صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
کد خبر: 20604
گزارشگر: 464
۲۳۶
۰
۰
۰
طی ماه فوریه

ایرانیان دومین خریدار بزرگ مسکن ترکیه

ایرانیان دومین خریدار بزرگ مسکن ترکیه
طی ماه فوریه به‌ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

به گزارش آسیانیوز؛ براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه فوریه ۲ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۹۱ باب در استانبول ثبت شد. استان آنتالیا با ۶۵۹ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. استان مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - فوریه با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۳۹۰۷ باب رسید. طی ماه فوریه به‌ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند. روس‌ها ۳۹۵ باب خانه، ایرانی‌ها ۲۰۰ باب خانه، عراقی‌ها ۱۱۲ باب خانه و اوکراینی‌ها نیز ۱۰۵ باب خانه خریدند.

https://www.asianews.ir/u/eeM
اخبار مرتبط
در ماه مارس نیز اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته اند.به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، به دنبال شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ماه مارس، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸.۸درصد کاهش داشته و به ۷۹۰ مورد رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید