صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
کد خبر: 20745
گزارشگر: 464
۲۱۹
۰
۰
۱
اولین آزمون در اردیبهشت‌ماه

ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد

ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد
ثبت‌نام‌ در نوبت دوم آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۳ از امروز، ۷ فروردین ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آغاز و داوطلبان تا یکشنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

به گزارش آسیانیوز؛ نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده و مهلت ثبت‌نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان با مراجعه به این لینک می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای موردِ نظر را دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

داوطلب پس از مطالعه دفترچه راهنما، باید مدارک یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده کند. در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی، لازم است با ورود به حساب کاربری خود نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کند.
اعلام برنامه زمانی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور

بر اساس جدول زمان‌بندی آزمون‌های سراسری سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام ۵ آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعم از نوبت اول و دوم کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای را اعلام کرد.

بر این اساس، ثبت‌نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از ۲۱ آبان گذشته آغاز شد و تا ۲۷ این ماه ادامه داشت. این آزمون روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین ثبت‌نام مرحله دوم کنکور نیز از امروز، ۷ فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد. این آزمون نیز روزهای ۷ و ۸ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه امسال تعیین شده بود و این آزمون ۴ اسفند سال گذشته برگزار شد.

بیش از ۴۷۶ هزار نفر در آزمون ارشد ثبت نام کردند و داوطلبان آزمون‌ ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۴ اسفندماه سال ۱۴۰۲، مطابق با اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط رقابت خود را برگزار کردند.

از تعداد ۴۷۶ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ۵۳ درصد آنها زن و ۴۷ درصد مرد بودند. داوطلبان در ۱۳۲ کدرشته شرکت کرده اند که بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی هستند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ برای اولین بار با آزمون دکتری برگزار شده است که نتایج اولیه همزمان در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از ۳۰ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۲ می توانستند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این آزمون نیز در چهارم اسفند گذشته و همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شد.

در آزمون دکتری تعداد ۱۲ هزار نفر در دکتری تخصصی در دانشگاه‌های دولتی و به همین تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند.

داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر سال جاری می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند این آزمون دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار می شود.

در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی ویژه فنی و حرفه ای از ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آغاز می شود و تا ۲۴ تیرماه این سال ادامه دارد این آزمون نیز جمعه دوم شهریور ماه جاری برگزار می شود.

https://www.asianews.ir/u/eh5
اخبار مرتبط
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید