صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۹
کد خبر: 20023
گزارشگر: 306
۱۶۸
۱
۰
۶
بازدید خبرنگاران استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن یزد

استان یزد پیشرو در احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن

استان یزد پیشرو در احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن
یزد - در قالب تور رسانه ای و با حضور مسئولین و کارگزاران مرتبط ؛ خبرنگاران استان از روند احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن بازدید بعمل آوردند

 

آسیانیوز / یزد ؛ «احسان خواجه رضایی» مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با سه کارگزار شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد پروژه نهضت ملی مسکن را پیش می بریم، به تشریح طرح های هر یک از این کارگزاران پرداخت.

وی از موافقت با درخواست ۵۶ هزار متقاضی مسکن در یزد  و تکمیل ۳۵۰۰ واحد مسکونی در سراسر استان  تا پایان امسال خبر داد و افزود : در استان یزد ۱۴۱ هزار و ۹۸۹ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این میزان، ۵۶ هزار نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه در شهر یزد ۷۹۱ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد و در اکثر شهرستانها نیز کار آماده سازی توسط بنیاد مسکن انجام شده است خاطرنشان کرد : در حال حاضر احصاء اراضی به طور کامل انجام شده و طرح های آماده سازی در حال انجام است .

این مقام مسئول در ادامه افزود :برخی متقاضیان آورده خود را به کندی تامین می کنند و برای اینکه حقی از افرادی که در موعد مقرر اقدام به تکمیل آورده می کنند، ضایع نشود، طرحی به مرحله اجرا درآمد که به ازای هر یک میلیون در یک روز تامین زودتر آورده، امتیاز بندی می شوند و بر اساس امتیازبندی ها در واحدها مستقر می شوند. 

خواجه رضایی با بیان اینکه طرح ها به دو صورت گروه ساخت و بنیاد ساخت در دست انجام است، افزود: به هر دو گروه تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می شود.

«علی‌اکبر محمدپناه » مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام استان یزد در این بازدید در با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام نخستین دستگاهی است که با هدف محرومیت زدایی وارد عرصه ساخت و ساز مسکن شد و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به ویِژه محرومان به کار گرفته است از دو طرح ۱۹۲ واحدی و ۹۶ واحدی  واقع درمحدوده بلوار خلیج فارس یزد خبر داد.

وی افزود در سطح کشور ۵۰ هزار واحد مسکونی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در دست احداث است که هزار و ۲۰۰ واحد آن مربوط به استان یزد است.

محمدپناه با بیان اینکه 95 درصد از پروژه 192 واحدی تا پایان امسال تکمیل و آماده تحویل خواهد بوذ افزود : مجموع طرح‌های در دست اجرا توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان یزد را ۷۰۰ واحد آپارتمانی در یزد و ۵۰۰ واحد ویلایی در مهریز  عنوان کرد .

مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام استان یزد با اشاره به اینکه  طی این مدت حتی یک روز هم  کار پیمانکاران تعطیل نگردیده است خاطرنشان کرد : پروژه مربوط به طرح ۱۴۰ واحد ویلایی که سال گذشته با حضور رییس جمهور تحویل متقاضیان شد و این ستاد بعنوان اولین دستگاهی بود که در استان در اجرای طرح واحدهای نهضت ملی مسکن شرکت داشت و نام استان یزد به عنوان استان پایلوت اجرای پروژه‌ها به صورت ویلایی مطرح شد .

« محمدرضا عظیمی زاده » مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های یزد  نیزدر ادامه بازدید به تشریح پروژه تحت اجرای سازمان همیاری شهرداری‌های یزد پرداخت و از پروژه ۲۴۰ واحدی فرهنگیان که در دو فاز ۱۰ واحدی در دست اجراست و پروژه شهید محمدخانی و پروژه پردیس زندگی۱ خبر داد .

وی افزود این سازمان مسئولیت اجرای ۵ هزار و ۲۰۰ واحد در دست احداث شامل هزار و ۲۱۶ واحدی  شهید محمد خانی که در ۷۲ بلوک ۱۶ واحدی که در حال احداث است و ۶۴ واحد آن تا پایان سال جاری آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد را بعهده دارد .

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های یزد در بازدید از پروژه پردیس زندگی 1 با بیان اینکه اقبال عمومی مردم یزد بر داشتن خانه های ویلایی است و کمتر به خانه‌های آپارتمانی اشتیاق نشان می دهند خاطرنشان کرد : این طرح یک پروژه تمدنی برای شهر یزد محسوب خواهد شد .

عظیمی زاده با توجه به شاخص های معماری ایرانی و اسلامی در نظر گرفته  ویژگی های ساخت و سازهای این پروژه  را محله محور با زیرساخت‌های خوب اعم از معابر، خدماتی، فضای سبز، فضاهای درمانی، بهداشتی، آموزشی، مذهبی اعلام کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه واحدهای این پروژه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ آماده تحویل به متقاضیان باشد. تعداد واحدهای پیش‌بینی شده را ۳۷۷ هکتار این طرح را حدود ۷ هزار واحد مسکونی ذکر کرد.

وی تصریح داشت : این سایت در دو بخش طرح نهضت ملی و واگذاری زمین بر اساس طرح قانون جوانی جمعیت در حال اجراست به نحوی که ۶ هزار و ۴۰۰ واحد در قالب طرح جوانی جمعیت طراحی شده و در فاز اول، ۵۹۶ واحد در فضایی به وسعت ۵۰ هکتار در حال اجرا است.

طرح‌های ۱۸۰ واحدی ۱۲ امام آزادشهر و ۸۴۰ واحدی بنیاد بتن آخرین  بازدید خبرنگاران از مستحدثات احداثی سازمان همیاری شهرداری های استان یزد بود .

تور رسانه ای خبرنگاران  نیزاز پروژه‌هایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست احداث است، بازدید کردند.

«علیرضا نادریان زاده » رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد  اظهار داشت : در حال حاضر ۳ هزار واحد  توسط بنیاد در حال ساخت است و نزدیک به ۷ هزار واحد نیز به صورت گروه ساخت در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در شهرها نیز نزدیک به ۶۰ هزار نفر در سامانه اقدام به ثبت نام کردند که ۱۹ هزار نفر واجد شرایط نهایی شناخته شده اند تصریح داشت  : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو بخش شهری و روستایی به عنوان کارگزار پروژه نهضت ملی مسکن فعالیت می کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت : 850 هکتار زمین برای متقاضیان تامین شده و تنها ۱۰ درصد از آنها با کمبود زمین مواجه هستند و از میزان زمین تامین شده، ۶۵۰ هکتار آماده سازی شده است.

نادریان زاده خاطر نشان کرددر بخش روستایی با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه از ابتدای دولت سیزدهم ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از این طرح استقبال کردند که تاکنون هزار و ۷۰۰ نفر واحدهای خود را دریافت کرده اند.

سید محمد جواد عرفانفر

 ستان یزد پیشرو در احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، احسان خواجه رضایی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد ، علی‌اکبر محمدپناه » مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام استان یزد ، محمدرضا عظیمی زاده » مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های یزد ،علیرضا نادریان زاده » رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد

 

https://www.asianews.ir/u/e5h
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۱۲/۰۴
0
0
0

همش دروغه الان منو ۸ماهه دارن دور سر میچرخونن هربار میرم زمینمو بگیرم امروز و فردا میکنن مرگ بر دورغگوهایی که فقط جلو دوربین برای خود نمایی حرف دورغ به مردم میزنن


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید