صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
کد خبر: 21256
گزارشگر: 464
۱۷۴
۰
۰
۱
طبق اعلام بانک مرکزی

تخصیص ارز برای نیازهای خدماتی

تخصیص ارز برای نیازهای خدماتی
طبق اعلام بانک مرکزی، طی دوره اول فروردین‌ماه تا دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی شرکت‌های هواپیمایی، درمانی، دانشجویان، عتبات و حج اختصاص داده شد.

به گزارش آسیانیوز؛  طبق اعلام بانک مرکزی، طی بازه زمانی اول فروردین‌ماه تا دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، بانک مرکزی سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده و نرخ ارز تأمینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. علاوه بر این، به ترتیب ۵۵۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و همچنین ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه خدمات، تأمین شده است.

شایان ذکر است، طی سال جاری، تأمین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، دو میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تأمین شده است. صنایعی که عمدتا ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آن‌ها تأمین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

https://www.asianews.ir/u/epj
اخبار مرتبط
عضو اتاق بازرگانی ایران با پیش‌بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه گفت: «تاکنون که با مداخله و نظارت سیاستگذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پائین‌تر هم امیدوار بود.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید