صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۱
کد خبر: 20095
گزارشگر: 464
۲۵۳
۰
۰
۱
گفت‌وگوی آسیا با حسن آکیش، عضو هیأت مدیره شرکت «حدیدسازان قرن»؛

چشم‌انداز «حدیدسازان قرن» ورود به بازارهای جهانی است

چشم‌انداز «حدیدسازان قرن» ورود به بازارهای جهانی است
در چهارمین و آخرین روز نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته ۱۴۰۲ که در شهر آفتاب برگزار شد.



به گزارش آسیانیوز، همایون فدایی ـ در غرفه شرکت «حدیدسازان قرن» با آقای حسن آکیش، عضو هیأت مدیره این شرکت گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:

* ارزیابی شما از روند برگزاری این نمایشگاه چه بود و نقاط قوت و ضعف آن را بفرمایید.

شرکت‌کنندگانی که در نمایشگاه شهر آفتاب امسال حضور داشتند، عمدتاً شرکت‌‌های وابسته به صنعت ساختمان بودند و با توجه به این‌که انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌‌های سازه‌‌های فولادی ایران، متولی برگزارکننده نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته است، شرکت‌‌های اسکلت فلزی عضو انجمن نیز در این نمایشگاه شرکت کردند و تولیدات و محصولات و توانمندی‌های خودشان را در معرض دید مخاطبان قرار دادند.
هیأت مدیره شرکت «حدیدسازان قرن

* از نمایشگاه امسال راضی بودید؟

بله، خدا را شکر. به هر حال بازدیدکنندگان زیادی داشتیم و ارتباط خوبی برقرار کردیم. هم با هم‌صنف‌های خودمان و هم با تولیدکننده‌‌ها که انشاءالله با پیگیری‌‌هایی که انجام می‌‌شود منجر به انجام پروژه‌‌های مثبتی خواهد شد.

* نقاط ضعف و قوت نمایشگاه از دید شما چه بود؟

زمان برگزاری نمایشگاه می‌‌توانست در ماه بهتری مثلا خردادماه تا مهرماه باشد که زمان بهتری برای برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان بود. من فکر می‌‌کنم یکی از نقاط ضعف نمایشگاه در واقع زمان برگزاری‌اش بود که خیلی از شرکت‌‌ها نتوانستند در آن حضور پیدا کنند. دومین مسئله این است که نمایشگاه‌‌های متعددی در طول سال 1402 در حوزه صنعت ساختمان برگزار شد و به همین دلیل خیلی از شرکت‌‌ها چون در نمایشگاه قبلی حضور داشتند، در این نمایشگاه نتوانستند حاضر شوند.


* در حال حاضر شرکت شما چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و چه خدماتی ارائه می‌‌کند؟

شرکت حدیدسازان تولیدکننده استاندارد سازه‌‌های فولادی، سازه‌‌های فلزی و ساختمانی است که در واقع اسکلت فلزی ساختمان‌‌های صنعتی، ساختمان‌‌های مسکونی و سوله را می‌‌سازیم. شرکت حدیدسازان در زمینی به وسعت 10 هزار متر قرار دارد که 3500 متر آن سوله سرپوشیده است و صفر تا صد فرایند تولید را از مرحله طراحی و تأمین آهن‌آلات انجام می‌‌دهیم.

همچنین شرکت حدیدسازان عضو انجمن صنفی کارفرمایان سازه‌‌های فولادی ایران و عضو سندیکای شرکت‌‌های فولادی ایران است. ما جزء شرکت‌‌های رتبه‌دار در صنعت ساختمان هستیم و پروژه‌‌های متعددی را در صنعت احداث کشور کار می‌کنیم. ما در حال حاضر با سه شرکت از شرکت‌‌های پتروشیمی ایران پروژه ساخت و نصب اسکلت فلزی انجام می‌دهیم. شرکت حدیدسازان جزء شرکت‌‌هایی است که بر پایه دانش فنی و تکنولوژی روز صنعت احداث شده و بر اساس نیروهای توانمند و تحصیل‌کرده فعالیت می‌کند. ما واحدهای متعددی در شرکت‌مان داریم از جمله واحد کیفی با کارشناسانی دارای مدرک‌‌های بین‌المللی جوش و کنترل کیفیت، همچنین واحد کنترل پروژه، واحد برنامه‌ریزی و مدیریت تولید، واحد فنی و مهندسی و دفتر فنی و مهندسی که مستقر در شرکت و کارخانه حدیدسازان فعالیت می‌‌کنند. شرکت حدیدسازان دارای سابقه 17 ساله در صنعت احداث است.

* برنامه آینده شما چیست؟

چشم‌انداز شرکت حدیدسازان این است که ما جزء شرکت‌‌های‌‌ های‌تکنولوژی ساخت سازه‌‌های فولادی یا سازه‌‌های فلزی در صنعت احداث بشویم و در تلاش هستیم که با روش‌‌های تحقیق و توسعه و تأمین ابزار و تجهیزات مدرن و با پیگیری صنعت روز احداث دنیا بتوانیم شرکت را به‌روز کرده و در واقع تکنولوژی احداث را در شرکت حدیدسازان مدرن‌تر کنیم. با توجه به این‌که بسیاری از پروژه‌‌هایی که به شرکت ارجاع می‌‌شود، جزء پروژه‌‌هایی هستند که نیاز به تولید با ظرفیت بالاتر دارد، ظرفیت شرکت حدیدسازان در حال حاضر 1000 تن در ماه است که می‌‌خواهیم این ظرفیت را به 3000 تن در ماه افزایش بدهیم. بنابراین طرح توسعه‌ای در دستور کار داریم که هم در زمینه احداث کارخانه و هم واردات ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن و در نهایت راه‌اندازی خطوط تولیدی، بتوانیم این ظرفیت را بالاتر ببریم.

* از رزومه کاری خودتان در سال‌های گذشته بگویید؟

شرکت حدیدسازان در سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد و در یک سالن 1000 متری کارمان را با ساخت سازه‌‌های فلزی - ساختمانی شروع کردیم و بعد با جذب نیرو‌‌های ماهر و تبلیغات و بازاریابی، سراغ پروژه‌‌های صنعتی و ساختمانی بلندمرتبه رفتیم. شرکت حدیدسازان هم در حوزه‌های صنعتی با شرکت‌‌های پتروشیمی و شرکت‌‌های فولاد متعددی کار کرده و هم در پروژه‌های ساختمانی با شرکت‌های بلندمرتبه‌ای مثل؛ گروه صنعتی گلرنگ، شرکت‌‌های آریوژن، بیمارستان برکت، با یک شرکت چینی در منطقه اروند، با شرکت‌هایی در زمینه ساخت تلفن همراه، ایستگاه راه آهن سنندج ـ دهگلان، کلیه سازه‌‌های فلزی مربوط به ساختمان اصلی سایه‌بان و ساختمان تعمیرات. همچنین با بسیاری از شرکت‌‌های تولیدکننده مواد غذایی و... در حال حاضر ما عضو سندیکای ساختمانی ایران هستیم.

* به‌عنوان سخن پایانی، اگر مطلبی از قلم افتاده بفرمایید؟

چشم‌انداز شرکت حدیدسازان ورود به بازارهای جهانی است. با توجه به توانمندی‌‌هایی که در کشور و صنعت ما وجود دارد، ما چشم به بازارهای جهانی داریم. درخواست و انتظار ما این است که این فرایند تسهیل بشود و این امکان فراهم شود که بتوانیم توانمندی‌‌هایمان را در جهان و عرصه بین‌المللی در معرض ارائه قرار بدهیم.
در آخر، از هیأت مدیره شرکت حدیدسازان قرن تشکر می‌کنم که هم هیأت مدیره اجرایی و هم سهامدار شرکت هستند و همواره حامی تمام و کمال شرکت بودند و هستند.

همچنین تشکر می‌کنم از کلیه پرسنل زحمتکش و تلاشگر شرکت حدیدسازان قرن و در نهایت تشکر ویژه دارم از همکاران‌مان در این صنعت که از روز اول شروع فعالیت این شرکت دست ما را به دوستی فشردند و به ما مشاوره دادند و کنارمان بودند که بتوانیم پله‌‌های ترقی را طی کنیم.

همچنین از مشتریان خوبمان تشکر می‌‌کنم. ما جزء شرکت‌‌هایی هستیم که یکی از افتخاراتمان این است که بیش از 90 درصد از مشتریان از خدمات ما راضی هستند. ما مشتریان بسیار خوبی داریم و در صنایع مختلفی در خدمتشان بودیم، شاید فرصت نباشد از تک‌تک‌شان اسم ببرم چون در آن صورت یک لیست 1000 شرکتی خواهد شد. و در پایان از آقای فدایی عزیز خبرنگار باتجربه، باسابقه و خوش‌نام روزنامه آسیا، که افتخار دادند در خدمتشان باشیم و درواقع به درددل ما گوش کردند و به شناسایی شرکت حدیدسازان کمک کردند، تشکر می‌کنم.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/e6q
اخبار مرتبط
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌سازی، تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی تهران ۱۲ الی ۱۵ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید