صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
کد خبر: 19918
گزارشگر: 2
۱۵۷
۰
۰
۲
خرید و فروش رمزارز دوج کوین

راهنمای فروش و خرید دوج کوین با کارمزد کم

راهنمای فروش و خرید دوج کوین با کارمزد کم
رمزارز دوج کوین که در ابتدا یک کوین شوخی و سرگرمی بود، امروزه نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده است. درواقع با افزایش ناگهانی و ویژه قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱، بسیاری از کاربران به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز اقدام کردند. باید بدانید که با توجه به عواملی نظیر افزایش فوق‌العاده قیمت دوج کوین، ثبت تقاضاهای گسترده برای خرید این کوین‌ها و البته حمایت‌های چهره‌های شاخصی نظیر ایلان ماسک، امروزه این ارز دیجیتال در جایگاه دهم محبوب‌ترین کریپتوها قرارگرفته است.

همچنین برنامه‌های گسترده تیم توسعه‌دهنده Dogecoin برای ارتقاء وضعیت این رمزارز، امروزه مقوله خرید و تحلیل دوج کوین را به یک بحث داغ تبدیل نموده است. البته برای خرید آن‌ها، تریدرهای ایرانی با چالش‌های مختلفی همچون انتخاب یک صرافی معتبر خدمات‌دهنده به کاربران ایرانی، انتخاب پلتفرم‌هایی با عمق بازار مناسب و همچنین میزان کارمزد معاملات Dogecoin در هر صرافی روبه‌رو هستند.

دوج کوین چگونه تشکیل شد؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال با شبکه‌ای متن باز است که بر اساس شوخی محبوب اینترنتی "Doge" در سال ۲۰۱۳ ساخته شد و به همین دلیل به آن میم کوین هم گفته می‌شود. سازندگان دوج کوین ابتدا آن را به عنوان یک ارز سرگرم کننده و صرفاً یک شوخی با ماهیت رمز ارزها (خصوصاً بیت کوین) روانه بازار کردند. اما با حمایت ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا، و توییت‌های مکرر او در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه «دوج ارز مورد علاقه من است»، این ارز مسیر دیگری را طی کرد و با رشد تصاعدی بهای خود، بین ده ارز دیجیتال برتر بازار قرار گرفت.
بیلی مارکوس و جکسون پالمر، خالقان این رمزارز هستند. این دو نفر، افرادی بودند که در سال ۲۰۱۳ با خلق نوعی میم کوین به نام «دوج کوین»، قصد داشتند برای پرداخت‌ها و تراکنش‌های صمیمانه و دوستانه خود، از این رمزارز استفاده کنند. مسلماً به‌مانند بسیاری دیگر از میم کوین‌ها که صرفاً برای شوخی ایجادشده‌اند، سرمایه‌گذاران چندان به رشد قیمت دوج کوین نیز امیدوار نبودند. اما شرایط قیمت این رمزارزها در سال ۲۰۲۱، وضعیت جالبی را برای محبوبیت دوج کوین رقم زد.
به‌طورکلی دوج کوین‌ها، از لاکی کوین فورک شده‌اند و ریشه لاکی کوین نیز به Litecoin برمی‌گردد. نکته جالب‌توجه اینجا است که لایت کوین‌ها نیز از طریق فورک کردن بیت کوین به وجود آمده‌اند. به همین دلیل است که شیوه کارکرد دوج کوین و بیت کوین، نسبتاً شبیه به هم است.

روند تغییرات قیمت دوج کوین

قیمت ابتدایی دوج کوین در سال ۲۰۱۳، حدود ۰/۰۰۰۲۶ دلار بود. تقریباً به مدت ۸ سال، قیمت این رمزارز تغییرات خاصی را تجربه نکرد و مسلماً خرید دوج کوین نیز در برنامه‌های طیف عظیمی از افراد، جایی نداشت. اما به‌نوعی می‌توان گفت که حمایت‌های ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ میلادی، تمامی معادلات را برهم زد؛ چنان‌که در مدت‌زمان کمتر از یک سال، قیمت دوج کوین با رشد ۱۰۰۰۰ درصدی، نظرات گسترده‌ای را به خود جلب نمود.
هنگام حمایت‌های گسترده برخی از افراد سرشناس از Dogecoin، قیمت این رمزارز تا ۰/۷ دلار نیز افزایش یافت. البته در حال حاضر (در زمان نگارش این مقاله)، قیمت رمزارز دوج کوین در کانال ۰/۰۸ دلار قرارگرفته است. نتایج بسیاری از تحلیل‌های معتبر نیز نشان می‌دهد که قیمت این رمزارزها در سال‌های آینده، می‌تواند رشد بیشتری را تجربه کند.

دوج کوین ایلان ماسک

تأثیر استخراج بی‌نهایت روی قیمت دوج کوین

برخلاف برخی از رمزارزها نظیر BTC، ماینرهای دوج کوین با هیچ محدودیتی روبه‌رو نخواهند بود. این مسئله می‌تواند دو وجه مثبت و منفی را به همراه داشته باشد؛ به‌طوری‌که از یکسو با استخراج دائمی این ارزهای دیجیتال، چرخه فعالیت رمزارز دوج فعال باقی می‌ماند و از سوی دیگر، با ماین مداوم آن‌ها، ممکن است قیمت دوج کوین کمی کاهش یابد و حساسیت عرضه و تقاضاها کمتر شود. البته باید گفت که ماینرهای دوج کوین در طول یک سال، با محدودیت‌هایی برای استخراج این نوع رمزارز مواجه خواهند بود تا ارزش نرخ دوج کوین حفظ شود.

انواع تحلیل دوج کوین

سرمایه‌گذاران زیادی همواره آخرین تحلیل‌های این رمزارز را دنبال می‌کنند تا از بهترین زمان فروش و خرید دوج کوین آگاه شوند؛ همچنین نتایج تحلیل‌های ساختارمند، همواره می‌تواند افراد را از وضعیت آینده انواع رمزارزها مطلع کند. در همین رابطه، قصد داریم به بررسی تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی دوج کوین بپردازیم:

  • تحلیل تکنیکال دوج کوین: بسیاری از تحلیل‌گران در تحلیل‌های خود، قیمت دوج کوین را تا پایان سال ۲۰۲۴، در حدود ۰/۰۱۰۰۵ دلار در نظر گرفته‌اند. آن‌ها همچنین معتقدند که ارزش این رمزارزها تا سال ۲۰۲۸، می‌تواند وارد کانال ۰/۴۷۰۰۱ شود. البته بسته به هیجانات بازار، قیمت ۱ دلاری این رمزارز نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود.
  • تحلیل بنیادی Dogecoin: بی‌نهایت بودن فرآیند استخراج آن‌ها، یک نکته مثبت در تحلیل بنیادی دوج کوین محسوب می‌شود؛ ضمناً با ادامه روند حمایت اشخاص سرشناس از این ارز دیجیتال و محبوبیت آن‌ها، جایگاه دوج کوین می‌تواند مستحکم‌تر گردد.

به‌یاد داشته باشید که قرارگیری این رمزارزها روی بستر مطمئن شبکه بلاک‌چین، یک امتیاز مثبت خواهد بود.

شباهت‌های دوج کوین و بیت کوین

پیش از هر چیز باید بدانید که اگرچه قیمت دوج کوین با ارزش نرخ بیت کوین، فاصله گسترده‌ای دارد، اما در تحلیل این رمزارزها، به شباهت‌های جالب‌توجهی با بیت کوین برمی‌خوریم. همانند BTC، کاربر برای خرید دوج کوین نیز باید تقاضای خرید خود را به شبکه بلاک‌چین ارسال کند و در صورت استقبال از سوی دیگر معامله‌گران و تأیید شبکه، فرآیند ارسال تراکنش و خرید، تکمیل می‌گردد. نهایتاً دوج‌هایی که خریداری‌شده‌اند، به والت دیجیتال کاربر منتقل خواهند شد. باید اشاره داشت که همانند بیت کوین، به لطف قرارگیری معاملات دوج روی شبکه بلاک‌چین، فرصت جعل و هک از هکرها گرفته‌شده و بستر امنی ایجادشده است.

بررسی شیوه‌های خرید دوج کوین با کمترین کارمزد

غالباً کاربران برای خرید و فروش این نوع از رمزارزها، سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی می‌روند. در یک نگاه کلی، وضعیت خرید و فروش دوج کوین در این پلتفرم‌ها به شرح زیر خواهد بود:

  • پلتفرم‌های خارجی: بسیاری از صرافی‌های معتبر خارجی، از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تبعیت می‌کنند؛ بنابراین فرآیند احراز هویت در آن‌ها برای تریدرهای ایرانی با آدرس و آی‌پی ایران، ممکن نخواهد بود و استفاده از مسیرهای دور زدن صرافی‌های خارجی، می‌تواند به قیمت مسدود شدن اکانت کاربری و سرمایه‌های تریدرهای ایرانی تمام شود. باید اشاره داشت که میزان کارمزدهای معاملات دوج کوین در برخی از پلتفرم‌های معاملاتی خارجی، بسیار بالا خواهد بود.
  • خرید رمزارز دوج کوین از طریق صرافی‌های داخلی: صرافی‌های معتبر داخلی، امروزه به انتخاب اول بسیاری از کاربران ایرانی تبدیل‌شده‌اند. در همین راستا صرافی ارز دیجیتال والکس دنیایی از مزایای جذاب نظیر، ابزارهای تحلیلی کارآمد، پنل حد سود و زیان معاملات، نمودارهای قیمتی متعدد، پشتیبانی از ۱۲۰ نوع رمزارز، ربات هوشمند معامله‌گر، کیف پول دیجیتال سرد و البته تعیین کمترین میزان کارمزد برای معامله دوج کوین و دیگر رمزارزها را، به کاربران خود ارائه می‌دهد.

البته کارشناسان صرافی ارز دیجیتال معتبر والکس، دائماً روی این نکته تأکید دارند که کاربران بدون برخورداری از آموزش‌های لازم و عدم طی نمودن دوره‌های دانش‌افزایی، وارد دنیای پیچیده و پرنوسان ارزهای دیجیتال نشوند.

دوج کوین بخریم یا نه

جمع‌بندی

بسیاری از کارشناسان از تحلیل قیمت رمزارز دوج کوین در سال ۲۰۳۰ خودداری نموده‌اند؛ اما با توجه به پیش‌بینی‌های گسترده مربوط به رشد قیمت این رمزارز تا سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۲۹، به‌نظر می‌رسد که دوج کوین می‌تواند به روند موفقیت خود ادامه دهد. البته عواملی نظیر وضعیت اقتصاد جهانی، اتفاقات خاص بین‌المللی، حمایت شرکت‌های تأمین نقدینگی، وضعیت بازارهای مالی، اقدامات تیم‌های توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ و...، همواره باید برای تحلیل دوج کوین‌ها مدنظر قرار گیرند.

https://www.asianews.ir/u/e3y
اخبار مرتبط
دنیای کریپتوکارنسی، دنیای پویا و فعالی است که ارزهای دیجیتالی مختلفی در جهت ارتقا قابلیت‌های آن، ارائه شده‌اند. دوج‌کوین و بیبی‌ دوج کوین دو ارز مستقل در بازارهای مالی هستند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. دوج کوین یک ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک شوخی پا به دنیای رمز ارزها گذاشت و خیلی زود و به واسطه ویژگی‌های خلاقانه‌ای که داشت، محبوب شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید