صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۴
کد خبر: 20571
گزارشگر: 464
۲۴۳
۰
۰
۱
با نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری؛

انسداد سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما

انسداد سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما
نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بر روند فروش بلیت هواپیما در تمامی بخش‌ها از جمله اینترنتی و در این ایام تشدید شده و اجازه تخلف به هیچ یک از آژانس‌ها و یا سایت‌های فروش بلیت داده نمی‌شود.

به گزارش آسیانیوز؛ جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران فهرست هشت سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به نشانی

www.Hamanseir724.ir
www.Golgasht.net
www.780bilit.ir
www.flytooday.ir
www.anilparvaz.com
www.flayday.ir
www.aniticket24.ir
www.sepidcharter.co

را جهت صدور دستور انسداد و مسدود کردن درگاه ارسال کرد.»

وی افزود: «نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بر روند فروش بلیت هواپیما در تمامی بخش‌ها از جمله اینترنتی و در این ایام تشدید شده و اجازه تخلف به هیچ یک از آژانس‌ها و یا سایت‌های فروش بلیت داده نمی‌شود.»

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین عنوان کرد: «شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت ودفاتر فروش آنلاین به ساماندهی فروش بلیت به مسافران توانخواه ملزم شدند. شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت و دفاتر فروش آنلاین بلیت هواپیما(OTA) به ساماندهی و شفاف سازی نحوه تهیه بلیت از سوی مسافران توانخواه ملزم شدند.»

وی افزود: «نظر به اینکه تسهیلات فراهم شده برای حمل و نقل هوایی مسافران توانخواه موجب استقبال فزاینده سفرهای هوایی از سمت اینگونه مسافران شده است و از سوی دیگر عدم اطلاع رسانی کافی و موثر شرایط فروش بلیت و پذیرش مسافرین توانخواه در هنگام ابتیاع بلیت موجب عدم پذیرش این دسته از مسافران در فرودگاه‌ها و ایجاد نارضایتی آنها را فراهم می‌کند. بنابراین به‌منظور اجتناب از بروز اینگونه اتفاقات تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید در سایت خود نسبت به تعریف مسافر توانخواه و کدهای چهار حرفی اختصاص یافته قابل درج در بلیت‌های صادره برای مسافرین اقدام کنند.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: «همچنین لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند. همچنین دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز فروش آنلاین(OTA) بلیت هواپیما باید تمهیداتی اتخاذ کنند که اطلاع رسانی کامل در خصوص بند 1 این بخشنامه در زمان و مکان مناسب قبل از مرحله خرید و صدور بلیت برای مسافر توانخواه صورت پذیرد.

یازرلو خاطرنشان کرد: «به منظور اجرای دقیق این بخشنامه، صادر کننده بلیت اعم از شرکت هواپیمایی یا OTA باید نسبت به اضافه کردن یک مرحله به مراحل صدور بلیت در سایت فروش آنلاین خود اقدام کند. به‌عبارت دیگر متقاضی خرید بلیت باید تصدیق کند که مسافر توانخواه است یا خیر؟ درصورتیکه جواب مثبت باشد نوع معلولیت توسط متقاضی خرید بلیت انتخاب یا شرح داده شود و درخواست صدور بلیت مسافر توانخواه به واحد پشتیبانی جهت طی سایر مراحل اخذ تاییدیه و صدور بلیت ارسال گردد. مراحل صدور اینگونه بلیت ها باید به‌صورت کامل به متقاضی خرید بلیت اطلاع رسانی گردد.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: «به منظور تذکر و تعیین مسئولیت متقاضی خرید بلیت در درج صحیح مشخصات جسمانی مسافر اعم از عادی یا توانخواه در کلیه بلیت صادره عبارتی که بیانگر این مهم است که این بلیت با توجه به شرایط ابرازی در هنگام خرید برای مسافر عادی / توانخواه صادر شده است. در قسمتی از فضای بلیت صادره می‌تواند هرگونه مسئولیت ناشی از عدم پذیرش مسافر در فروگاه به علت مغایرت مشخصات جسمانی مسافر با بلیت صادره را از صادرکننده بلیت سلب نماید.»

وی تصریح کرد: «این بخشنامه با اعطای فرصت زمانی یک ماهه از تاریخ صدور آن، جهت اتخاذ تمهیدات و اعمال تغییرات لازم در سیستم‌های فروش انلاین برای کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز فروش انلاین (OTA) لازم الاجرا می‌شود. در صورت عدم رعایت این بخشنامه کلیه خسارت احتمالی مالی ناشی ازعدم پذیرش مسافر توانخواه ناشی از عدم مطابقت مشخصات مسافر با بلیت صادره و محدودیتهای مربوطه بر عهده صادرکننده بلیت خواهد بود.»

https://www.asianews.ir/u/eeg
اخبار مرتبط
ظاهراً پیشنهاد جدید کمیسیون اقتصادی بدین صورت خواهد بود که قیمت سوخت هواپیما معادل ۳۰ درصد قیمت فوب تعیین شده و سالانه ۵ الی ۱۰ درصد بر این قیمت افزوده شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید