صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۸
کد خبر: 20611
گزارشگر: 464
۳۴۳
۰
۰
۴
به دلیل عدم پاسخگویی مدیران؛

آفتاب یزد آخرین شماره خود را ۲۸ اسفند منتشر می‌کند

آفتاب یزد آخرین شماره خود را ۲۸ اسفند منتشر می‌کند
منصور مظفری مدیر روزنامه آفتاب یزد، دلیل عدم انتشار روزنامه را عدم پاسخگویی مدیران دولتی بیان کرد.


به گزارش آسیانیوز؛
منصور مظفری مدیر روزنامه آفتاب یزد اعلام کرد که این روزنامه‌ی سیاسی آخرین شماره خود را ۲۸ اسفند منتشر میکند و این جریده دیگر منتشر نخواهد شد.

مظفری به باشگاه روزنامه‌نگاران ایران نیز گفت در مراسم افطار برخی از مدیران رسانه‌ها با سید ابراهیم رئیسی، به رئیس‌جمهور نیز این موضوع را اعلام کردم و دلیل عدم انتشار روزنامه را عدم پاسخگویی مدیران دولتی بیان کردم. به گفته‌ی وی وقتی نمی‌خواهند اصلاح شوند چرا ما باید از جان و مال خود مایه بگذاریم؟

روزنامه‌ی آفتاب‌یزد پس از برگ‌ریزان مطبوعات در سال ۷۹ متولد شد. پیش از انتشار این روزنامه، دهها نشریه و روزنامه توسط اصلاح‌طلبان منتشر می‌شد که هم تیراژ چندصد هزارتایی داشتند و هم خوانندگان بسیار اما تمام آنها یک شبه در اردیبهشت سال ۷۹ با حکم قاضی عزل شده، سعید مرتضوی، به محاق توقیف رفتند. فعالیت جامعه‌ی مطبوعاتی چند ماهی به کما رفت تا اینکه آرام آرام نشریات جدیدی منتشر شدند.

اولین روزنامه‌ای که بعد از توقیف فله‌ای مطبوعات منتشر شد، روزنامه بهار بود که به مدیریت احمد ستاری منتشر شد. بعد از آن که بهار خط‌شکنی کرد، روزنامه‌های دیگری چون بیان و حیات‌نو نیز منتشر شدند. بعد از آنها آفتاب‌یزد در گستره‌ی سراسری منتشر شد که در حال حاضر قدیمی‌ترین روزنامه‌ی اصلاح‌طلب است.

این روزنامه با دیدگاه چپ انقلابی، با حمایت مهدی کروبی که در آن مقطع دبیرکل مجمع روحانیون مبارز بود منتشر شد و مجتبی واحدی سردبیری آن را برعهده گرفت.

آفتاب‌یزد در انتشار تلاش کرد راه و رسم روزنامه سلام را برجا آورد. این روزنامه از یک سو به دلیل مدیر یزدی آن منصور مظفری تحت حمایت حلقه‌ی یزدی‌های درون دولت مانند سیدمحمد خاتمی، محمد رضا عارف و حبیب‌الله بی‌طرف بود و از سوی دیگر مهدی کروبی از آن تمام قد حمایت می‌کرد.

آقای مظفری به باشگاه روزنامه‌نگاران ایران گفت: ابراهیم رئیسی در شبی که میزبان مدیران برخی از رسانه‌ها بود از وی خواسته است در تصمیمش تجدید نظر کند و همچنان آفتاب‌یزد را پس از تعطیلات منتشر کند اما وی می‌گوید تردیدی در تصمیمی که گرفته‌ام، ندارم و این روزنامه دیگر منتشر نخواهد شد.

https://www.asianews.ir/u/eeU
اخبار مرتبط
هواپیمایی کیش‌ایر، این هواپیما رو با عمر ۲۹ سال خریداری کرده که سال ۱۹۹۵ برای ایتالیا ســاخته شده بود و بعد ۱۹ سال فعالیت، از رده خارج می‌شود. سپس اُکراین آن را خریده و بعد از چند سال پرواز آن را به شرکت «کام‌ایر افغانستان» واگذار می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید