صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۵
کد خبر: 20205
گزارشگر: 306
۹۹
۰
۰
۸

اظهارنظر زودهنگام در مورد نتایج انتخابات ممنوع

اظهارنظر زودهنگام در مورد نتایج انتخابات ممنوع
یزد - دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به رسیدگی به پنج پرونده تخلف انتخاباتی قبل از شروع فرایند رای گیری در استان، گفت: اظهار نظر و اعلام زودهنگام نتایج و منتخبین انتخابات تخلف و جرم است

 

آسیانیوز/ یزد؛ محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب یزد ظهر امروز ۱۱ اسفند در محل ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران با بیان این که تا قبل از برگزاری انتخابات حدود پنج پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت که عمدتاً مربوط به اتهام زنی یکی از کاندیداها به کاندیدای دیگر، تبلیغات پیش از موعد و تخریب تبلیغات نامزدها بود، ابراز امیدواری کرد که در جریان برگزاری انتخابات امروز شاهد هیچ گونه تخلفی نباشیم و کاندیداها و هوادارنشان حتماً در صورت اعتراض به نتیجه انتخابات، موارد را به صورت قانونی پیگیری کنند.

 

به گفته دادستان یزد، در تمام هیات‌های اجرایی فرمانداریها و حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان دادگستری حضور دارند و ضمن سرکشی از بخشهای مختلف انتخاباتی، موارد را نیز رسیدگی می‌کنند.

 

وی در مورد برخی از تخلفات انتخاباتی نیز اظهار کرد: نامزدها باید توجه داشته باشند، هرگونه اقدام تبلیغاتی از سوی کاندیداها و هوادارنشان در زمان رای‌گیری و همچنین حضور جمعی هواداران در پای صندوق‌ها و تلاش برای تشخیص رای افراد یا ترغیب رای دهندگان به رای دادن به افراد مورد نظرشان، تخلف و جرم محسوب می‌شود.

 

حدادزاده خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی در پای صندوق‌ها نیز نمی‌توانند افراد را برای رای دان به مردم پیشنهاد دهند چرا که این موارد نیز تخلف و جرم تلقی می‌شود.

 

دادستان در پایان نیز همه افراد را از اظهار نظر و اعلام زودهنگام منتخبین انتخابات برحذر خواند و ضمن تخلف عنوان کردن این اقدام، تصریح کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها و کانالهای خبری براساس حدس و گمانه زنی به صورت زودهنگام و غیرموثق اقدام به اعلام نتایج انتخابات می‌کنند که تخلف محسوب می شود چرا که گاهاً همین نتایج باعث ایجاد ذهنیت در مخاطبان می شود و در صورت اعلام نتایج دیگری در جمع بندیهای نهایی ایجاد شبهه در جامعه می کند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اظهارنظر زودهنگام در مورد نتایج انتخابات ممنوع  ، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب یزد

https://www.asianews.ir/u/e8e
اخبار مرتبط
یزد - رئیس ستاد انتخابات استان گفت: هر برگه رأی که به درون صندوق انداخته می‌شود؛ یک انتقام است؛ ما باید انتقام شهدا و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی را باحضور حداکثری خود در انتخابات اسفندماه بگیریم
یزد - رسانه ها با نقد سازنده همگام مدیریت شهری شوند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید