صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۳
کد خبر: 20017
گزارشگر: 464
۲۰۹
۰
۰
۲
ایلان ماسک، بنیانگذار نورالینک؛

نخستین قدم‌های موفق انسان ـ رایانه

نخستین قدم‌های موفق انسان ـ رایانه
ایلان ماسک، بنیانگذار نورالینک، روز دوشنبه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) گفت اولین فردی که تراشه این شرکت در مغز او قرار داده شده توانسته است از افکار خود برای حرکت دادن نشانگر ماوس یک کامپیوتر استفاده کند.

به گزارش آسیانیوز؛ شرکت نورالینک، که در زمینه فناوری عصبی فعالیت دارد، پیشتر در ماه گذشته اعلام کرده بود اولین ایمپلنت مغزی خود را به اندازه‌ یک سکه درون سر یک بیمار کاشته است.

آقای ماسک که در یک رویداد صوتی اسپیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) شرکت کرده بود، درباره وضعیت فرد دریافت‌کننده تراشه مغزی گفت: «پیشرفت خوب بوده و به نظر می‌رسد بیمار به‌طور کامل و بدون عوارض سوء بهبود یافته است. او حالا تنها با فکر کردن می‌تواند نشانگر ماوس را روی صفحه نمایش حرکت دهد.»

نورالینک جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکرده است. گفتنی است نورالینک پس از دریافت تاییدیه برای انجام آزمایشات بالینی انسانی در ماه سپتامبر، ماه گذشته با موفقیت تراشه‌ای را در مغز اولین بیمار انسانی خود کاشت. ایلان ماسک گفته بود که این تراشه «تله‌پاتی» نام دارد.

https://www.asianews.ir/u/e5b
اخبار مرتبط
قابلیت استفاده از تراشه‌های مغزی نیورالینک تقریبا نامحدود است و به نظر می‌رسد ایلان ماسک به آغاز نخستین آزمایش انسانی فناوری رابط کامپیوتر مغز خود نزدیک شده؛ در حالی که نخستین استفاده نامحدود عملی فناوری نیورالینک درمان بیماران مبتلا به ناهنجاری‌ها و بیماری‌های مغزی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید