۴
کد خبر: 19638
گزارشگر: 464
۲۳۹
۰
۰
۰
اقتصاد چین

اثر اژدهای زرد بر اقتصاد جهان

اثر اژدهای زرد بر اقتصاد جهان
بی‌تردید اقتصاد چین در نسبتی مستقیم با کلیت اقتصاد جهان قرار دارد و به نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران ارشد اقتصادی، هرگونه تغییر در این اقتصاد، اثرات انکارناپذیری بر سایر اقتصادهای جهان خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۶ درصد کاهش یابد و حتی ممکن است در میان‌مدت کاهش بیشتری را تجربه کند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۶ درصد کاهش خواهد یافت و در میان‌مدت با رشد حدود ۳.۵ درصدی پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۸ کاهش بیشتری خواهد داشت. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد چین از ضعف در بخش املاک و کاهش تقاضای خارجی آسیب دیده است.

بر اساس گزارش رویترز، دومین اقتصاد بزرگ جهان برای ایجاد یک جهش قوی و پایدار پس از همه‌گیری کووید تلاش کرده است، با این‌همه اقتصاد این کشور همچنان تحت فشار طولانی‌مدت بحران املاک، اعتماد ضعیف مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها و همچنین افزایش بدهی‌های دولت و همچنین بحران‌های سیاسی قرار دارد.

https://www.asianews.ir/u/dZ2
اخبار مرتبط
بانک مرکزی چین به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذاری اقتصادی این کشور، از آغاز شیوع ویروس کرونا با اقدامات گسترده‌ای به مقابله با آثار مخرب این ویروس بر اقتصاد چین شتافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید