صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
کد خبر: 19722
گزارشگر: 2
۳۰۷
۰
۰
۱
طراحی لوگو

چه نوع لوگویی برای شما مناسب است؟

چه نوع لوگویی برای شما مناسب است؟
لوگو اولین نماد از هویت بصری برندهاست و طراحی لوگوی، شناخت حوزه کسب و کارها و انتقال ارزش­های برند را برای مخاطبان آسان­تر می­کند. مردم از طریق لوگو با برندها ارتباط برقرار می­کنند. اگر به لوگوی بزرگترین برندهای دنیا مانند مک دونالد، نایک، اپل یا سامسونگ دقت کنید، خواهید دید که با وجود طراحی ساده، چقدر در تبدیل شدن به برندهای شناخته شده جهانی موفق بوده ­اند.

برای اینکه بتوانید لوگوی تاثیرگذار و قدرتمندی را طراحی کنید، باید لوگوی مناسب با برندتان را انتخاب کنید. در دنیای طراحی لوگو برندها حداقل شش سبک مختلف وجود دارد. در این مطلب، انواع سبک­های طراحی لوگو را با هم بررسی می­کنیم و به شما می­گوییم که هر سبک، برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است.

لوگوتایپ (Wordmarks)

لوگوتایپ یکی از رایج­ترین مدل­های طراحی لوگو است که با نام شرکت، حروف یا فونت­های خاصی طراحی می­شود. لوگوتایپ شاید در ظاهر بسیار ساده به نظر برسد، ولی همان­ طور که استیو جابز گفت: «ساده می­تواند جذاب­تر از پیچیده باشد». سفارش طراحی لوگو واترمارک را معمولا به طراحان حرفه­ای می­سپارند، چون برای طراحی این سبک لوگو، باید به جزئیاتی مانند نوع فونت، حروف نویسی، بزرگی و کوچکی حروف، رنگ و... دقت کرد. چه زمانی از لوگو تایپ استفاده می­کنیم؟

✓ وقتی نام برند املا یا آوای زیبایی داشته باشد

استفاده از لوگوتایپ برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است؟

این سبک طراحی لوگو برای برندهای صنایع غذایی، صنایع دارویی، فروشگاه­های آنلاین، رستوران­ها و شرکت­های خدماتی مناسب است. مانند لوگوهای Wix، Coca-Cola، Subway، Casper، Kellogg’s و eBa.

لوگو لنزمارک (Letterform)

لوگوی لنزمارک نوعی آرم یک حرفی است که با حرف اول نام برند طراحی شده است. اغلب برندها در گذشته از این سبک لوگو استفاده می­کردند. چون کاملا ساده و مقیاس پذیر است. شبکه­های اجتماعی مشهور دنیا لوگوی خود را با سبک لنز مارک طراحی کرده­اند. لوگو لنز مارک به سادگی شهرت دارد و جزو آرم­هایی است که به آسانی در ذهن مخاطبان ثبت می­شود. چه زمانی از لوگوی لنز مارک استفاده می­کنیم؟

✓ به طور کلی لوگوی تک حرفی انتخاب خوبی برای برندهای شناخته شده است که به سبک مینمالیسم علاقه دارند یا برندهایی که می­خواهند برای اولین بار از لوگو برندشان رونمایی کنند.

استفاده از لوگو لنزمارک برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است؟

این سبک طراحی لوگو برای برندهای غذایی، برندهای دارویی، شبکه­های اجتماعی، پلتفرم­های نمایش فیلم و سریال و حتی پلتفرم­های مالی و ارز دیجیتال مناسب است. به عنوان مثال فیس بوک، مک دونالد، نتفلیکس و پینترست، اوبر و بیتز.

سفارش لوگو

لوگوی مونوگرام (Monogram)

لوگوی مونوگرام مانند لوگو لنزمارک از حروف اول نام تجاری ساخته شده ‌است، با این تفاوت که تک حرفی نیست و از چند حرف تشکیل می­شود، مانند لوگو IBM یا NASA. این نوع لوگو به راحتی در ذهن مخاطبان ثبت می­شود و به دلیل مقیاس پذیری بالا در سایت، شبکه­های اجتماعی، ست اداری و... قابل استفاده است. چه زمانی از لوگوی مونوگرام استفاده می­کنیم؟

✓ برندهایی که نام آنها شامل چندین کلمه کنار هم است، از این سبک طراحی لوگو استفاده می­کنند. چون می­خواهند نام طولانی خود را به یک نسخه کوتاه­تر و به یاد ماندنی تبدیل کنند.

استفاده از لوگو مونوگرام برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است؟

این سبک طراحی لوگو برای کسب و کارهایی که فرمت رسمی و تجاری دارند، از جمله صنایع مد و پوشاک، شرکت­های دارویی و شرکت­های محصولات دیجیتال مناسب است. مانند HBO، IBM، NASA، CNN، HP و Louis Vuitton.

لوگو سمبلیک (Symbols)

لوگوی سمبلیک یکی از قدیمی­ترین سبک­های طراحی لوگو است که در آن از نمادهای گرافیکی یا تصاویری استفاده می­شود که هویت یا فعالیت برند را منعکس می­کند. نمادهای استفاده شده در سبک سمبل از دنیای واقعی الهام گرفته می­شوند و جزو آن دسته از لوگوها هستند که مخاطب بلافاصله پس از مشاهده آن، متوجه می­شود که کدام برند است و در چه حوزه­ای فعالیت می­کند. با لوگو سمبل می­توانید سفارش لوگو موشن هم بدهید. چون نمایش ویدیویی و سه بعدی این سبک لوگوها جذاب­تر از مدل دو بعدی و تصویری آنهاست. چه زمانی از لوگوی سمبل استفاده می­کنیم؟

✓ برندهایی ماهیت کسب و کار آنها با یکی از نمادهای دنیای واقعی هم خوانی دارد، می­توانند از این لوگو استفاده کنند. البته اگر یک برند نسبتاً جدید هستید، ممکن است مدت زمان زمان زیادی طول بکشد که مشتریان لوگوی شما را بشناسند و ارتباط آن را با برندتان پیدا کنند.

استفاده از لوگو سمبل برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است؟

این نوع لوگوها مناسب شرکت­هایی است که می­خواهند یک لوگوی بصری جذاب و به یاد ماندنی داشته باشند. تقریبا همه کسب و کارها می­توانند در صورت پیدا کردن سمبل واقعی برندشان از این سبک کمک بگیرند. لوگوی اپل، توییتر، اینستاگرام و اسنپ چت نمونه موفق لوگو سمبل هستند.

ساخت لوگو

لوگو انتزاعی (Abstract)

این سبک لوگو مبتنی بر تصویر است و از اشکال انتزاعی برای نشان دادن برند یک شرکت استفاده می­کند. بر خلاف لوگوهای سمبلیک که یک المان واقعی را نشان می­دهند، علائم لوگوی انتزاعی بیشتر استعاری هستند. این سبک لوگوها شانس متفاوت بودن را به برند شما می­دهند. اگر به دنبال لوگویی هستید که ارزش­های اصلی برند شما را در قالب تصویر به نمایش بگذارد، لوگوی انتزاعی را انتخاب کنید. چه زمانی از لوگوی انتزاعی استفاده می­کنیم؟

✓ زمانی که مطمئن باشیم هویت برند خود را به درستی طراحی کرده­ایم و دقیقاً می­دانیم چه چیزی را می­خواهیم به مخاطبان خود منتقل کنیم.

استفاده از لوگوی انتزاعی برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است؟

لوگوی انتزاعی می­تواند انتخاب خوبی برای برندهای بین المللی باشد. چون درک نام بعضی از برندها در زبان­های مختلف ممکن نیست، ولی لوگو می تواند هویت کسب و کار را به مخاطب هدف منتقل کند. لوگوی نایک، پپسی، آدیداس، گوگل درایو، المپیک، شانل و گوچی نمونه موفق لوگوی انتزاعی هستند.

لوگو مسکات (Mascot)

لوگو مسکات از شخصیت­های مصوری الهام گرفته شده است که به عنوان سفیر برند شناخته می­شوند. این شخصیت­ها می­توانند هر چیزی باشند، از موجودات ساختگی گرفته تا افراد واقعی. لوگو مسکات می­تواند راه خوبی برای ایجاد ارتباط مشتریان با برند شما باشد، چون مردم به طور طبیعی با لوگوهایی که کاراکتر شخصیتی دارند، راحت ارتباط برقرار می­کنند. لوگو مسکات ماهیت دوستانه و صمیمی دارد. چه زمانی از لوگوی سمبل استفاده می­کنیم؟

✓ برندهایی که می­خواهند با ایجاد فضایی سرگرم‌ کننده با کودکان و خانواده‌ها راحت­تر ارتباط برقرار کنند یا کسب و کارهایی که مخاطب هدف آن کودکان است، می­توانند از این سبک لوگو استفاده کنند.

استفاده از لوگوی مسکات برای کدام گروه از کسب و کارها مناسب است؟

به دلیل ماهیت دوستانه و جذاب، این نوع لوگو برای رسانه­های اجتماعی و کمپین­های بازاریابی و تبلیغاتی مناسب است. شرکت­هایی که در زمینه تفریحات و سرگرمی، کودک، بازی و صنایع غذایی کار می­کنند، بهتر است این لوگو را امتحان کنند. لوگوی چی توز، بادام زمینی Planters و کیدو نمونه‌­های لوگو مسکات هستند.

در نهایت توصیه می­کنیم برای طراحی لوگو برند کسب و کارتان حتما از یک تیم حرفه­ای کمک بگیرید. چون طراحی یک لوگوی قوی و معنادار نیاز به دانش تخصصی و خلاقیت دارد. فراموش نکنید که طراحی آگاهانه نه تنها برند شما را ارتقاء می­بخشد، بلکه کاری می­کند تا مشتریان لوگوی شما را تا مدت­ها در ذهن خود به خاطر بیاورند. روی طراحی لوگو برندتان سرمایه گذاری کنید و نتیجه آن را در موفقیت کسب و کارتان ببینید.

https://www.asianews.ir/u/e0p
اخبار مرتبط
مشاغل اینترنتی پولساز در ایران کدام اند؟ با یادگیری چه مهارت هایی می توانیم در زمانی کوتاه به درآمد بالا برسیم؟ در این مقاله پاسخ تمام این سوالات داده شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید