صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
کد خبر: 20007
گزارشگر: 2
۲۱۶
۰
۰
۱
اخذ ویزای کانادا

شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۴

شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۴
کیفیت بالای آموزشی، فرصت‌های شغلی فراوان و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه در کانادا باعث شده تا به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شود. با این حال، یکی از شرایط مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، رعایت شرایط سنی است. توضیح کامل شرایط سنی در چند خط نمی‌گنجد؛ ما در این مقاله به‌صورت کامل شرایط سنی را شرح داده‌ایم. از شما خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا؛ سن ورود به مقاطع مختلف

مجوز تحصیلی کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که توسط اداره مهاجرت کانادا صادر شده و به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد برای مدت مشخصی در این کشور اقامت و تحصیل کنند. در این مدرک، شرایط اقامت، مهلت حضور در کشور و وضعیت مجوز کار ذکر شده است. به‌طور‌کلی، شرایط سنی برای ورود به مقاطع مختلف برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به شرح زیر است:

 مدارس کانادا  ۷ تا ۱۷ سال
 کالج‌های کانادا  ۱۸ تا ۳۵ سال
 مقطع کارشناسی  ۱۸ تا ۲۵ سال
 مقطع کارشناسی ارشد  ۲۵ تا ۳۲ سال
 مقطع دکترا  ۳۰ تا ۴۵ سال

البته، شرایط سنی برای برخی از رشته‌های تحصیلی خاص ممکن است متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، متقاضیان باید حداقل 21 سال داشته باشند.

شرایط سنی مهاجرت به کانادا با گپ تحصیلی

دولت کانادا، قانونی برای حداکثر سن ورود به دانشگاه برای افرادی که گپ تحصیلی دارند، مشخص نکرده است. گپ تحصیلی یا شکاف تحصیلی به زمانی که شما در آخرین مقطع تحصیلی خود از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اید تا کنون، اطلاق می‌شود.
اکثر دانشگاه‌ها فاصله تحصیلی دو ساله برای دوره‌های کارشناسی و پنج سال شکاف تحصیلی را برای دوره‌های کارشناسی ارشد می‌پذیرند. اما اگر میزان گپ تحصیلی شما بیش از این است، جهت درخواست ویزای کانادا و این فاصله ایجاد شده، دلایلی قانع‌کننده داشته باشید. با این دلایل ممکن است شامل مسائل بهداشتی، مسئولیت‌های خانوادگی، دلایل مالی یا تجربه کاری باشد. البته به‌طور‌کلی، متقاضیان با گپ تحصیلی بیش از ۵ سال، شانس کمتری برای اخذ ویزا دارند.

شرایط سنی مهاجرت به کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا؛ بررسی سن دانش‌آموزان

سیستم آموزشی کانادا در استان‌های مختلف باهم تفاوت دارد. اما به‌طورکلی آموزش اجباری از ۵ سالگی و آغاز دوره پیش دبستانی (Kindergarten) شروع می‌شود. سن ورود به مدرسه در مقطع ابتدایی (Elementary School)، سن ۶ یا ۷ سالگی است. دوره دبستان در کانادا تا کلاس هشتم (Grade 8) ادامه دارد. دانش‌آموزان در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی دوره متوسطه اول را سپری می‌کنند و دوره ۱۵ تا ۱۸ سالگی نیز مختص دوره متوسطه دوم است. سال تحصیلی مدارس کانادا معمولا از ماه سپتامبر شروع می‌شود و تا ماه ژوئن ادامه دارد. آشنایی با شرایط مهاجرت به کانادا می تواند شرایط ورود فرزند شما را به مدرسه هموارتر‌کند؛ در ادامه در مورد انواع مدارس کانادا توضیح خواهیم داد:

  • مدارس عمومی (Public Schools): این مدارس تحت‌نظر دولت هستند و به تنوع فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند.
  • مدارس مستقل / خصوصی (Independent/Private Schools): در این مدارس از دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌شود. قوانین مدارس مستقل در استان‌های کانادا با یکدیگر تفاوت دارند.
  • مدارس کاتولیک (Catholic Schools): در برخی مناطق کانادا مدارس کاتولیک نیز وجود دارند و توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شوند.
  • دوره‌های پیش‌دانشگاهی (Pre-University Programs): این دوره‌ها برای متقاضیانی که می‌خواهند به دانشگاه بروند و نیاز به تقویت مهارت‌های زبانی و تحصیلی دارند مناسب هستند.

برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد هر یک از این مدارس و شرایط ثبت‌نام و تحصیل در آن‌ها باید به سایت رسمی مدارس کانادا مراجعه کنید یا از راهنمایی‌‌ مشاوران تحصیلی در موسسه‌های مهاجرتی بهره‌مند شوید.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا؛ مدارک و شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشگاه‌های کانادا با حمایت دولت و صنایع محلی، دسترسی به زمینه‌های تحقیقاتی متنوع مانند پزشکی، کشاورزی، مخابرات، فناوری کامپیوتر و علوم محیطی را برای کلیه دانشجویان بومی و بین‌المللی فراهم کرده‌اند. آموزش در دانشگاه‌های کانادا در مقاطع و استان‌های مختلف به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید به نکات مهمی مانند انتخاب دانشگاه مناسب، هزینه‌ها و دریافت بورسیه‌های تحصیلی، اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، اقدام در زمان مناسب برای دریافت پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا توجه داشته باشید.
برای ورود به دانشگاه‌ نیز در قانون کانادا حداقل یا حداکثر سن مشخصی تصویب نشده است. فقط برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، متقاضیان باید حداقل ۲۱ سال داشته باشند. حداکثر سن برای تحصیل در کانادا، سن مشخصی نیست و لذا افراد در رنج سنی زیر ۴۰ سال در صورت ارائه دلایل قانع کننده برای پوشش گپ تحصیلی خود، می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

ثبت نام و ارسال درخواست؛ مدارک مورد‌نیاز برای دریافت ویزای کانادا

علاوه‌بر رعایت شرط سنی مهاجرت به کانادا، قبل از درخواست ویزا باید مدارک مورد‌نیاز برای تحصیل در کانادا را نیز فراهم کنید. این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • اصل یا ترجمه مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • مدرک GRE و پورتفولیو (در‌ صورت نیاز)

داوطلبان برای تحصیل در رشته‌هایی مانند MBA باید مدرک GRE و GMAT نیز دریافت کنند. برای کسب این مدرک باید قبل از درخواست، در آزمون‌ های مربوطه شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

دریافت ویزای کانادا

شرط سنی برای مهاجرت به کانادا؛ عامل وابسته به مقطع تحصیلی

در این مقاله در مورد شرایط سنی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا صحبت کردیم. سن ورود به مدرسه از ۷ تا ۱۷ سال است. درحالی‌که آموزش اجباری در کانادا از سن ۵ سالگی آغاز می‌شود. برای افرادی که گپ تحصیلی دارند نیز، در قانون کانادا حداکثر سن در نظر گرفته نشده است؛ به شرط آنکه دلایلی قانع کننده برای پوشش گپ تحصیلی به‌وجود آمده داشته باشید. انتخاب دانشگاه متناسب با شرایط شما، شانس قبولی ویزا را افزایش می‌دهد. برای انتخاب دانشگاه مناسب، می‌توانید از راهنمایی‌‌ مشاوران تحصیلی در موسسه‌ مهاجرتی ایران کانادا کمک بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/e50
اخبار مرتبط
اگر می‌خواهید آینده خود را با تحصیل در کانادا تضمین کنید و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری، پشت سر بگذارید؛ لازم است که ابتدا اطلاعات کاملی در‌رابطه با پروسه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به دست آورید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان با ما همراه شوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید