صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۱
کد خبر: 20119
گزارشگر: 464
۳۰۷
۰
۰
۱
با فرسایشی شدن جنگ؛

آیا غرب از حمایت مالی اوکراین دست برخواهد داشت؟

آیا غرب از حمایت مالی اوکراین دست برخواهد داشت؟
به نظر می‌رسد فرسایشی شدن جنگ اوکراین از یک سو و بحرانی که جنگ اسراییل و حماس در خاورمیانه و جهان ایجاد کرده است، باعث تعلل اروپا و ایالات متحده در حمایت مالی از زلنسکی شده است، رویکردی که با اعتراض اوکراین همراه بوده است.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین خصوص، وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت که نیمی از حمایت نظامی وعده داده شده غرب به موقع به اوکراین نرسیده است و این موضوع سبب شده تا برنامه‌ریزی‌های نظامی پیچیده‌ شوند و در نهایت به قیمت جان سربازان در جنگ روسیه تمام شود. رستم عمروف، در سخنرانی خود در مجمع «اوکراین در سال ۲۰۲۴» تأکید کرد که هر تاخیر در ارسال کمک‌های نظامی به معنای تلفات نیروهای اوکراینی است و به قدرت نظامی برتر روسیه می‌انجامد.

به نقل از یورونیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز یکی دیگر از سخنرانان این مجمع در شهر کی‌یف بود. آقای زلنسکی گفت: «۳۱ هزار پرسنل نظامی اوکراین در این جنگ کشته شده‌اند. نه ۳۰۰ هزار، نه ۱۵۰ هزار، و نه هر آمار دیگری که پوتین و حلقه فریبکار او تا به حال در مورد آن دروغ گفته‌اند. اما با این وجود، هر یک از این تلفات برای ما ایثار بزرگی به حساب می‌آید.»

زلنسکی در عین حال گفت که تعداد نیروهایی که مجروح یا مفقود شده‌اند را فاش نمی‌کند. وی همچنین گفت که «ده‌ها هزار غیرنظامی» در مناطق اشغالی اوکراین کشته شده‌اند، اما گفت که تا پایان جنگ، آمار دقیقی در دسترس نخواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/e6S
اخبار مرتبط
بحران تهاجم روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورهای اروپایی را متقاعد کرد که در نگرش خود نسبت به نیروهای مسلح، تجدید نظر کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید