صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۱
کد خبر: 21375
گزارشگر: 464
۲۰۶
۰
۰
۱
اظهارنظرهای جنجال‌آفرین

ایلان ماسک: پیروزی را تعریف کنید!

ایلان ماسک: پیروزی را تعریف کنید!
ایلان ماسک که همواره به اظهارنظرهای جنجال‌آفرین معروف است، گاه در حوزه سیاست هم سخنانی بر زبان می‌راند که در تعارض با فضای رسمی و رسانه‌ای غرب است.

به گزارش آسیانیوز؛ مالک تسلا و اسپیس‌اکس در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟» این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس ‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

اظهارات ایلان ماسک در حالی مطرح می‌شود که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز ۲۵ آوریل گفته بود: «مادامی که متحدان پیمان آتلانتیک شمالی به وعده‌های خود مبنی بر تحویل تسلیحات بیشتر به کی‌یف عمل کنند، برای پیروز شدن اوکراین بر روسیه دیر نیست.» دبیرکل ناتو در جریان یک سخنرانی در برلین عنوان کرد: «در ماه‌های اخیر متحدان ناتو نتوانسته‌اند حمایتی را که ما قول آن را داده بودیم ارائه کنند، اما هنوز برای پیروزی اوکراین دیر نیست، زیرا حمایت‌های بیشتری در راه است.»

https://www.asianews.ir/u/erg
اخبار مرتبط
نماینده کنست اسرائیل با نزدیک شدن به ماسک خواستار توضیحات وی درباره دلایل بسته شدن اکانتش در «ایکس» شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید