صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
کد خبر: 20453
گزارشگر: 2
۲۷۳
۰
۰
۲
فرایندهای گمرکی

نکاتی که در ترخیص کالا باید در نظر گرفت

نکاتی که در ترخیص کالا باید در نظر گرفت
زمانی که به عنوان یک تاجر بخواهید در فرایندهای گمرکی فعالیت داشته باشید باید به خیلی از موارد دقت کنید. واردات و صادرات کالاها براساس قوانین وضع شده بین دو کشور انجام می‌شوند و پس از ورود کالاها به کشور تمامی محموله ها درون انبارهای گمرکی نگهداری می‌شوند تا آزاد شوند. آزاد سازی کالا جز مراحل پایانی حساب می‌شود که پس از صدور تاییدیه کالا به دست صاحب اصلی خود می‌رسد. اگر می‌خواهید به سریع ترین راه دست یابید با ما همراه باشید.

ترخیص کالا چیست؟

همانطور که در متن قبل گفته شد آزادسازی کالا از مراحل پایانی محموله ها به حساب می‌آید. آزادسازی یا ترخیص کالا؟ اگر کمی دقت کنید می‌بینید که این دو یکی هستند پس زمانی که وارد گمرک شدید تصور نکنید که آزادسازی تفاوتی با ترخیص دارد یا روشی دیگر می‌باشد. ترخیص کالا دارای پیچیدگی های بسیاری اعم از هزینه های هر مرحله و ارائه مدارک لازم است. همچنین مجوزاتی که گمرک تعیین می‌کند باید تمام و کمال ارائه شود. در غیر اینصورت کالاها تاییدیه خروج نمی‌گیرند و باید درون انبارها بمانند.
نکته مهم برخی کالاها باید به سرعت ترخیص شوند در غیراینصورت ممکن است خراب شوند و یا آسیب ببینند از این رو گمرک برای آن ها زمان تعیین کرده و شما طبق اصول و قوانین با ارائه مدارک می‌توانید آن ها را تحویل بگیرید. از دیگر کالاهایی که ترخیص آن بسیار زیاد است. ترخیص pvc می‌باشد؛ این کالا جز کالاهای پرکاربرد در جامعه است که از تقاضای بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

کالاهای وارداتی را بدون آگاهی ترخیص نکن!

کالاهای وارداتی را بدون آگاهی ترخیص نکن!

اگر دقت کرده باشید در هر فرایند و مسیری در زندگی اگر بدون اطلاع قبلی وارد شویم در نیمه های راه ناامید می‌شویم و حتی شکست می‌خوریم و برخی اوقات آسیب های جبران ناپذیری نیز گریبان گیرمان می‌شود. در این فرایند نیز به همین شکل است اگر بدون آگاهی در روند ترخیص کالا قرار بگیرید جز معطلی بسیار و ماه ها انتظار برای ترخیص و پرداخت هزینه های اضافی چیز دیگری نصیبتان نمی‌شود به همین خاطر پیشنهاد ما به شما یک ترخیص کار ماهر است. ترخیص کار کیست؟ این شخص به عنوان نماینده از سمت تاجران یا اشخاص کالا را از گمرک به سرعت و در کمترین زمان آزاد می‌کند و دیگر هیچ جای نگرانی نیست.

ایمنی کالا تضمین شده است؟

اگر به یک شرکت معتبر برای ترخیص کالا یا واردات مراجعه کنید دیگر جای نگرانی نیست. زیرا این شرکت تمامی مسئولیت ها را قبول می‌کند و متعهدانه عمل می‌کند و کالا در ایمنی کامل به دست صاحب خود می‌رسد. توجه داشته باشید به وعده های افرادی که هزینه های پایین می‌گیرند توجه نکنید. چرا؟

۱. ممکن است کارت بازرگانی نداشته باشند.

کارت بازرگانی چیست؟

این کارت به عنوان یک نماد و اعتبار برای ترخیص کننده عمل می‌کند و بدون آن هیچگونه تضمینی برای کالای شما نیست. زیرا پس از قبولی در آزمون صلاحیت این کارت به فرد داده می‌شود.

۲. کالاهای شما ایمنی کامل نداشته باشند و یا خدمات کمی را به شما ارائه دهند.

اسناد ضروری واردات کالا چیست؟

  1. سفارش خرید از خریدار
  2. فاکتور فروش از منبع CI(مخفف Commercial Invoice)
  3. گواهی مبدا CO (مخفف Country of Origin)
  4. بارنامه BL (مخفف Bill of Landing)
  5. اعلامیه ورود
  6. لیست بسته بندی PL (مخفف Packing List)

بدون مجوز وارد گمرک نشوید

بدون مجوز وارد گمرک نشوید

زمانی که بخواهید کالای خود را ترخیص کنید یک لیست به شما داده می‌شود تا طبق آن مدارک و مجوزات مربوطه را فراهم کنید و سپس ارائه دهید. اگر بدون این مجوزات اقدام کنید؛ هیچگونه تاییدیه ای برای شما صادر نمی‌شود و باید به صورت مداوم در رفت و آمد باشید. بنابراین لازمه اتمام این فرایند مجوزات مربوطه آن است. برای ترخیص چوب و انواع آن با مجوزاتی که به این مورد مربوط می‌شود را اخذ کنید و تحویل دهید. هر کالایی مدارک مرتبط به خود را دارد؛ پس قبل از هر چیزی به نوع کالای خود دقت کنید.

مجوزهای ضروری ترخیص کالا از گمرک

  • محیط زیست
  • مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزارت صندن، معدن و تجارت
  • ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • جهاد کشاورزی
  • مجوز استاندارد
  • مجوز وزارت راه
  • قرنطینه دامی و نباتی
  • مجوز وزارت بهداشت
  • انرژی اتمی
  • مجوز ارشاد
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • دامپزشکی

اسنادی که باید به گمرک برای ترخیص کالا ارائه دهید.

  • مدارک مربوط به نماینده صاحب کالا

  1. اصل و کپی کارت ملی
  2. اصل وکالت نامه محضری
  3. معرفی نامه
  4. دفترچه بیمه
  • مدارک مرتبط به کالا

  1. ترخیصیه
  2. قبض انبار
  3. بارنامه: شامل تعداد و علامت کالا، تعداد کانتینر، ناخالصی های کالا و بسته ها
  4. پروفرما (مشخصات کالا)
  5. فهرست عدل بندی
  6. گواهی مبدا
  7. ثبت سفارش بازرگانی
  8. بیمه نامه
  9. گواهینامه استاندارد
  10. مجوزهای قانونی
  11. گواهی بازرسی
  • مدارک مربوط به صاحب کالا

  1. کارت بازرگانی
  2. اصل کارت ملی
  3. کپی از تمامی صفحات کارت بازرگانی
  4. کپی کارت ملی

اگر با دقت متن را خوانده باشید در می‌یابید که امور گمرکی یک دنیای بزرگ و گسترده است که هر بخش از آن نیاز به آگاهی و دانش خاص خود را دارد و افراد متخصص بسیاری هستند که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. اما باید دقت کنید که علاوه بر دانش و آگاهی، متعهدانه و امانت دار کار کنند و کالاها در ایمنی کامل و سلامت به مقصد برسند. تشریفات گمرکی خود به تنهایی دارای هزینه ها و مراحل بسیاری است. زیرا کالا از هر لحاظ باید بررسی شود و پس از ارائه اسناد و مجوزات لازم و صدور تاییدیه می‌توانید کالای خود را دریافت کنید. انبارهای گمرک بسیار وسیع و بزرگ هستند به طوری که می‌توانند کالاها را چندین ماه در تعداد بالا و ابعاد بزرگ نگهداری کنند. اما هرچقدر محموله ها بیشتر در انبار باقی بمانند هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. به همین خاطر بهتر است به یک شرکت تجاری معتبر مراجعه کنید و نوع کالای خود را انتخاب کنید و دیگر نگران واردات و ترخیص کالای خود نباشید. گروه تجاری آربی همواره با بهترین رویکردها ظاهر شده و بهترین ها را به مشتریان خود ارائه کرده است.

دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از تشریفات گمرکی و مراحل مهم آن است که نیازمند دقت و اهمیت است زیرا نبود یکی از مجوزها باعث می‌شود که کالای شما تاییدیه نگیرد و مرحله ترخیص بدون ثمر بماند. از این رو وجود آن ها باعث می‌شود که ثابت کند کالاها مجاز هستند و به صورت کاملا قانونی وارد شده اند و می‌توانند ترخیص گردند. با وجود گروه تجاری آربی شما می‌توانید یک تیم از ترخیص کاران ماهر را بشناسید و دیگر نگران طولانی شدن زمان ترخیص و هزینه های اضافی آن نباشید.

https://www.asianews.ir/u/ech
اخبار مرتبط
درحال‌حاضر، با گسترش تجارت جهانی، نیاز به خدمات ترخیص کالا در سطح بین‌المللی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. درنتیجه شرکت‌های ترخیص کالا فرصتی برای ارائه خدمات بهینه و کارآمد در این زمینه دارند. بهترین شرکت های ترخیص کالا در جهان شرکت‌هایی هستند که نقش کلیدی و مهمی در فرآیند ترخیص کالا در سطح بین‌المللی ایفا می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید