صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
کد خبر: 21307
گزارشگر: 2
۱۴۴
۰
۰
۱
تور گرجستان هوایی

نا امنی موقت تفلیس و کنسلی تور گرجستان از طرف مسافران

نا امنی موقت تفلیس و کنسلی تور گرجستان از طرف مسافران
خیابان‌های شهر تفلیس نه تنها برای مردم عادی که حتی برای مسافران نیز تا حدودی ناامن شده است. معترضان هر روزه در خیابان‌ها هستند و در طی یک هفته‌ی گذشته اعتراضات همواره ادامه داشت. اما دلیل این اعتراضاتی که بعضا به خشونت کشیده شده چیست؟ این لایحه دقیقا به چه موضوعی مربوط می‌شود؟

گرجستان این روزها درگیر اشوب‌ها و اعتراضات پیاپی در پی به ثبت رسیدن لایحه‌ای تحت عنوان «عوامل خارجی» است. تا جایی که خیابان‌های شهر تفلیس نه تنها برای مردم عادی که حتی برای مسافران نیز تا حدودی ناامن شده است. معترضان هر روزه در خیابان‌ها هستند و در طی یک هفته‌ی گذشته اعتراضات همواره ادامه داشت. اما دلیل این اعتراضاتی که بعضا به خشونت کشیده شده چیست؟ این لایحه دقیقا به چه موضوعی مربوط می‌شود؟

لایحه‌ی عوامل خارجی چیست؟

در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴، پارلمان گرجستان لایحه جنجالی موسوم به "عوامل خارجی" را به تصویب رساند. این لایحه که به شدت مورد انتقاد گروه‌های مدنی، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای غربی قرار گرفته است، سازمان‌های غیردولتی (NGOs) را که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، ملزم می‌کند که به عنوان "عامل خارجی" ثبت‌نام کنند. تصویب این لایحه باعث شده است که مسافران بی‌خیال رزرو تور گرجستان هوایی شوند. اما دلیل آن چیست؟

چرا مسافران بایستی الان تور گرجستان زمینی را بخرند؟

به دلیل اینکه با رزرو تور گرجستان هوایی، مقصد پرواز شما شهر تفلیس است، در حال حاضر مسافران تورهای زمینی را از ایران رزرو می‌کنند. به‌این‌ترتیب با رزرو تور زمینی مسیر سفر شما اول به سمت شهر ترابزون ترکیه است و سپس از این شهر راهی باتومی می‌شوید. باید در نظر داشته باشید که تورهای زمینی گرجستان فقط به صورت ترکیبی بین باتومی و ترابزون برگزار می‌شود. پس در صورت رزرو تور حتی در این ایام هم در امنیت کامل هستید.

تفلیس کجاست

هشدارهای اروپا به گرجستان در آستانه عضویت در اتحادیه

اتحادیه اروپا به شدت از تصویب لایحه "عوامل خارجی" در گرجستان در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ انتقاد کرده است. این لایحه که سازمان‌های غیردولتی (NGOs) را که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، ملزم به ثبت‌نام به عنوان "عامل خارجی" می‌کند، به شدت مورد انتقاد گروه‌های مدنی، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای غربی قرار گرفته است.
مقامات اتحادیه اروپا نگرانی‌های خود را به شرح زیر بیان کرده‌اند:

  • مغایرت با ارزش‌های اروپایی: این لایحه با ارزش‌های بنیادی اتحادیه اروپا، از جمله آزادی بیان، انجمن و جامعه مدنی آزاد و پویا مغایرت دارد.
  • محدودیت فعالیت‌های NGOs: این لایحه با ایجاد موانع و تعهدات اداری برای NGOs، می‌تواند فعالیت آنها را دشوارتر کرده و به تضعیف جامعه مدنی در گرجستان بیانجامد.
  • تهدید به ادغام اروپایی گرجستان: این لایحه "گامی به عقب در مسیر ادغام اروپایی گرجستان" تلقی می‌شود و می‌تواند به تعهد این کشور به هنجارهای دموکراتیک و اروپایی خدشه وارد کند.

کاهش گردشگران تور گرجستان؛ اثرات احتمالی تصویب لایحه

در صورت تصویب لایحه، گردشگری گرجستان به طول غیر مستفیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. می‌توان به کاهش گردشگران اروپایی گرجستان اشاره کرد. البته این موضوع تنها مورد منفی تصویب لایحه بر گردشگری اروپا است. ۲ مورد دیگر از این تاثیرپذیری‌ها را در ادامه به شما توضیح می‌دهیم:

  1. کاهش تمایل سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی برای فعالیت در گرجستان: این سازمان‌ها نقش مهمی در جذب گردشگران به گرجستان از طریق فعالیت‌هایی مانند توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از مشاغل محلی و ترویج جاذبه‌های گردشگری این کشور ایفا می‌کنند.
  2. کاهش اعتماد گردشگران: تصویب این لایحه می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از سرکوب جامعه مدنی و محدودیت آزادی بیان در گرجستان تلقی شود و گردشگران را از سفر به این کشور بازدارد.

تور گرجستان هوایی

هزینه‌ی رزرو تور گرجستان در پی اعتراضات کاهش می‌یابد؟

کاهش تعداد گردشگران گرجستان پس از تصویب لایحه فقط در مدتی کوتاه رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد در این مدت که تعدادی از مسافران پکیج‌های مسافرتی خود را کنسل می‌کنند، هزینه‌ی خرید پکیج‌های مسافرتی به این مقصد خصوصا تفلیس کاهش می‌یابد.

از مشاوره برای رزرو تور گرجستان استفاده کنید!

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از رزرو تور گرجستان با مشاورین آژانس‌های مسافرتی در سایت لحظه آخر تماس بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/eq9
اخبار مرتبط
در سال‌های اخیر بسیاری برای تحصیل یا کار، زندگی در گرجستان را انتخاب کرده‌اند. کشوری زیبا که سال‌ها زیر سلطه شوروی بود و بعد از فروپاشی شوروی، دوباره استقلال خود را به دست آورده است. اگر چه تجربه زندگی در گرجستان ممکن است برای هر کس متفاوت باشد، اما ما سعی کرده‌ایم با مرور مزایا و معایب این موضوع، شما را در انتخابتان کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید