صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 20288
گزارشگر: 2
۳۰۷
۰
۰
۱
آموزش زبان انگلیسی

راهنمای کاهش استرس برای آزمون آیلتس

راهنمای کاهش استرس برای آزمون آیلتس
آیا برای آزمون آیلتس استرس دارید؟ در این مقاله راه های کاهش استرس برای آزمون آیلتس را برای شما آورده‌ایم.

یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان آزمون آیلتس، استرس و دلهره است که در صورت عدم کنترل آن، می‌تواند تأثیر منفی بر روی نتیجه آزمون آنها داشته باشد. استرس بالا باعث می‌شود تا قدرت تفکر و تصمیم‌گیری داوطلبان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند. سردرگمی، فراموشی و بی‌انگیزگی از جمله عوارض و نتایج استرس بالا است. در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای کاهش استرس برای آزمون آیلتس بپردازیم. در صورتی که متقاضی این آزمون هستید و مدت‌هاست که خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرده‌اید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاثیر استرس بر روی نتیجه آزمون آیلتس

استرس بالا باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که این هورمون می‌تواند به شکل مستقیم بر روی عملکرد مغز اثرگذار باشد. ترشح زیاد این هورمون باعث از بین رفتن نورون‌های حافظه می‌شود. نورون‌های حافظه مسئول ثبت اطلاعات ضروری در مغز هستند که از بین رفتن آنها می‌تواند باعث کاهش قدرت یادآوری اطلاعات شود. چنین تغییراتی در مغز می‌تواند بازدهی داوطلبان آزمون آیلتس را کاهش دهد، لذا افرادی که قصد دارند تا در این آزمون به نمرات بالا دست پیدا کنند، بهتر است با شیوه‌های کاهش استرس برای آزمون آیلتس آشنا شوند. به کارگیری هر یک از راه‌های بیان شده در این مقاله به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند استرس خود را به شکل کامل مهار کنند.

روش‌های کاهش استرس برای آزمون آیلتس

در صورتی که به عنوان داوطلب، خواهان کسب نمره بالا در این آزمون هستید، باید بتوانید به شکل مدیریت شده استرس خود را کاهش دهید. استرس به عنوان دشمن یادگیری و یادآوری اطلاعات مهم و ضروری محسوب می‌شود. در این بخش می‌خواهیم به ترفندهای کاهش دهنده استرس بپردازیم.

  • جزئیات آزمون و محل آزمون را بشناسید

به عنوان داوطلب شرکت کننده آزمون آیلتس، بهتر است قبل از برگزاری آزمون اصلی، در مورد جزئیات آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید در مورد شیوه آزمون، نحوه کسب نمره و... اطلاعات کامل‌تری داشته باشید. همچنین با توجه به اینکه آزمون در مکان‌های مشخص برگزار می‌شود، برای مدیریت استرس بهتر است با ماشین شخصی به محل آزمون رفته و محیط را مورد سنجش قرار دهید. هر یک از موارد گفته شده به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در روز آزمون، مدیریت بهتری بر روی استرس خود داشته باشید.

  • به زمانبندی توجه کنید

به عنوان داوطلب آزمون آیلتس، برای مدیریت بهتر و تسلط بیشتر بر روی خود کافی است بر اوضاع مسلط شوید. برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید برای هر یک از مراحل آزمون، با برنامه عمل کنید. به اندازه کافی مطالعه کرده و مهارت‌های زبانی را تقویت کنید. در صورتی که در بخش‌های مختلف آزمون دچار ضعف هستید، بهتر است از شیوه‌های ترکیبی برای یادگیری آن مهارت‌ها استفاده کنید. شناخت بهترین آموزشگاه آیلتس در تهران باعث می‌شود بتوانید برای تقویت مهارت‌های چندگانه، در یک کلاس معتبر آموزشی شرکت کنید تا در روز آزمون با خیال راحت و بدون استرس بتوانید به سوالات پاسخ دهید.

  • در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید

یکی دیگر از راه‌های کاهش استرس برای آزمون آیلتس این است که در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید. این آزمون آزمایشی که برای IELTS طراحی شده است، داوطلب را در یک مسیر آزمون اصلی قرار می‌دهد. افراد می‌توانند با شرکت در این آزمون، سطح خود را به شکل کامل سنجیده و استرس خود را برای حضور در آزمون اصلی مدیریت کنند. محاسبه نمره کسب شده در آزمون ماک آیلتس، سبب می‌شود تا داوطلبان بتوانند میزان سطح یادگیری و مهارت‌های تست زنی خود را سنجیده و در صورت نیاز، مهارت‌های چندگانه زبان خود را تقویت کنند.

  • به بایدها و نبایدهای روز آزمون توجه کنید

یکی از راه‌های کاهش استرس برای این آزمون، توجه کردن به نکات گفته شده در روز آزمون است. یک سری بایدها و نبایدها برای شرکت در آزمون آیلتس در نظر گرفته شده است که داوطلبان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. شناخت هر یک از موارد گفته شده و داشتن آمادگی ذهنی باعث می‌شود تا افراد با استرس کنترل شده در این آزمون شرکت کنند.

  • اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن اعتماد به نفس به عنوان یکی از موثرترین راه‌کارهایی است که باعث کاهش استرس می‌شود. داوطلبان اگر منابع آزمون را به شکل دقیق و مطابق با برنامه ریزی از قبل انجام شده، مطالعه کرده‌ باشند، باید به خود اطمینان داشته باشند که به خوبی می‌توانند از پس این آزمون بربیایند. داشتن تفکر مثبت و فکر کردن به پیش آمدهای هیجان انگیز، ضمن افزایش اعتماد به نفس، باعث کاهش استرس نیز می‌شود. داوطلبان بهتر است برای شرکت در این آزمون خود را با دیگر داوطلبان مقایسه نکنند. این افراد کافی است تمرکز خود را بر روی هدف‌شان گذاشته تا بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

  • ورزش و نرمش کنید

یکی از راه‌های کاهش استرس برای آزمون آیلتس، ورزش کردن است. زمانی که به شکل منظم از بدن خود کار می‌کشید، این کار باعث می‌شود تا بتوانید فشار روانی موجود را به شکل مؤثر از روی خود خارج کرده و به آرامش برسید. ورزش کردن سطح هورمون استرس‌زا را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد که این امر می‌تواند باعث آزادسازی بیشتر اندروفین شود. اندورفین، جزو هورمون‌های آرامش بخش بدن است که باعث مدیریت بهتر استرس می‌شود.

ورزش و نرمش

  • مصرف کافئین را کاهش دهید

کاهش استرس برای آزمون آیلتس از طریق کاهش کافئین امکان پذیر است. نوشیدن قهوه و چای زیاد باعث افزایش سطح اضطراب بدن می‌شود لذا کسانی که قصد شرکت در آزمون‌های بزرگ را دارند، بهتر است یک هفته پایانی تا زمان آزمون را به شکل مدیریت شده، کافئین مصرف کنند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که مدیریت کافئین در روزهای منتهی به آزمون آیلتس، باعث کاهش استرس و اضطراب در بدن می‌شود.

  • دغدغه‌های ذهنی خود را یادداشت کنید

زمانی که استرس به شکل همه جانبه به بخش‌های مختلف بدن حمله می‌کند، در صورتی که بخواهید از هجوم افکار منفی در امان بمانید، کافی است یک کاغذ سفید و خودکار برداشته و شروع به نوشتن کنید. در این زمان هر چیزی که در ذهن‌تان وجود دارد را یادداشت کرده تا بتوانید ذهن آشفته خود را به آرامش برسانید. نوشتن به عنوان یکی از روش‌های کلیدی در جهت کاهش استرس برای آزمون آیلتس است. مثلا می‌توانید از خاطره یکی از بهترین سفرهایتان را بنویسید. نگاه کردن به نیمه پُر لیوان در زمان استرس بسیار مهم است و باعث می‌شود تا به شکل ایده‌آل بتوانید استرس خود را مدیریت کنید.

  • با اعضای خانواده یا دوستان‌تان صحبت کنید

به عنوان داوطلب آزمون آیلتس، باید بدانید که صحبت کردن با چه کسانی می‌تواند حال‌تان را بهتر کند. انتخاب افرادی که به شما احساس امنیت می‌دهند بسیار مهم است لذا در زمان استرس و برای مدیریت آن، کافی است با اعضای خانواده یا دوستان‌تان مشورت کنید. این کار باعث می‌شود تا در صورت داشتن اضطراب فراوان، آن را کنترل کرده و به آرامش دست پیدا کنید.

  • موسیقی را دست کم نگیرید

به عنوان راه دیگری که در زمینه کاهش استرس برای آزمون آیلتس موثر است، موسیقی‌ بی‌کلام است. با استفاده از موسیقی‌های آرامش بخش قادر خواهید بود تا میزان تمرکز ذهنی خود را افزایش دهید. در زمینه شنیدن موسیقی، می‌توانید به صدای دریا، پرندگان، صدای طبیعت و باران گوش دهید.

  • استراحت کرده و خواب کافی داشته باشید

یکی از راه‌های موثر برای مدیریت استرس، خوابیدن به مقدار کافی است. بدن انسان در زمان استرس برای مقابله با هجمه‌های ذهنی صورت گرفته، به صورت محافظه کارانه عمل می‌کند. در صورتی که با استفاده از روش‌های بیان شده در بالا نتوانستید استرس خود را به شکل کامل مدیریت کنید، بهتر است خوابیدن را امتحان کنید. افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، برای حفظ انرژی ذهنی خود نیاز دارند که شب‌ها خواب راحت و کافی داشته باشند.

موفقیت در آزمون آیلتس با شرکت در کلاس سفیر

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های مهم و سرنوشت ساز داوطلبان است که همه ساله طبق زمان‌بندی مشخص برگزار می‌شود. در این مقاله به راهنمای کاهش استرس برای آزمون آیلتس پرداخته شده است. داوطلبان با توجه به شدت استرس خود می‌توانند از ترکیب شیوه‌های مختلف برای مدیریت اضطراب استفاده کنند. افراد برای اینکه بتوانند با آمادگی بیشتری در این آزمون شرکت کنند، بهتر است در کلاس آیلتس سفیر شرکت کنند. مجموعه سفیر گفتمان با دارا بودن اساتید آموزشی مجرب و استفاده از متدهای آموزشی جدید، توانسته است آموزش‌های مرتبط زبان را به شکل ساده برای داوطلبان بیان کند. شرکت در کلاس‌های آموزشی این مجموعه شانس موفقیت در آزمون آیلتس را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

https://www.asianews.ir/u/e9y
اخبار مرتبط
آزمون آیلتس یک سیستم بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی است که برای آموزش، مهاجرت و... در چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه برگزار می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید