صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۳
کد خبر: 19846
گزارشگر: 464
۲۶۸
۰
۰
۱
شرکت تحقیقاتی Rho Motion توضیح داد

بازار خودروهای الکتریکی جهان به کدام سو می‌رود؟

بازار خودروهای الکتریکی جهان به کدام سو می‌رود؟
شرکت تحقیقاتی Rho Motion اعلام کرد که فروش خودروهای الکتریکی جهانی در ژانویه نسبت به سال قبل ۶۹ درصد افزایش یافت، اما نسبت به دسامبر ۲۶ درصد کاهش داشته که منعکس‌کننده کاهش یارانه‌ها یا قوانین سختگیرانه در آلمان و فرانسه و فروش ضعیف‌تر فصلی در چین است.

به گزارش آسیانیوز؛ فروش خودروهای تمام الکتریکی یا خودروهای برقی باتری‌دار و پلاگین هیبریدی در ژانویه به ۱.۱ میلیون رسید که از ۶۶۰ هزار در ژانویه ۲۰۲۳ افزایش یافت.

چارلز لستر، مدیر داده‌های Rho Motion به رویترز گفت که فروش خودروهای برقی در آلمان و فرانسه در ژانویه نسبت به دسامبر حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است زیرا آلمان یارانه‌های خود را لغو کرد و فرانسه شرایط را برای یارانه‌های خود تشدید کرد اما او افزود که محدودیت‌های جدید دی‌اکسید کربن(CO۲) برای اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۲۵ اجرایی می‌شوند، به این معنی است که خودروسازان امسال را صرف افزایش عرضه مدل‌های تمام الکتریکی و هیبریدی خواهند کرد و آنچه واقعاً فروش را تشویق می‌کند، استانداردهای انتشار اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۵ است.

فروش ژانویه در بازار ایالات متحده و کانادا، نسبت به سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافت و در چین تقریباً دو برابر شد. فروش در اتحادیه اروپا، انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) و بریتانیا ۲۹ درصد افزایش یافت. در ماه دسامبر، فروش در چین در آستانه سال نو چینی ۲۶ درصد کاهش یافت. در اروپا ۳۲ درصد و در ایالات‌متحده و کانادا ۱۴ درصد کاهش داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، فروش هیبریدی در ایالات‌متحده با مخالفت مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بالای خودروهای الکتریکی و چالش‌های زیرساختی در حال افزایش است. لستر گفت با نگاهی به ایالات‌متحده و کانادا، داستان اصلی در حال حاضر ظهور مجدد احتمالی خودروهای پلاگین هیبریدی است که جنرال موتورز اعلام کرد.

https://www.asianews.ir/u/e2q
اخبار مرتبط
به نظر می‌رسد که مزیت اصلی خودروهای الکتریکی این است که چون هیچ سیستم اگزوز و درنتیجه آلودگی وجود ندارد، برای محیط زیست بهتر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید