صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۰
کد خبر: 20097
گزارشگر: 306
۸۷
۰
۰
۴
درجمع تعدادی از مسئولین،مشتریان ومدیران شرکت های استان مطرح شد

بانک قرض الحسنه مهرایران جزو منظم ترین بانک های ایران است / اعطای 5/9 همت وام به متقاضیان بانک قرض الحسنه مهرایران در استان یزد

بانک قرض الحسنه مهرایران جزو منظم ترین بانک های ایران است / اعطای 5/9 همت وام به متقاضیان بانک قرض الحسنه مهرایران در استان یزد
یزد - معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ​با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهرایران جزو منظم ترین بانک های ایران است اظهار داشت : این بانک همواره وضعیت بسیار خوبی در شاخص های عملکردی و استانداردهای بانکداری نسبت به سایر بانک ها کشور داشته است

 

آسیانیوز / یزد ؛ «علی روحانی» درجمع تعدادی از مسؤولین ، مشتریان و مدیران شرکت های استان عنوان کرد: اگر مروری بر وضعیت بانک های قرض الحسنه داشته باشیم وضعیت خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود : از همان ابتدای تاسیس بانک های قرض الحسنه به ویژه بانک قرض الحسنه مهر ایران که قدمت بیشتری برخوردار است ، دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت  همواره وضعیت بسیار خوبی در شاخص های عملکردی و استانداردهای بانکداری نسبت به سایر بانک ها کشور داشته و همچنین شاهد کمترین اضافه برداشت از بانک مرکزی بوده ایم .

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: از آغاز بکار بانک های قرض الحسنه این دو بانک با دریافت پایین ترین کارمزد ها به کار خود ادامه داده اند در حالی که در سایر  بانک های تجاری  سعی بر افزایش کارمزد تسهیلات و خدمات خود را دارند

به کفته این مقام مسئول در این بانک ها همواره رقابت بر سر کاهش در این مهم وجود داشته است و این موارد نشان دهنده این است که در این بانک ها نوآوری و خلاقیت جریان دارد و این ابزار در جهت بهبود دسترسی آحاد خرد جامعه به وام و اعتبار انجام می گیرد آن هم در شرایطی که در دو سال اخیر سیاست کنترل نقدینگی  در دستور کار دولت می باشد  و دسترسی به اعتبار و منابع مالی سخت تر شده است .

روحانی خاطرنشان کرد :  بانک های قرض الحسنه پرچم دار دسترسی آحاد خرد جامعه به اعتبارات بوده و بخشی از بار حاکمیت در خدمت رسانی به دهک های پایین را برعهده داشته اند .

وی در ادامه تصریح کرد: در همایش رونمایی از وام بدون کارمزد قرض الحسنه که با حضور مسئولان بانک مرکزی برگزار شده بود مطرح شد که اراده حاکمیت بر توسعه فرهنگ قرض الحسنه، بانکداری قرض الحسنه، توسعه دسترسی خرد به آحاد جامعه از مسیر بانک های قرض الحسنه است که خوشبختانه عملکرد دو بانک مهر ایران و رسالت هم به جهت نوآوری ها و هم بهبود کمی و کیفی که صورت گرفته است در این حوزه قبال تقدیر است.

به گفته وی؛ از مرور  کارنامه بانک های قرض الحسنه متوجه نهاد مالی می شویم  که تلفیقی است  از بانکداری به عنوان یک مفهوم کلاسیک  با مجموعه ای از ارزش ها و سنت های مذهبی و اخلاقی  که برای رفع نیاز یک بخشی از جامعه ایجاد شده است که به نظر می آید این نهاد کار خود را به درستی انجام داده است.یعنی یک نهادی تاسیس شده که هم در سیستم ضوابط بانکی به درستی عمل کرده و هم در راستای اهداف متعالی فرهنگ اسلامی قدم های موثری برداشته است و عمده مخاطبان این بانک دهک های پایین جامعه هستند.

روحانی در پایان تاکید کرد: از مهم ترین دغدغه های وزارت اقتصاد این است که با تنظیم آیین نامه ها و امتیازات ویژه  و شیوه های جدید در جذب منابع دستگاه های دولتی تمامی موانع بر سر راه بانک های قرض الحسنه برداشته شود و هم در جهت توسعه کارکرد این بانک ها برنامه ریزی شود.

«امیر حسینی » مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان یزد نیز در این مراسم عنوان کرد : ۴۰ هزار میلیارد از سپرده های پس انداز و ۲۱ هزار میلیارد از سپرده های جاری تا پایان دی ماه امسال در اختیار این بانک بوده است.

وی گفت: با تلاش همه همکاران منابع این بانک  تا پایان دی ماه سال‌جاری به ۷۸ هزار میلیارد رسیده است که 6/7درصد نقدینگی استان سهم این بانک بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان یزد  با اشاره به اینکه کل حساب های جاری استان تا پایان دی ماه امسال ۶ درصد رشد داشته است، اظهار داشت  : این بانک تا پایان دی ماه امسال در سپرده های جاری رشد ۴۴ درصدی را به دست آورده است.

حسینی با بیان اینکه سهم مصارف استان در سال گذشته ۷۸۵ هزار میلیارد بوده است، افزود: سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در مصارف استان ۳۶ هزار میلیارد یعنی ۵۴ درصد تسهیلات قرض الحسنه ازکل مصارف استان می باشد.

وی ابراز کرد: در سال‌جاری مصارف این بانک از ۳۶ هزار میلیارد به ۵۲ هزار میلیارد رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سرانه منابع شعب بانک های استان یزد، بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد منابع هر شعبه رتبه اول استان را در اختیار دارد تصریح داشت : عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران تا پایان دی ماه سال‌جاری با ۷۸ هزار میلیارد رتبه هفتم را در اختیار دارد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان یزد خاطرنشان کرد: این بانک با تعداد ۱۴ شعبه و تعداد ۹۸ کارمند مقام نهم استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد ویژه ای در بین مردم استان در بحث قرض الحسنه وجود دارد، گفت: ۴۸۲ هزار نفر از مردم یزد در حال حاضر در این بانک حساب دارند که ۴۲ درصد از کل جمعیت استان می باشد.

حسینی با بیان اینکه ۷ درصد از جمعیت کل استان از این بانک وام دریافت کردند، افزود: تا پایان دی ماه امسال تعداد ۸۳ هزار و ششصد و بیست و دو فقره وام به مردم پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان یزد در پایان از اعطای ۵/۹ همت وام به متقاضیان خبر داد و گفت: ۶۳ هزار مشتری جدید امسال در استان به بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه  شده است.

گفتنی اینکه در این نشست تعدادی از مدیران نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند .

سید محمد جواد عرفانفر

 

بانک قرض الحسنه مهرایران جزو منظم ترین بانک های ایران است / اعطای 5/9 همت وام به متقاضیان بانک قرض الحسنه مهرایران در استان یزد  ، علی روحانی معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، امیر حسینی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان یزد

https://www.asianews.ir/u/e6s
اخبار مرتبط
یزد - بانک قرض ­الحسنه مهر ایران در راستای تشویق مشتریان حقیقی فعلی دارای حساب جاری با دسته چک و همچنین افزایش انگیزه برای مشتریان حقیقی جدید کسبه و صنوف که قصد افتتاح حساب جاری و اخذ دسته ­چک این بانک را دارند، اقدام به معرفی جشنواره ­ای تحت عنوان "جشنواره جاری ۲۲" از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ لغایت ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
یزد - در سی‌وسومین همایش بانکداری اسلامی و با حضور رئیس کل بانک مرکزی از مدیران ارشد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای پیشرو بودن در زمینه استقرار، نظارت و تطبیق شرعی، تقدیر شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید