صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۸
کد خبر: 19680
گزارشگر: 464
۲۴۹
۰
۰
۱
به سردبیری علی میرزاخانی

آخرین جزئیات پرونده سایت فردای اقتصاد

آخرین جزئیات پرونده سایت فردای اقتصاد
برخی منابع خبر داده‌اند که بامداد اجازه خروج نیرو‌های تحریریه داده شده و تنها تعدادی از مدیران هنوز در این مجموعه حضور دارند.


به گزارش آسیانیوز؛ کانال خبری باشگاه روزنامه نگاران از حضور ماموران در سایت فردای اقتصاد خبر داد.

 طی ساعات گذشته، خبرهایی منتشر شد که حکایت از آن دارد روز گذشته مأمورانی به دفتر سایت «فردای اقتصاد» رفته و تا دیروقت در این محل حضور داشته و به بررسی و واکاوی آن مجموعه و بازجویی از خبرنگاران این سایت پرداخته‌اند.

با گذشت چندین ساعت، هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست که بدانیم وضعیت افراد و اعضای تحریریه فردای اقتصاد چگونه است.

سایت فردای اقتصاد به سردبیری علی میرزاخانی از روزنامه‌نگاران توانمند کشور فعالیت میکند.

در ساعات اخیر، گزارشاتی منتشر شده است که نشان میدهد روزنامه نگاران رسانه «فردای اقتصاد» از ظهر دیروز تاکنون در محل کار خود محبوس شده اند.

دلیل این اقدام و نهادی که مسئولیت آن را بر عهده دارد، همچنان نامشخص است. از سوی دیگر، امروز رسانه های رسمی از بازداشت مهدی افشارنیک، روزنامه نگار حوزه اقتصاد خبر داده اند.

با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است.

توضیحات قوه قضاییه درباره بازداشت مهدی افشارنیک و بازرسی از سایت فردای اقتصاد

رویداد۲۴ خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است.

میزان در ادامه نوشت: این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.

گفتنی است که امروز سایت اعتمادآنلاین خبر از بازداشت مهدی افشارنیک، خبرنگار حوزه اقتصاد و انرژی داد. براساس اخباری که به دست اعتمادآنلاین رسیده افشارنیک احتمالا هفته گذشته (چهارشنبه ۱۱ بهمن) بازداشت شده است و هنوز دلیل و نهاد بازداشت‌کننده او مشخص نیست.

همچنین براساس خبری که باشگاه روزنامه‌نگاران ایران منتشر کرده است، بعدازظهر دیروز ۱۶ بهمن ماموران تحریریه فردای اقتصاد را مورد بازرسی قرار دادند و نیرو‌های تحریریه این رسانه تا بامداد امروز در رسانه حضور داشته‌اند.

برخی منابع خبر داده‌اند که بامداد اجازه خروج نیرو‌های تحریریه داده شده و تنها تعدادی از مدیران هنوز در این مجموعه حضور دارند.

نهاد قضایی یا نهاد‌های ذی‌ربط هنوز اطلاعات بیشتری جز بیانیه‌ای که در بالا ملاحظه می‌کنید درباره این موضوعات منتشر نکرده‌اند.

همسر مهدی افشارنیک: یک هفته است از او بی‌خبریم


همسر آقای افشارنیک خبر داد که وی یک روز پس از بازداشت با خانه تماس گرفته و اعلام کرده است که در اوین به سر می برد اما از هفته پیش تاکنون دیگر تماسی نگرفته است.

مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار و مستندسازی است که در حوزه نفت فعالیت می‌کرد و سه‌شنبه شب گذشته بازداشت شد. هنوز از اتهامات وی و دلیل بازداشت او خبری منتشر نشده است. مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه اعلام کرد دلیل این بازداشت و نیز بازرسی از دفتر سایت خبری فردای اقتصاد ارتباطی به فعالیت روزنامه‌نگاری این افراد ندارد.

همسر آقای افشارنیک خبر داد امروز نیز در دادسرای امنیت اوین به همراه وکیلی که اختیار کرده‌اند، پیگیر بازداشت مهدی بودند اما هنوز دلیل بازداشت را به آنها نگفته‌اند. در عین حال به ایشان گفته شده است که آقای افشارنیک به زودی آزاد خواهد شد.

وی همچنین خبر افزود که فرزندان آقای افشارنیک بسیار دلتنگ پدر هستند و بیقراری می‌کنند.

https://www.asianews.ir/u/dZI
اخبار مرتبط
نوید جمشیدی، روزنامه نگار و عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران نیمه شب در منزلش بازداشت شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید