صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۰
کد خبر: 20459
گزارشگر: 306
۱۱۷
۰
۰
۴
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خبر داد

تدارک اجرای 106 برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت

تدارک اجرای  106 برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت
یزد - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ازتدارک اجرای 106 برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت تحت عنوان «شاد راه نور» ​در یزد خبر داد

 

 

" مصطفی زارع زاده "  در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت افزود : ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی برنامههای «شاد راه نور» هستند که از این تعداد ۱۷۴ هنرمند در موزه زنده فعالیت خواهند داشت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه با توجه به ماه مبارک رمضان عمده برنامهها در ساعات پس از افطار برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد : امسال برخی برنامهها را برای اولین بار در کنار برگزاری با کیفیتتر برنامههای سالهای گذشته ودرخور شأن مردم و میهمانان شهر میراث جهانی یزد خواهیم داشت.

زارع زاده  با بیان اینکه این برنامه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت متمرکز در بلوار بسیج از مدرسه ملاصدرا تا کتابخانه مرکزی در مسیر گردشگری " شاد راه نور" برپا می‌شود به تشریح عناوین برنامه ها  و بعضا توضیح مختصری از نحوه وچگونگی اجرای آنها بشرح ذیل پرداخت :

برگزاری مراسم روزانه قرآن خوانی‌های مجلسی، اقامه نماز جماعت در مسجد لرد آسیاب و برگزاری افطاری ساده به کمک خیرین

تدارک ۴۴ اجرای پاتوقی سرود در سطح شهر یزد طی این ایام خبر داد و گفت: البته از پارک‌های سطح شهر نیز غافل نشدهایم به طوری که در هشت پارک منتخب شهر شامل پارک‌های بزرگ شهر، آزادشهر، حسن آباد، کوهستان، آزادگان، شاه ابوالقاسم، غدیر و ملل،

پذیرایی از مردم در قالب برپایی موکب‌ها، برپایی غرفه‌های کودک و بازی‌های کودکانه و ایستگاههای شهروندی، برگزاری جشنواره نان با محوریت معرفی نان‌های سنتی یزد

برپایی ایستگاه سلامت با توجه به نرخ بالای برخی بیماری‌ها و بی اطلاعی بسیاری از افراد مبتلا و ارائه مشاوره‌های پزشکی .

معرفی مشاغل و صنایع دستی، قالی بافی و برنامه‌های زورخانه‌ای، معرفی غذاهای سنتی یزد، حافظ خوانی و قصه خوانی، مراسم نمادین عروسی یزدی‌ها .

راه اندازی موزه زنده بجهت  معرفی سبک و شیوه زندگی، مفاخر و مشاغل قدیمی مردم این خطه با حضور ۱۷۴ هنرمند

اجرای برنامه خشت‌زنی با عنوان «خشت و خاطره» و ساخت المان .

اجرای چاووشی خوانی سنتی و راه اندازی بخش کودک روزنامه‌فروش، مکتب‌خانه، حمام قدیمی، آژان‌ها، زندگی روزمره یزدیها، بازیهای بومی، محلی و شخصیت‌های معروف قدیم .

برگزاری جشن روزه اولی‌ها در چهارم فروردین ماه و نیز جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه بزرگ امیرچخماق، برگزاری آیین «دوست دوست علی» .

برنامه یزدگردی در قالب ۱۰۴ شیفت کاری ، برگزاری برنامههای گردشگری در قالب معرفی یزد به عنوان «یزد، شهر زندگی و بندگی»، گردشگری نجوم با نصب بالون نجوم در مسجد لرد کیوان و نیز گردشگری روزه اولی های دختر که تاکنون ۲۵۰ نفر ثبت نام کردند که به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی و گردشگری بازدید می کنند.

اجرای برنامه های ورزشی در قالب ۶۰ ابربازی، بازیهای رومیزی ، برگزاری جنگ‌های شبانه، انتشار محتواهای فرهنگی تولید شده توسط سازمان فرهنگی شهرداری در مسیر شادراه اعلامی .

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از علل  انتخاب محل بر گزاری را جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام برنامهها در بافت تاریخی دانست و از دیگر اهداف اتخاذ این تصمیم را معرفی مسیرهای جدید گردشگری یزد که به زودی کتابی درخصوص آن منتشر خواهد شد اعلام و افزود : در همین راستا مسیر گردشگری ازمیدان امیرچخماق تا محله تاریخی لرد آسیاب تعریف شده و در این رابطه نیز یکسری بهسازی‌های محلات در مسیر را توسط متولیان نیز شاهد خواهیم بود .

 

زارع زاده در پایان با اشاره به اینکه برنامه های یاد شده از ۲۸ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه اجرا می شوند اظهار کرد: البته یکسری از برنامه‌ها مانند جشنواره سفره هفت سین در ۲۵ اسفندماه برگزار می شود که اکنون ۵۵ نفر در این جشنواره ثبت‌نام کردند.

سید محمد جواد عرفان فر

 

تدارک اجرای  106 برنامه بمناسبت فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت  ، مصطفی زارع زاده  رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/eco
اخبار مرتبط
یزد ؛ اثر نمایشی " دل لرزه " کاری از هنر مندان یزدی ، به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج راه یافت
یزد - جشنواره دانش آموزی " بانوی هزاره اسلام " با معرفی نفرات برتر در یزد پایان یافت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید