صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۲
کد خبر: 21374
گزارشگر: 306
۸۲
۰
۰
۲
شهردار حمیدیا مطرح کرد

وجود 2500 مورد صنف مزاحم شهری درشهر حمیدیا / ایجاد فضاهای جذب سرمایه گذاری

وجود 2500  مورد صنف مزاحم شهری درشهر حمیدیا / ایجاد فضاهای جذب سرمایه گذاری
یزد - شهردار حمیدیا با بیان اینکه در شهر حمیدیا حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد صنف مزاحم وجود دارد خاطرنشان کرد از سوی اداره مسکن و راه و شهرسازی ۲۹ هکتار زمین در محمدآباد به این منظور اختصاص داده شده است تا صنوف مورد نظز بتوانند به کسب و کار خود ادامه بدهند

 

آسیانیوز / یزد ؛ «مراد علی الله وردی» پس از بازدید خبرنگاران از تعدادی از طرحهای در دست اجرای عمران شهری حمیدیا در جمع خبرنگاران با تبریک روز شورا ، معلم و کارگر وجود کارگاه‌های مزاحم شهری و ضایعات فروشی را از جمله معضلات و چالش های این شهر ذکر و گفت: البته برای رفع این مشکلات، جلسات متعددی برگزار و اقداماتی در حال انجام است.

وی ساماندهی بلوار شهید دشتی را از طرحهای عمرانی ویژه شهرداری حمیدیا عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاریهای مردم و اطلاع رسانی و توجیه رسانه ها شاهد تسریع در اجرای این طرح به جهت تامین رفاه و آسایش شهروندان باشیم .

شهردار حمیدیا با بیان این که حمیدیا جزو اولین شهرهایی در استان بوده که برنامه پنج ساله آن مصوب و خوشبختانه طرح‌های شهرداری تا کنون مطابق برنامه پیش رفته است ؛ بودجه شهرداری را در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد

وی در ادامه تصریح داشت  : با افزوده شدن متمم بودجه، در نهایت جمعاً ۲۰۲ میلیارد تومان آن وصول شده و برای امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری  پیش‌بینی شده است.

الله وردی خاطرنشان کرد علی رغم اینکه شهرداریها مجاز به صرف ۴۰ درصد اعتبارات خود در حوزه عمرانی هستند و مابقی  می بایست در بخش جاری صرف گردد مع الوصف در سال گذشته با اهتمام شهرداری و شورا به جهت تامین زیرساختهای شهری، ۸۲ درصد اعتبار شهرداری در بخش عمرانی و ۱۸ درصد دربخش جاری مصرف گردیده است .

شهردار حمیدیا با بیان اینکه  تلاش داریم بوستانهای شهر را با کاربری‌های خاص اجرا کنیم گفت : در همین راستا اولین بوستان کتاب حمیدیا را در حال اجرا داریم و تا جند ماه آینده شاهد بهره برداری بوستان شهردار خواهیم بود .

وی با بیان اینکه در اغلب بوستانهای اصلی شهر مانند بوستان ولی رشتی، نگهبان سه شیفت برای تامین امنیت این مجموعه‌ها داریم اظهار داشت : زمین این بوستان به وسعت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط ورثه ولی رشتی وقف شده و اجرای بوستان در بازه زمانی یکساله با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان انجام شده و اکنون اقدامات جزئی آن مانند رنگ‌آمیزی نرده‌های پیرامونی پارک در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت: ایجاد فضاهای جذب سرمایه گذاری را با جدیت در شهرداری حمیدیا دنبال می کنیم و به صورت ویژه در این باره برنامه ریزی و در تلاش برای تدوین اطلس سرمایه‌گذاری شهر هستیم.

الله وردی به مراحل تکمیلی فرهنگ‌سرای اندیشه غدیر حمیدیا اشاره و اظهار کرد: این فرهنگ‌سرا در مجموع دارای سه هزار مترمربع زیربنا شامل طبقات همکف و طبقه اول و البته پشت‌بام به صورت روف گاردن است.

 

وی با بیان این که سالن همایش های این مجموعه در زیرزمین با ظرفیت ۱۸۰ نفر ایجاد شده است، اضافه کرد: برای این مجموعه فضاهای متنوع فرهنگی برای استفاده عموم شهروندان حمیدیا در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی، تاکنون ۲۶ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود با اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان دیگر طی دو تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری کامل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عناوین سایرفعالیتهای شهرداری حمیدیا  به شرح ذیل پرداخت و اظهار داشت :

تعویض رویه آسفالت و زیبا سازی از میدان آقابایی تا میدان محمد رسوالله(ع)

جداسازی آب فضای سبزاز آب شهری ، سامان‌دهی 30 هزار مترمربع  پیاده‌رو و محدودسازی دسترسی ها به بلوار با ایجاد باغچه های فضای سبز در جوار بلوار و تعویض رویه آسفالت در حال انجام بلوار شهید دشتی

ساماندهی میدان محمد رسول الله(ص)

آزاد سازی فاز نخست معبرخیابان امیرالمومنین(ع) حد فاصل بین بلوار دشتی و بلوار پاسداران و ادامه و تکمیل آن در سال جاری با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان

آزادسازی کوچه ۶۰ پاسداران و کوچه دشتی پور

آزادسازی و ساماندهی بخشی از بلوار شهدای زن تا جاده دهنو و سرانجام آن در سال جاری

ساختن مخزن ۱۵۰۰ مترمکعبی برای مهار روانابهای شهر

ساماندهی روشنایی معابر اصلی شهر و پیگیری تامین روشنایی مناسب سایر معابر

اجرای فاضلاب شهر حمیدیا

احداث فرهنگ‌سرای اندیشه غدیر که مراحل تکمیلی آن در سال جاری انجام خواهد شد

شایان ذکر اینکه در بازدید و نشست مذکور محمد رضا جعفری رئیس شورای شهر حمیدیا نیز اصحاب رسانه را همراهی و به سؤالات آنان پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

وجود 2500  مورد صنف مزاحم شهری درشهر حمیدیا / ایجاد فضاهای جذب سرمایه گذاری ، مرادعلی الله وردی شهردار شهر حمیدیا

https://www.asianews.ir/u/erf
اخبار مرتبط
یزد - رسانه ها با نقد سازنده همگام مدیریت شهری شوند
یزد - شهردار حمیدیا : ٩ دی روز خروش پرشور مردم ایران و نمایان ساختن خشم ملت از اهانت ها و هتک حرمت عده ای معاند و یا فریب خورده وابسته به بیگانگان نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید