صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
کد خبر: 20844
گزارشگر: 2
۱۶۵
۰
۰
۱
تحلیل تکنیکال بیت کوین

تکنیک‌ های حرفه ‌ای معامله با بیت‌ کوین: با دقت طبق تحلیل تکنیکال تصمیم بگیرید

تکنیک‌ های حرفه ‌ای معامله با بیت‌ کوین: با دقت طبق تحلیل تکنیکال تصمیم بگیرید
امروزه با معامله در کانال‌های مختلف و با پول رمزنگاری شده می‌توان درآمد قابل توجهی کسب کرد. اکنون می‌توانیم به راحتی بر روی دارایی‌هایی مانند سهام، کالاها، ارزهای فیات همچنین از طریق مبادلات ارزهای دیجیتال و پیرو آن بیت کوین معامله کنیم.

همه چیز با یک سرچ ساده عبارتی چون قیمت بیت کوین یا نوسانات قیمتی بیت کوین شروع خواهد شد و به طور حتم شما را وارد دنیای پر از هیجان معامله ارز دیجیتال و البته بیت کوین خواهد نمود. همه چیز خیلی ساده شروع می‌شود و با هوشیاری و دقت شما در بررسی بازار و انجام تحلیل‎های تکنیکال و بنیادی ادامه پیدا کرده و شما را وارد میدان می‌کند.

تحلیل تکنیکال و اهمیت آن در شناسایی بازار

تحلیل تکنیکال را می‌توان برای هر چیزی که داده‌های تاریخی کافی در بازار داشته باشد، به کار برد، زیرا این شیوه معیاری برای روانشناسی بازار به شمار می‌رود. این داده‎ها معمولاً با یک نمودار نشان داده می‌شوند و به معامله‌گران و فعالان بازارهای سرمایه کمک می‎کنند تا با مطالعه پیشینه رفتاری یک واسطه سرمایه‎ای احتمالات سوددهی و زیان‎دهی بالقوه بازار را سنجیده و سپس اقدام به معامله نمایند. تحلیل تکنیکال فرآیند ارزیابی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از تاریخچه قیمت و حجم معاملات آنها است.
ابزارهای اصلی مورد استفاده در تحلیل تکنیکال شامل نمودارهای قیمت، اندیکاتورها، الگوها، سطوح حمایت و مقاومت هستند. علاوه بر این، تحلیل بر اساس حجم و روند بازار و قیمت بیت کوین امروز و یا قیمت هر ارز دیجیتالی که اقدام به تحلیل آن می‎کنیم نیز ضروری است. شرایط بازار و نوسانات قیمتی ممکن است باعث شود نتایج به دست آمده از نمودار خیلی سریع تغییر کنند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز در تحلیل تکنیکال امروز

تحلیل بیت کوین بر اساس درک این موضوع کار می‌کند که قیمت‌های بازار از الگوها و روندهای خاصی پیروی می‎کنند. ابتدا، تحلیلگران فنی داده‌های تاریخی قیمت بیت کوین و اطلاعات مربوط به حجم معاملات و قیمت بیت کوین امروز را جمع‌آوری می‌کنند. این داده‌ها را معمولاً می‌توان از نمودارهای موجود در تاریخچه سایت‌های صرافی‎ها و حتی مجلات خبری بازار به دست آورد. در این نمودارها اطلاعات مربوط به بازه‌های زمانی مختلف و همچنین اطلاعات مربوط به باز شدن، بسته شدن، پایین‌ترین و بالاترین قیمت‌ها قابل مشاهده است.
تحلیلگران فنی همچنین اغلب با کمک نمودارهای شمعی و الگوهایی که طراحی می‎کنند می‎توانند روندها، سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین و هر ارز دیجیتالی را تشخیص دهند. در نهایت، اگرچه نکاتی مانند تجزیه و تحلیل حجم، روند، مدیریت ریسک و نظارت مداوم بر دارایی همواره مورد توجه کارشناسان بازار هستند، اما تحلیل تکنیکال معمولاً با کمک شاخص‌ها انجام می‎شود. نمونه‎هایی از این شاخص‎ها میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی و مکدی (میانگین متحرک همگرا واگرا) هستند.
نظریه داو که یکی از مفاهیم بنیادی تحلیل تکنیکال است به ۶ عنصر کلیدی برای تحلیل حرکت قیمت در بازارهای مالی توجه می‌کند:

بازار همه چیز را منعکس می کند

تمام اطلاعات موجود در قیمت بیت کوین امروز در بازار منعکس می‌شود. بنابراین، قیمت یک دارایی مانند بیت کوین در نتیجه تمام اطلاعات دیگری که بر آن تأثیر می‌گذارد، شکل می‌گیرد.

سه روند متفاوت وجود دارد

سه نوع روند مختلف در تحلیل بازار بیت کوین پذیرفته شده است: روند اولیه (بلند مدت)، روند ثانویه (میان مدت) و روند فرعی (کوتاه مدت). روند اولیه، که ممکن است یک یا دو سال طول بکشد، مهمترین است. روندهای ثانویه اصلاحات درون روندهای اولیه هستند. در نهایت، روندهای جزئی نوسانات کوتاه مدت می‎باشند.

روندها دارای سه مرحله هستند

در روند صعودی قیمت بیت کوین، مراحل روند حرکتی بازار عبارتند از انباشت، مشارکت کاربر و مازاد. این مراحل در یک روند نزولی عبارتند از توزیع، مشارکت کاربر و وحشت.

میانگین ها یکدیگر را تایید می کنند

در یک روند صعودی، هر دو میانگین باید بالاترین یا پایین‎ترین سطح را ایجاد کنند. استفاده از این نکته در ارزهای رمزنگاری شده و دنیای بیت کوین را می‌توان با مقایسه اندیکاتورهای مختلف با یکدیگر و اطمینان از درست بودن روند مقایسه کرد.

معامله با بیت‌ کوین

مقدار حجم روند را تأیید می کند

افزایش حجم معاملات بیت کوین در طول یک روند، تایید کننده قدرت آن روند است، در حالی که کاهش حجم در طول روندهای معکوس نشان دهنده تضعیف آن روند می‎باشد.
این روند تا زمانی که علائم معکوس ظاهر شود ادامه می یابد.
کارشناس بازار سرمایه و تحلیل‌گر معاملات بیت کوین روندها را تا زمانی که سیگنال مخالف به وضوح قابل مشاهده باشد ادامه می‏دهد.

کارشناسان تحلیل‎گر بازار بیت کوین چه می دانند چه می کنند

همه افراد علاقه‎مند به ارزهای دیجیتال و بیت کوین نمودارهای تحلیلی این بازارها را دیده‎اند و به قطع می‎دانند که هر چه قدر هم که این نمودارها شبیه هم باشند به یک شکل پیش نمی‎روند. نمودارها از اجزای ساده‌ای تشکیل شده‎اند که در کنار هم روند و فرآیند کار بازار سرمایه را نشان می‎دهند.

  • تایم فریم واحد زمانی است که نمودار به آن تقسیم می‌شود.
  • شاخص‎ها اساساً الگوریتم‎هایی هستند که داده‎های بازار را به روش‎های مختلف نمایش می‎دهند.
  • معمولاً در سمت راست و پایین به ترتیب می‎توانید محورهای قیمت و تاریخ را پیدا کنید.
  • نوار ابزار نیز گزینه‎های مختلفی دارد که می‎تواند به معامله‎گران کمک کند تا روندها را به وضوح علامت‌گذاری و اندازه‌گیری کنند.

روندها در تحلیل قیمت بیت کوین امروز

نقطه‌یابی روندهای مختلف محور تحلیل تکنیکال به‌شمار می‌رود، هم برای تشخیص زمان وقوع و هم برای زمان تغییر. روندها می‎توانند از چند دقیقه تا چند سال ادامه داشته باشند. در واقع، تنها سه نوع روند وجود دارد: صعودی، نزولی و افقی.
یک نکته طلایی در مورد نمودارهای تحلیلی بیت کوین وجود دارد: وقتی به مدت طولانی به یک بازه زمانی نگاه کنید، بیت کوین ممکن است در یک روند صعودی به نظر برسد. اما اگر به ۲ سال گذشته نگاه کنید، ممکن است آنچنان هم دارایی خوبی به نظر نرسد. مهم است که بدانیم چه روندهایی نه تنها در بازه‎های زمانی ساعتی و روزانه، بلکه به صورت هفتگی و ماهانه رخ می‎دهند.
تحلیلگران همیشه امیدوارند که بتوانند تغییرات روندها را درک کنند. آنها می‎دانند که هیچ روندی برای همیشگی نیست و هیچ شاخص کاملاً دقیقی وجود ندارد که صحت روند را ثابت کند. بنابراین تحلیل روند در واقع پیش‌بینی‌هایی درباره آینده است و اگر توسط شاخص‎های دیگر پشتیبانی شود، اطمینان در پیش بینی افزایش می‌یابد.

https://www.asianews.ir/u/eiD
اخبار مرتبط
استفاده از نوین پرداخت برای انجام تراکنش‌های ارزی و خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان به عنوان یک گزینه امن، قابل اعتماد و با سرعت بالا مطرح می‌شود که به آنها امکان دسترسی آسان و مطمئن به بازارهای ارزی جهانی را می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید