صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۵
کد خبر: 20899
گزارشگر: 464
۲۲۰
۰
۰
۱
پس از نزاع قره‌باغ؛

ارمنستان؛ میدان تازۀ رویارویی غرب و روسیه؟

ارمنستان؛ میدان تازۀ رویارویی غرب و روسیه؟
تحلیل‌گران بر این عقیده‌اند که اوکراین، آخرین میدان رقابت غرب و روسیه نیست و برخی بر این باورند که ارمنستان می‌تواند از جمله دیگر مناطقی باشد که صحنه رویارویی اروپا، آمریکا در برابر روسیه شود.

به گزارش آسیانیوز؛ در واقع آن‌چه پس از نزاع قره‌باغ روی داد، نزدیک شدن بیش از پیش اروپا به ارمنستان بود، رویدادی که در نتیجه نبرد نابرابر ارمنستان با آذربایجان بود. در روزهایی که نیکول پاشینیان از روسیه و حتی ایران انتظار حمایت داشت تا بتواند در برابر ائتلاف ترکیه ـ آذربایجان اقدام مؤثری صورت دهد، ناکام ماند و خلایی شکل گرفت که امروز غرب آن را پر کرده است.

در همین زمینه، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی در حاشیه نشست مشترک با حضور نخست‌وزیر ارمنستان، وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه ۲۷۰ میلیون یورو برای کمک به توسعه و تاب‌آوری ارمنستان پس از جنگ قره‌باغ اختصاص داده است.

به نقل از یورونیوز، فن در لاین در این نشست که جمعه ۵ آوریل (۱۷ فروردین) در مقر کمسیون اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، گفت که اتحادیه اروپا تاکنون بیش از نیم میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان کمک کرده است. وی افزود: «چشم‌انداز جدیدی که اتحادیه اروپا برای کمک به ارمنستان در نظر گرفته شامل یک طرح توسعه و تاب‌آوری اقتصادی به ارزش ۲۷۰ میلیون یورو در سال‌های آینده است. این کمک برای تقویت هر چه بیشتر جامعه ارمنستان و کمک به رشد صنایع و بازرگانی آن اختصاص یافته است.»

رئیس کمیسیون اروپا در این نشست از تلاش‌های نخست وزیر ارمنستان در پیشبرد «واقعی» دموکراسی و اجازه ندادن به روسیه برای برای دور زدن تحریم‌ها با استفاده از این کشور، استقبال کرد.

https://www.asianews.ir/u/eju
اخبار مرتبط
فایل صوتی افسران آلمانی، روابط مسکو و برلین را با تنش روبه‌رو کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید