صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۹
کد خبر: 20189
گزارشگر: 464
۲۳۸
۰
۰
۴
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛

چند راهکار حرفه‌ای جهت برندسازی مراکز آموزشی

چند راهکار حرفه‌ای جهت برندسازی مراکز آموزشی
در طول سال، خانواده‌ها شروع به پیدا کردن یک مدرسه جدید برای فرزندان خود می‌کنند. بیشتر آنها از طریق نام مدرسه، نکات زیادی در مورد ارزش‌ها، فرهنگ و اهداف مدرسه می‌آموزند.



به گزارش آسیا؛ در اینجا، اهمیت برندسازی برای مدارس مطرح می‌شود. البته ایده‌های تاثیرگذار برندسازی مدارس محدود به لوگو و نام مدرسه نیست، آنها همچنین باید با هویت مدرسه همخوانی داشته باشند و مهمتر از همه باید در نظر داشت دانش‌آموزان و والدینی که به دنبال مدارس خاص هستند، با چشمان خود انتخاب نمی‌کنند، بلکه با قلب خود انتخاب می‌کنند.

دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش

برای ایجاد استراتژی‌های موفق برندسازی مدارس، مراکز آموزشی باید با درک نیازهای مخاطبان خود کار را آغاز کنند و در نظر داشته باشند که چگونه می‌خواهند مورد توجه عموم قرار گیرند و با چه شیوه‌ای می‌خواهند خود را معرفی کنند.

یک نام منحصر به فرد برای مدرسه می‌تواند به جذب بهترین استعدادها به مؤسسه شما کمک کند و علاوه بر این به شما کمک کند تا فرصت‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان دارای کاستی‌های ذهنی و رشدی فراهم کنید تا آنها هم بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند، از علایق این دانش‌آموزان حمایت کنید و آنها را نیز برای موفقیت آماده کنید.

هدف برندسازی مدرسه ایجاد حس تعلق و هویت در بین دانش‌آموزان، والدین، کارکنان و جامعه است. بنابراین، یک برند مدرسه باید از هر نظر منحصر به فرد باشد تا متمایز شود.

در این راستا ابتدا روی نکات مثبت تمرکز کنید و سوال کنید چه چیزی در مورد مدرسه شما، هدف و دانش آموزان آن قابل توجه است؟ در گام بعدی باید مخاطب خود را درک کنید و والدین، معلمان و دانش‌آموزان را نیز در طراحی هویت برند که ارزش‌های آن‌ها را منعکس می‌کند، مشارکت دهید.

در گام سوم باید نام برند خود را به یاد ماندنی کنید تا مخاطب شما به راحتی آن را تشخیص دهد. نامهای خوب به یاد ماندنی‌ترین، معروفترین و زیباترین هستند. به یاد داشته باشید که یک مدرسه چیزی بیش از یک نام است. شخصیت یک برند در هر کاری که انجام می‌دهد و نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان می‌درخشد. این نکته‌ای است که آن را منحصر به فرد خواهد کرد. لازم است به همراه نام مدرسه خود، از شعار یا بیانیه ماموریتی قوی هم استفاده کنید که به خواسته‌های دانش‌آموزان، والدین و معلمانی که به آنها خدمت می کنید، پاسخ دهد.

گام بعدی در برندسازی مدارس طراحی لوگوها و نمادها است. لوگو نشان یا نمادی است که یک شرکت، موسسه یا شخص برای شناسایی خود با معنایی خاص استفاده می کند. والدینی که مدرسه‌ای را انتخاب می کنند، می خواهند سازمانی را انتخاب کنند که سلیقه خوبی داشته باشد. این را با لوگوی مدرسه خود نمایش دهید. رنگها و تصاویر، فیلمها و گرافیک ، لوگوها و داستانها نقش مهمی در بیان داستان برند شما دارند.

نکته بعدی اینکه رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به بستری مناسب برای افزایش آگاهی عمومی و خدمت به جامعه هستند. اگر بتوانید داستان جالبی را از طریق رسانه‌های اجتماعی برتر بگویید، شانس بیشتری برای پذیرش دانش‌آموزان مستعد خواهید داشت.

بطور خلاصه، برندسازی مانند فرد است، هر کدام هویت شخصی خود را بیان می‌کنند. برخی خوشایند و بردبار و برخی جدی هستند، اما تعداد کمی حرفه‌ای و شکست‌ناپذیر. ایجاد و حفظ برند حیاتی است. صدای قوی برند به مدرسه امکان می‌دهد خودش را تثبیت کند.

در نهایت باید توجه داشت، هویت متمایز مدرسه از نظر ارزش‌ها و فرهنگ و اهداف است که اعضای مدرسه را متحد و همراه می‌کند. تقویت ایده‌های برندسازی برای مدارس از طریق برنامه‌هایی در طول سال، مانند ایجاد کانونهای مطالعاتی، برگزاری کنسرت و نمایش‌، نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی و همچنین از طریق رویدادهای سرگرم‌کننده مانند مسابقات ورزشی و علمی به هویت‌بخشی به مدرسه و دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند و همچنین آنها را تشویق می‌کند تا در طیف گسترده‌ای از فعالیتها و رویدادهای اجتماعی شرکت کنند.

استراتژی‌های برندسازی مدرسه شما باید همیشه تکامل یافته و گسترش یابد. توسعه یک استراتژی توسعه برند قوی و پایدار به تعیین معیارهای واقعی و قابل دستیابی برای موفقیت مدرسه کمک می کند. این شامل برنامه و تعیین اهداف سالانه و همچنین جدول زمانی برای اجرای برنامه خواهد بود. یک برنامه استراتژیک برندسازی و توسعه برند که توسط تیم رهبری مدرسه تهیه و اجرا شده است، یک ایده عالی است.

https://www.asianews.ir/u/e7Y
اخبار مرتبط
متاورس فضایی مجازی است که تجربیات دیجیتال را به‌عنوان جایگزین یا نسخه دوم جهان واقعی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید