صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
کد خبر: 20852
گزارشگر: 464
۲۲۰
۰
۰
۱
در سال ۱۴۰۳

حقوق کارگران مطابق با بخشنامه دستمزد

حقوق کارگران مطابق با بخشنامه دستمزد
با ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار، از فروردین ماه مفاد بخشنامه در تمام کارگاه‌ها و واحدهای مشمول قانون کار لازم الاجراست و حقوق کارگران منطبق با مصوبه دستمزد شورای عالی کار باید محاسبه و پرداخت شود.


به گزارش آسیانیوز؛ مطابق بخشنامه ابلاغی مزد ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار از اول سال ۱۴۰۳، حداقل مزد روزانه، مبلغ ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین شده است.

همچنین سایر سطوح مزدی روزانه ۲۲ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا، به اضافه روزانه ۲۳ هزار و ۲۶ ریال نسبت به آخرین مزد در سال ۱۴۰۲، افزایش می‌یابد.

سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار حداکثر هفت برابر حداقل مزد ماهانه، یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان است. مطابق موارد بیان شده در این بخشنامه، افزایش حقوق کارگران اعم از قرارداد دائم یا موقت نیز مانند این بخشنامه محاسبه می‌شود.
https://www.asianews.ir/u/eiM
اخبار مرتبط
مدیرکل روابط کار گفت: ماده ۴۱ قانون کار را نشان دهنده نگاه حمایتی قانون به کارگران عنوان و اضافه کرد: طبق این ماده قانونی، اشاره به تعیین حداقل دستمزد با توجه به درصد تورم شده است و این برداشت که حداقل دستمزد می‌بایستی براساس و منطبق با نرخ تورم بوده باشد تعبیر و تفسیر نادرستی از متن مقرره قانونی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید