صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۶
کد خبر: 20540
گزارشگر: 306
۱۲۱
۰
۰
۲
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد

ارائه خدمات 43 کاروان سلامت به مناطق محروم در سال جاری

ارائه خدمات 43 کاروان سلامت به مناطق محروم در سال جاری
یزد - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : امسال ۴۳ کاروان سلامت در حوزه معاونت داوطلبان با صرف اعتبار شش میلیارد تومان جهت ارائه خدمات در مناطق محروم فعالیت کردند

 

آسیانیوز / یزد ؛ «محمد عشقی» دراولین نشست خود با اصحاب رسانه استان از طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفندماه تا هفدهم فروردین‌‍ ماه سال جدید خبر داد و ابراز داشت : خوشبختانه امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی برای پایگاههای نوروزی تدارک دیده شده و با توجه به برگزاری دوره‌های بازآموزی برای ۲۰۰ نفر از عوامل این پایگاه‌ها امیدواریم شاهد نوروز خاطره‌انگیزی برای هم استانی‌ها و مهمانان نورزی استان باشیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : با تدبیر در نظر گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر کشور مجوز جذب ۱۴۸ نفر نیروی هلال احمر در استان اخذ گردیده که تاکنون ۵۸ نفر از آنها به هلال احمر استان افزوده شده و علاوه بر این نیز امیدواریم در سال جدید ۲۵ دستگاه خودروی عملیاتی نو نیز به تجهیزات استان اضافه شود.

وی ازفعالیت  11 شعبه بانک تجهیزات و امانات هلال احمر در سطح استان خبر داد و افزود : افرادی که نیازمند این تجهیزات هستند، می‌توانند به این مراکز مراجعه و آنها را به امانت بگیرند.

عشقی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته، ۲۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را در قالب دوره‌های امدادگری آموزش داده که در طرح نوروزی امسال از آنها بهره خواهیم گرفت از امدادرسانی به یکهزار و ۸۲۳ حادثه دیده رخدادهای یک سال اخیر در استان خبر داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه در حوادث امسال ۴۷۱ تیم عملیاتی و ۱۷۰۰ امدادگر و داوطلب هلال احمر مشارکت داشتهاند و ابراز تاسف از گزارش 372 مورد حادثه  در سال 1402 به هلال احمر استان تصریح داشت : حوادث اعلامی دارای ۱۸۲۳ نفر حادثه دیده و ۹۰ نفر مصدوم داشته است  که ۵۷ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ۳۳ نفر در سر صحنه مداوا شده اند .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت : ۵۰ نفر از امدادگران هلال احمر استان در قالب هشت تیم به این استان اعزام و چهار محموله مواد غذایی نیز در برای کمک به سیل‌زدگان ارسال گردید .

وی از طراحی و راه اندازی  ۹۲ خانه هلال در استان و دو خانه هلال ویژه با عنوان خانه هلال طلاب و خانه هلال فرهنگیان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این خانه‌های هلال در ترویج فرهنگ امدادرسانی و پیشگیری از بروز حوادث موثر واقع شوند.

به گفته عشقی داروخانه هلال احمر پس از جابجایی به ساختمان جدید فعالیت‌های خوبی را در دستور کار قرار داده به عنوان نمونه طرحی جهت کاهش زمان انتظار مراجعان از ۵۰ دقیقه به هفت دقیقه و مرکز درمانی و توانبخشی هلال احمر استان را جزو مراکز موفق کشورذکر کرد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از تفاهم‌نامه منعقد شده هلال احمر با انتقال خون در قالب طرح نذر خون و مشارکت بیشتر داوطلبان هلال احمر در امر اهدای خون ؛ 20 مورد بازدید از خانه سالمندان توسط عوامل هلال احمر استان و نیز ۸۰ مورد اسکان اضطراری در سال جاری  خبر داد .

«سید جواد میرحسینی» معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز در این  نشست با اشاره به فعالیت ۱۵ پست ثابت و سیار نوروزی هلال احمر در یزد از اجرای طرح  نوروزی با مشارکت ۱۵۰۰ نفر عضو داوطلب در قالب هشت پست ثابت و هفت اکیپ سیار در استان خبر داد

وی با اشاره به طرح پویش «به رفت» ؛ رویکردهای این طرح را ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران، افزایش روحیه نشاط و پویایی اجتماعی، رعایت ملاحظات فرهنگی مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، استقرار فضای دوستدار کودک دانست و استقرار پست‌های ایمنی و سلامت، توجه به موضوعات حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی و نیز اجرای پویش بهبود رفتارهای ترافیکی را ازجمله اهداف این طرح عنوان کرد..

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ازاستقرار پست‌های ثابت نوروزی هلال احمر استان در مبادی ورودی و خروجی شهرهای اردکان، میبد، اشکذر، یزد، تفت ، ابرکوه، مهریز و بافق و علاوه بر آن فعالیت اکیپ های سیاردرمکانهایی که شاهد ازدحام بیشتر جمعیت هستیم از جمله  شهرستانهای خاتم، مروست، زارچ و بهاباد و شهرهای یزد و اشکذر نیز خبر داد.

« سید علی طباطبایی فر» معاون امداد و نجات هلال احمر استان نیزدر این نشست از ۱۱ پایگاه ثابت جاده‌ای و دو پایگاه امداد کوهستانی در ایام نوروزخبر داد و افزود :  ۱۴ آمبولانس و ۱۱ خودروی عمیاتی، تعدادی موتورلانس و سایر ملزومات امدادی در استان برای امدادرسانی به هموطنان در طرح نوروزی فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه کلیه عوامل مستقر در پایگاه‌های نوروزی، دوره‌های بازآموزی را گذرانده‌اند ؛ از آمادگی یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع و یک تیم توانا در مرکز استان  خبر داد و خاطرنشان کرد : عملیاتهای امدادی اعم از عملیات جستجو و نجات، ارائه کمکهای امدادی و درمانی و در صورت اعلام نیاز سازمان اورژانس اعزام آمبولانس به مناطق تعیین شده و سایر اقدامات امدادی در تمامی پایگاه ها آماده امداد رسانی خواهند بود .

در پایان این نشست از پوستر های مرتبط با طرح پویش «به رفت» و این ایام رونمایی شد .

گفتنی اینکه : عشقی در طلیعه سخنان خود از فعالیت‌های دکتر «محسن حرازی زاده« مدیر عامل سابق جمعیت هلال احمر استان طی سالهای گذشته که شاهد اثرات آن تاکنون هستیم، قدردانی کرد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

ارائه خدمات 43 کاروان سلامت به مناطق محروم در سال جاری، محمد عشقی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ، سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ، سید علی طباطبایی فر» معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد

https://www.asianews.ir/u/edJ
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید