صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
کد خبر: 21358
گزارشگر: 464
۳۵۹
۱
۰
۴
روایت زندگی حسن صباح، رهبر اسماعیلیه

سریال « حشاشین » در سایت‌های ایرانی ممنوع شد

سریال « حشاشین » در سایت‌های ایرانی ممنوع شد
سریال حشاشین با روایت تاریخی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح ، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه در ایران، پخش شده است.

به گزارش آسیانیوز، سریال «حشاشین» از سامانه‌های اینترنتی فیلیمو، گپ‌فیلم و فیلم‌نت حذف شده و چیزی نمایش داده نمی‌شود.

 به نظر می‌رسد این سریال در سایت‌های ایرانی مجوزدار ممنوع شده است.

سریال «حشاشین» این روز‌ها توجه منتقدان خارجی و مخاطبان ایرانی به خود جلب کرده است و در ماه رمضان بسیاری از ایرانی‌ها مشغول تماشای آن بودند.

این سریال مصری، به زندگی و اعمال حسن صباح، رهبر اسماعیلیه در ایران، می‌پردازد. این سریال نشان می‌دهد که چگونه صباح با ایجاد فرقه‌ای به نام «حشاشین»، جایگاه خود را در میان حاکمان آن زمان به دست آورد و با ترور‌ها و فعالیت‌های زیرزمینی، تلاش کرد تا از تحت تسلط عرب‌ها و ترک‌ها بیرون بیاید.

این سریال روایتی متفاوت و البته به عقیده بسیاری غیرواقعی از زندگی حسن صباح است و نشان می‌دهد که چگونه او با رهبری مذهبی و سیاسی، جنگی پنهانی علیه قدرت‌های آن زمان منطقه را آغاز کرد.

جست‌وجوی دانلود سریال حشاشین در گوگل بسیار بالا بود و حتی برخی از سامانه‌های داخلی اینترنتی آن را به فارسی دوبله کردند.

https://www.asianews.ir/u/eqY
اخبار مرتبط
سریال «حشاشین» با بازی کریم عبدالعزیز، فتحی عبدالوهاب و نیکولاس موعود، حالا خانواده‌های اهل سنت در سراسر منطقه خاورمیانه را پس افطار پای تلویزیون می‌نشاند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
جلال
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
0
0
0

سلام. کاش نویسنده و کارگردان این سریال، دو جلد کتاب در رابطه با حسن صباح بدون هیچ بغض و کینه ای میخوند، حداقل تاریخ رو درست به تصویر می‌کشید. یا حداقل می‌دانست که کاخ شاهی در شهر اصفهان در دوره سلجوقی بالای کوهیسرسبر نبوده با یکبار با گوگل مپ، به موقعیت جغرافیایی قلعه الموت نگاهی می انداخت تا بفهمد قلعه الموت، تک قلعه در دشتی پهناور نیست، این قلعه در رشته کوهکوه البرز واقع شده، با چند قلعه دیگر، که همگی در خدمت اسماعیلیان بود. در کل این سریال رو با مطالعه ویکی پدیا انگار ساخته اند و اصلا ارزش تاریخی ندارد. حیف وقت که صرف همچین سریالی کنی، با این همه ایراد ریز و درشت. متلا در زمان انتخاب جانشین برای حسن صباح زید بن سیحون زنده بود و، ضمنا شخصیت دوم سریال که با نام برزک عمید نام برده می‌شود، کیا بزرگ امید نام دارد و از اندیشمندان دوران خود بوده. حسن صباح در زمان مرگ داخل کوزه ای بزرگ پر شده از اسید سولفوریک شد و بعد از حل شدن در آن، ادعای عروج را توسط یاران خود ترویج کرد. این مرد کوه اراده و دریای صبر و اقیانوس دانش بود. کاش کارگردان کمی خرد تاریخی داشت بعد شروع به ساخت سریال می‌کرد. ابله


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید