صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۵
کد خبر: 19822
گزارشگر: 464
۳۷۶
۰
۰
۱
کایا کالاس، نخست‌وزیر استونی:

سخنان ترامپ، تلنگری به ناتو برای بیدار شدن از خواب است

سخنان ترامپ، تلنگری به ناتو برای بیدار شدن از خواب است
اظهارات جنجالی ترامپ درباره احتمال پا پس کشیدن آمریکا از حمایت تمام عیار خود از متحدانش در ائتلاف نظامی ناتو، همچنان با موج گسترده‌ای از واکنش‌ها مواجه است.

به گزارش آسیانیوز؛ با این‌همه برخی رهبران اروپایی این اظهارات را تلنگری به ناتو دانسته‌اند که می‌تواند آنان را از خواب بیدار کند.

در همین راستا، کایا کالاس، نخست‌وزیر استونی به خبرنگاران گفت: «اظهارات اخیر دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در مورد سازمان ناتو در ابتدای امر باید تلنگری برای آ‌ن دسته از اعضای ناتو باشد که به قدر کافی در حوزه مسائل دفاعی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.» خانم کالاس در نشست مشترک خبری با روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا بیان داشت: «من فکر می‌کنم آن‌چه نامزد ریاست‌جمهوری در آمریکا گفت، جنبه دیگری هم دارد که ممکن است با این هدف بوده باشد که برخی از متحدان که دست روی دست گذاشته‌اند را از خواب غفلت بیدار کند.»

خانم متسولا نیز در همین‌باره خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا باید بیشتر برای دفاع خود هزینه کند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفته است: «اتحادیه اروپا باید پیام روشنی از خود بروز دهد و آن بایستی این باشد که فارغ از اینکه چه کسی دولت بعدی آمریکا را رهبری خواهد کرد، ما به اندازه کافی قوی هستیم که بتوانیم از یکدیگر دفاع کنیم.»

https://www.asianews.ir/u/e22
اخبار مرتبط
به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، سطح تنش‌ها و رودررویی‌ها افزایش یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید