صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۷
کد خبر: 21099
گزارشگر: 464
۲۱۴
۰
۰
۱
افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی

تنظیم بهای تاکسی با فرمان تورم عمومی

تنظیم بهای تاکسی با فرمان تورم عمومی
اینروزها افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) نقل محافل خبری مسافران شهری شده است.بر اساس مصوبه جدید شورای شهر تهران نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد افزایش خواهد یافت.


به گزارش آسیانیوز؛ با وجود اینکه شورای شهر تهران در اسفند ۱۴۰۲، افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی در فروردین‌ماه را ممنوع اعلام کرده بود اما برخی از راننده‌ها بدون توجه به این مصوبه کرایه‌ تاکسی را افزایش دادند که البته، نشان از «تنظیم بهای تاکسی با فرمان تورم عمومی» دارد نه «تنظیم فرمان با مصوبات کاغذی».

مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد آن دسته از رانندگانی که به صورت چرخشی در سطح شهر فعالیت می‌کنند در روزهای اخیر اقدام به افزایش نرخ کرایه کرده‌اند.این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای شهر، ‌نرخ‌های جدید از ابتدای اردیبهشت‌ماه، اعمال خواهد شد.

اینروزها افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) نقل محافل خبری مسافران شهری شده است.بر اساس مصوبه جدید شورای شهر تهران نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد افزایش خواهد یافت.

پیشتر نیز رئیس شورای شهر تهران با تائید خبر افزایش نرخ کرایه‌های حمل و تقل عمومی ۱۴۰۳ اعلام کرد که از اردیبهشت‌ماه ۳۰درصد افزایش خطوط حومه‌ای نیز به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است .

به این ترتیب برای بلیط تک سفره که در حال حاضر با نرخ ۳۳۰۰ تومان خریداری می‌شود،از اردیبهشت حداکثر به قیمت ۴ هزار و۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. در بخش اتوبوسرانی (اتوبوس‌های عادی ۳۰ درصد افزایش و برای خطوط BRT، بیست‌و‌ یک درصد افزایش) در نظر گرفته شده است.

دنیای اقتصاد
https://www.asianews.ir/u/emJ
اخبار مرتبط
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد، گفت: هر ساله براساس میزان افزایش تورم مجبور هستیم نرخ کرایه‌ها را در حد حداقل ممکن اضافه کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید