صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۹
کد خبر: 20987
گزارشگر: 464
۲۰۱
۰
۰
۱
رشد سرسام‌آور قیمت دلار

آیا خاندوزی برکنار می‌شود؟

آیا خاندوزی برکنار می‌شود؟
دولت رئیسی در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ دلار را با قیمت ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت و اکنون که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ قرار داریم و هنوز به پایان سال سوم ریاست‌‌جمهوری رئیسی نرسیده‌ایم، دلار ۴۰ هزار تومان معادل ۱۷۵ درصد رشد کرده است.


به گزارش آسیانیوز؛
رشد سرسام‌آور قیمت دلار و به تبع آن تورم غیرقابل کنترل و فشار اقتصادی حداکثری بر مردم در دولت رئیسی موجب انتقاد برخی از مسئولان جمهوری اسلامی از عملکرد دولت شده است.

رشد سرسام‌آور قیمت دلار و به تبع آن تورم غیرقابل کنترل و فشار فزاینده اقتصادی بر مردم، موجب انتقاد برخی از مسئولان جمهوری اسلامی از عملکرد دولت رئیسی شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون حقوق قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تلاطمات بازار ارز و سکه در کشور، ریشه اصلی این تلاطمات را اشکالات اساسی در اقتصاد کشور ارزیابی کرد.

 او گفت: «مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و سیاسی در تلاطمات بازار ارز و سکه بی‌تاثیر نیستند، اما ریشه اصلی این تلاطمات در اشکالات اساسی اقتصاد کشور است.»

حاجی دلیگانی بیان کرد: «دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارد و به نظر می‌رسد می‌خواهد از کنار این موضوع به راحتی عبور کند. ارز و سکه به دلیل اثرگذاری فراتر از خودشان در اقتصاد جامعه، تلاطم در آن‌ها باعث ایجاد تلاطم در سایر بخش‌های زندگی مردم نیز می‌شود.»

او درباره شایعاتی مبنی بر استیضاح سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی و محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی گفت که اگر رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد پاسخ قانع کننده‌ای به مردم ندهند، باید کنار بروند.

 دولت رئیسی در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ دلار را با قیمت ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت و اکنون که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ قرار داریم و هنوز به پایان سال سوم ریاست‌‌جمهوری رئیسی نرسیده‌ایم، دلار ۴۰ هزار تومان معادل ۱۷۵ درصد رشد کرده است.

لواسانی، امام جمعه سابق لواسان در انتقاد از عملکرد دولت فعلی گفت که کار از دست رئیسی در رفته و در وضعیت بی‌دولتی هستیم.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در «نشست مشترک نمایندگان و منتخبین مجلس شورای اسلامی با هیئت دولت» گفت که دولتش در ایجاد «شیرینی‌های بخش اقتصادی» موفق بوده و «قطعا خواهد توانست تلخی‌ها را کاهش دهد و به شیرینی تبدیل کند.»

https://www.asianews.ir/u/ekU
اخبار مرتبط
اغلب آمارها و ارقامی که از سوی مراجع و مبادی رسمی مطرح می‌شود، می‌توان گفت چندان با واقعیت معیشت و زندگی عمومی مردم همخوانی ندارد، به‌عنوان مثال اگر از ثبات مسکن می‌گویند، بایستی واژه رکود را به جای آن گذاشت، یا وقتی از کاهش بیکاری و ایجاد یک میلیون شغل می‌گویند، بایستی دید چه معیاری برای تعریف شغل در نظر گرفته‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید