صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۷
کد خبر: 19687
گزارشگر: 2
۲۱۲
۰
۰
۱
ارزهای دیجیتال

قیمت ارز شیبا تحت تاثیر چه عامل‌هایی در بازار کریپتوکارنسی است؟

قیمت ارز شیبا تحت تاثیر چه عامل‌هایی در بازار کریپتوکارنسی است؟
پس از آشنایی سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۰۹ با ارزهای دیجیتال در طول ۱۵ سال گذشته، میم کوین‌های فراوانی به بازار عرضه شدند که شیبا یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است. هنگام طراحی این توکن توسط توسعه‌دهندگان آن، کمتر کسی فکر می‌کرد که این دارایی بتواند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند، زیرا فقط برای شوخی ساخته‌شده بود؛ اما ازآنجایی‌که این کوین، طرفداران بسیاری پیداکرده، در این مقاله تصمیم گرفتیم عوامل تأثیرگذار روی قیمت شیبا را بررسی کنیم تا درصورتی‌که قصد خرید آن را دارید قبل از انجام این کار وضعیت آن را بررسی کنید.

معرفی رمز ارز شیبا

از عرضه این دارایی در بازار کریپتوکارنسی‌ها مدت‌زمان زیادی نگذشته است. سال ۲۰۲۰ بود که از میم کوینی با نماد نژاد سگ شیبا اینو رونمایی شد. این ارز بر بستر شبکه اتریوم طراحی‌شده و اصلی‌ترین هدف آن به چالش کشیدن دوج کوین است که رمزارزی شناخته‌شده و محبوب به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید که این پروژه فقط به یک توکن حاکمیتی محدود نمی‌شود. از آن برای ایجاد صرافی غیرمتمرکز و ان اف تی‌ها نیز استفاده می‌شود. علاقه‌مندان به این دارایی می‌توانند از آن به‌منظور انجام پرداخت‌های روزمره خود نیز استفاده کنند. اوج قیمت شیبا به سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد که توانست رشدی چند صد درصدی را تجربه کند؛ اما باید در نظر داشته باشید که این افزایش ارزش نیز موجب نشد تا نرخ خرید و فروش آن در بازار به بیش از چند سنت برسد.

  • از مهم‌ترین ویژگی‌های SHIB می‌توان به سوزاندن توکن‌ها اشاره‌کرده که از عرضه بی‌رویه آن در بازار جلوگیری می‌کند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیبا

برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری مطمئنی روی این دارایی انجام دهید، باید با عواملی که بر قیمت شیبا تأثیرگذار هستند، آشنا شوید. شما با بررسی این پارامترها می‌توانید موقعیت‌های معاملاتی مناسب را شناسایی کرده و از بازار سود کسب کنید.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا اصلی‌ترین عاملی است که موجب ایجاد نوسانات قیمت در دارایی‌های مختلف می‌شود. شیبا نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی فروشندگان قدرتمند در بازار ظاهر شوند، نرخ فروش این توکن کاهش پیدا می‌کند. عکس این قضیه نیز صادق است؛ هنگامی‌که خریداران قوی در بازار حاضر شود، قیمت‌ها بیشتر می‌شوند. در نظر داشته باشید که یکی از عوامل کاهش عرضه این میم کوین در بازار، فرایندی به نام توکن سوزی است که در دوره‌های زمانی مشخصی انجام می‌شود.

ارز شیبا

رسانه‌های اجتماعی

تأثیر رسانه‌های اجتماعی در نوسانات ایجادشده روی بازار کریپتوکارنسی‌ها بر هیچکس پوشیده نیست. قیمت شیبا با افزایش توجه کاربران در رسانه‌ها اجتماعی با سرعت بیشتری رشد می‌کند. اگر افراد سرشناس و اینفلوئنسرهایی که در این بازار فعالیت می‌کنند، در مورد ارز گفته‌شده صحبت کنند تأثیر آن دو چندان خواهد بود.
البته در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی نوسانات ایجادشده، شدید و زودگذر خواهند بود. ازآنجایی‌که میم کوین‌های مثل SHIB برای منظور خاصی طراحی نشده‌اند، این جامعه کاربری آن‌ها است که می‌تواند موجب ایجاد روندها شود.

حجم معاملات

حجم را می‌توان اصلی‌ترین شاخص در تمام بازارهای مالی دانست که می‌تواند موجب افزایش یا کاهش نرخ‌ها روی تابلو شود. اگر در روندی صعودی این شاخص در حال رشد باشد، می‌توان به آینده بازار و بیشتر قیمت‌ها امیدوار بود؛ اما اگر در این مسیر، حجم معاملات کمتر شود، به‌احتمال فراوان در پایان حرکت هستیم و باید منتظر یک تغییر روند بود. عکس این قضیه نیز صادق است. پس به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید شیبا، حتماً این پارامتر را با دقت بررسی کنید تا در بهترین نقطه وارد بازار شوید.

احساسات سرمایه‌گذاران

تمامی روندهای در بازار ارز دیجیتال بر اساس احساسات سرمایه‌گذاران شکل می‌گیرد. یعنی اگر آن‌ها نسبت به آینده خوش‌بین باشند، قیمت شیبا افزایش پیدا می‌کند؛ اما اگر چنین حسی را نداشته باشند، به‌احتمال بسیار زیاد نرخ‌ها شروع به کاهش می‌کنند. البته برای بررسی هرچه دقیق‌تر این پارامتر به شما توصیه می‌کنیم تا وضعیت کوین‌های برتر بازار را زیر نظر داشته باشید؛ زیرا شرایط آن‌ها تأثیر مستقیم روی میم کوین‌های دیگر دارد.

سیاست‌های پولی

سیاست‌های پولی اتخاذشده توسط فدرال رزور یکی دیگر از عوامل مهمی است که می‌تواند روی نوسانات ایجادشده تأثیرگذار باشد. به‌طور مثال اگر این نهاد تصمیم بگیرد، نرخ بهره را افزایش دهد، بازارهای مالی مثل کریپتو بخش زیادی از ارزش خود را از دست می‌دهند. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام تحلیل شیبا، حتماً به سیاست‌های اتخاذشده توسط بانک مرکزی آمریکا توجه داشته باشید.

روش خرید شیبا

در بخش قبل عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیبا را بررسی کردیم. در این قسمت قصد داریم روش‌هایی که می‌توان از طریق آن این میم کوین را خریداری کرد به شما معرفی کنیم:

صرافی بین‌المللی

اولین راه این است که در یکی از صرافی‌های بین‌المللی، افتتاح حساب کنید و پس از شارژ اکانت خود اقدام به خرید SHIB کرده و آن را به کیف پولتان انتقال دهید. البته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، ریسک انجام این کار بسیار زیاد است و می‌تواند دردسرهایی را برای شما ایجاد کند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنم قبل از هر اقدامی قوانین اکسچنج موردنظرتان را بررسی کنید.

صرافی والکس

روش دوم که بسیار ساده‌تر است و خطری از بابت تحریم و بلوکه شدن دارایی‌ها، شما را تهدید نمی‌کند، استفاده از خدمات والکس است. برای این کار ابتدا لازم است تا حساب کاربری خود را در وب‌سایت این مجموعه افتتاح کرده و پس احراز هویت، اکانت خود را شارژ کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید تحلیل شیبا را از طریق ابزارهایی که در این اکسچنج وجود دارد، انجام داده و موقعیت مناسب معاملاتی را شناسایی کنید. در نهایت با رفتن به بخش خرید و فروش آنی، سفارش خود را ثبت کرده تا میم کوین به کیف پولتان اضافه شود.

قیمت ارز شیبا

جمع‌بندی

قیمت شیبا تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. در این مقاله مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کردیم تا بتوانید تحلیل‌های بهتر و دقیق‌تری انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که مطالب گفته‌شده صرفاً به‌منظور افزایش میزان دانش و آگاهی خوانندگان نگارش شده و پیشنهادی مبنی بر سرمایه‌گذاری نیست. شما برای ورود به این بازار باید اطلاعات تحلیلی خود را افزایش داده و با کمک آن‌ها موقعیت‌های مناسب را شناسایی کنید.

https://www.asianews.ir/u/dZO
اخبار مرتبط
بهترین کیف پول شیبا چیست؟ به عنوان یک تریدر یا هولدر شیبا، کدام کیف پول ارز دیجیتال قابل اعتماد است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید