صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
کد خبر: 20869
گزارشگر: 464
۲۳۲
۰
۰
۵
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران خبر داد؛

ادامه حراج سکه و شمش در مرکز مبادله

ادامه حراج سکه و شمش در مرکز مبادله
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه برگزار حراج‌های سکه و شمش در سال جدید ادامه خواهد داشت، گفت: «در حراج‌های گذشته به دلیل عدم اتصال کارت واریز وجه به شماره شبا، وجه بلوکه شده کمتر از ۵۰ نفر هنوز عودت داده نشده‌ است.»


به گزارش آسیانیوز؛ اصغر بالسینی درباره میزان عرضه سکه در حراج‌های سال گذشته و اثرگذاری آن در بازار سکه اظهار داشت: «در دوره‌های حراج سکه در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد ۱۱۰ هزار سکه به برندگان حراج اختصاص پیدا کرد. تحویل این ۱۱۰ هزار سکه به برندگان طبق جدول زمانی اعلام شده در حال انجام است و به ترتیب زمانی، برندگان می توانند برای دریافت سکه به شعب بانک ملی مراجعه کنند و عده‌ای سکه‌ها را دریافت کرده‌اند و از آنجایی که حراج‌ها در بازه زماین مختلف برگزار شده این فرایند تحویل سکه در حال انجام است.»

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: «جدول زمانی تحویل سکه‌ها در وب‌سایت مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام شده‌است. حراج‌های سکه و شمش در سال جدید هم برگزار خواهد شد. پس از اعلام بانک مرکزی مبنی بر شروع حراج‌ها، نسبت به برگزاری حراج سکه و شمش اقدام خواهیم کرد. اولین حراج شمش در سال 1403 هم یکشنبه هفته آینده -19 فروردین ماه- برگزار خواهد شد.»

بالسینی درباره اثرگذاری این عرضه‌های سکه در قالب حراج در بازار سکه گفت: «هدف از حراج سکه، عرضه به موقع برای پاسخ به نیاز مصرف واقعی مردم بوده‌است. این حراج‌ها در بازه‌های زمانی که عرضه شد با توجه به پوشش نیازهای مردم، در آن بازه‌های عرضه اثر خود را در بازار سکه گذاشت. البته باید توجه داشت که در حال حاضر به دلیل جهش جدی افزایش نرخ انس جهانی، شاهد تغییرات قابل ملاحظه در نرخ طلا نه در ایران بلکه در سطح جهانی هستیم و بخش عمده دلیل این نوسات قیمتی طلا و سکه در کشورمان به دلیل افزایش نرخ انس جهانی است.»

https://www.asianews.ir/u/ej4
اخبار مرتبط
براساس اعلام سامانه مرکز مبادله ایران عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه در ششمین حراج سکه طلا صورت خواهد گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید