صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
کد خبر: 19676
گزارشگر: 2
۲۵۷
۰
۰
۱
فرش متری

خرید فرش تشریفات و فرش سجاده ای مسجد با اقساط بلند مدت

خرید فرش تشریفات و فرش سجاده ای مسجد با اقساط بلند مدت
فرش تشریفات یکی از انواع فرش متری یا فرش رولی است. این نوع فرش ها برای فضاهای خاص مناسب هستند. فضاهایی چون تالارهای تشریفات، راهروی هتل ها، رستوران ها، سالن های اجلاس و همایش، ورودی مجتمع ها و مراکز خرید از این سبک فرش استفاده می کنند. نوع طراحی و رنگ بندی فرش تشریفات به گونه ای است که با محیط مراسم هماهنگ است. معمولا برای فضاهای رسمی، از طرح های ساده استفاده می شود. گاهی نیز حسینیه ها و بقاع مذهبی نیز از فرش تشریفات استفاده می کنند اما با طرح های شلوغ تر و در اصطلاح طرح های افشان.

فرش تشریفات و سجاده ای را از کجا بخریم؟

کاشان شهری است با ده ها کارخانه تولید فرش ماشینی. اما تعداد محدودی از این کارخانه ها، به صورت اختصاصی فرش تشریفات تولید می کنند. یکی از این کارخانه ها ، شرکت سجاده کارپت کاشان است که شرایط خرید فرش تشریفات و خرید فرش سجاده ای مسجد با قیمت و اقساط بلند مدت را در اختیار شما می گذارد.

فرش تشریفات با فرش قرمز چه تفاوتی دارد؟

فرش قرمز نمونه ای از فرش تشریفات است. با این تفاوت که رنگ فرش قرمز به صورت اختصاصی فقط قرمز است و فرش تشریفات قابلیت تولید در انواع رنگ ها را دارد.
فرش قرمز با دو طرح تولید می شود:

  • حاشیه هایی با رنگ های کرم و یا مشکی در دو طرف فرش تشریفات قرار دارند.
  • فرش بدون حاشیه با زمینه ساده و یا طرح دار است.

کاربرد فرش تشریفات چیست؟

به تاریخ که نگاه کنیم، مشاهده می کنیم که فرش قرمز بیشتر برای جلسات بین المللی و حکومتی استفاده می شده است و به وسیله آن مسیر استقبال از سران حکومتی مشخص می شده است. در واقع نوعی ارزش نهادن برای میهمان از سوی میزبان تلقی می شده است. رفته رفته با گذشت زمان، این نوع فرش در سالن ها، جشن ها، راهرو ها، کناره در منازل، هتل ها و حسینیه ها نیز استفاده شد.
البته این نوع فرش به دلیل تنوع در رنگ و طرح قابل استفاده در مکان های مختلف است. مثلا اگر فرش تشریفات با رنگ سبز یا آبی تولید شود، برای فضاهای مذهبی چون حسینیه و یا امامزاده ها می تواند مناسب باشد.
مساجد اهل سنت نیز از فرش های تشریفات برای مفروش کردن مساجدشان بسیار استقبال می کنند. چرا که برای آنها مشخص بودن جای مهر مهم نیست و اولویتی ندارد، به همین دلیل فرش های تشریفات ساده و یا طرح دار را دوست دارند.

خرید فرش تشریفات و فرش سجاده ای مسجد

انواع طرح های سجاده فرش تشریفاتی

درست است که فرش های تشریفات برای انواع مکان ها مناسب هستند اما نوع طرح مورد استفاده در هر فضایی طبیعتا متفاوت است. از طرفی رول های سجاده فرش و اندازه و سایزشان نیز متفاوت است. به طرو کلی فرش های تشریفاتی به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

فرش تشریفات کاشان برای مسجد

این سبک از فرش ها با متراژ های بالا برای بعضی از مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی تولید می شوند. بسیاری از این تولیدات نیز با هدف صادرات انجام می شوند.
غالبا مساجد و مکان هایی که نماز جماعت در آنها برگزار می شود، ترجیح می دهند از سجاده فرش محرابی استفاده کنند، چرا که جهت قبله و جای هر نمازگزار روی آن مشخص است.
فرش تشریفات شاده و بدون نقش و نگار، فرش تشریفات شمسه، سجاده فرش تشریفاتی نگینی، فرش سجاده ای تشریفاتی افشان،

فرش تشریفات برای راهرو، راه پله و هتل

کاربرد دیگر فرش تشریفات، برای کناره و راهرو و راه پله است که بسیاری افراد با این هدف فرش تشریفات تهیه می کنند.

انواع طرح های سجاده فرش تشریفاتی

جنس نخ فرش تشریفات، اکرولیک یا پلی استر؟

انتخاب نوع الیاف مصرفی کاملا بستگی به میزان بودجه شما دارد. نخ اکرولیک، الیافی با قیمت بالاتر است و طبیعتا برای متراژهای بالا، بودجه بیشتری نیاز است. اما نخ پلی استر ارزان تر بوده و قیمت متعادل تری دارد. اما لازم است بدانید کیفیت آن متوسط بوده و در کوتاه مدت کوبیده می شود.
خوبی الیاف اکرولیک این است که در برابر گرما مقاوم است و در اثر پاخوردن مداوم آسیب نمی بیند. با شستشو استحکام و دوامش را از دست نداده و زیباتر می شود. اما الیاف پلی استر، استحکامشان نسبی است و با چندبار شستشو، آن زیبایی و درخشندگی اولیه را نخواهند داشت.
بهتر است قبل از هر اقدامی، نوع بودجه خود را بررسی کنید تا به نسبت آن نوع الیاف مصرفی، شانه، تراکم و سایر موارد را نیز بتوانید مشخص کنید.

https://www.asianews.ir/u/dZF
اخبار مرتبط
راه های بسیار زیادی در باب محافظت از فرش ها و افزایش طول عمر آنها وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها از وقوع بسیاری از خسارات و هزینه های هنگفت تعمیرات فرش و قالیشویی جلوگیری کرد. با رعایت این نکات و قواعد اصولی در نگهداری فرش‌ها، می‌توانید زمان بسیار بیشتر و طولانی تری را برای ماندگاری و حفظ زیبایی فرش ها داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید