صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵
کد خبر: 21396
گزارشگر: 2
۱۴۸
۰
۰
۱
غذا در ترکیه

۵ رستوران معروف در استانبول که باید امتحان کنید

۵ رستوران معروف در استانبول که باید امتحان کنید
استانبول یکی از شهرهای توریستی و تاریخی در سطح جهان است؛ البته در استانبول سنت و مدرنیته درهم‌آمیخته شده‌اند و شهری را ایجاد کرده‌اند که فرهنگی مثال‌زدنی و سنتی غنی دارد. گردشگران زیادی از سراسر جهان برای گشت‌وگذار شهر بی‌نظیر استانبول را انتخاب می‌کنند و سفری رؤیایی و زیبا را تجربه می‌کنند. یکی از جذابیت‌های خارق‌العاده شهر استانبول، غذاها و شیرینی‌های آن هستند.

در این شهر انواع مختلفی از غذاهای خوش‌طعم طبخ می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. تعداد رستوران‌های استانبول نیز زیاد هستند، بنابراین پیدا کردن رستورانی مناسب می‌تواند وقت‌گیر باشد، بدین منظور در این متن چند مورد از معروف‌ترین رستوران‌های شهر استانبول را معرفی می‌کنیم تا لذت سفرتان دوچندان شود، پس در ادامه با ما همراه باشید.

رستوران لوکانتا مایا

صحبتمان را با یکی از رستوران‌های محلی استانبول آغاز می‌کنیم. یکی از رستوران‌های مشهور و شلوغ در سطح شهر استانبول رستوران لوکانتا مایا نام دارد. این رستوران طرفداران زیادی دارد و در زمان سرو وعده‌های غذایی صف طولانی مقابل رستوران دیده می‌شود.
در رستوران لوکانتا مایا غذاهای ترکی و مخصوص فصل سرو می‌شوند که از طعم آن‌ها نمی‌توان ساده رد شد. در این رستوران پیشنهاد می‌شود تا مسافران غذاهایی نظیر «مجوش» و «زوکینی فریترز» را امتحان کنند. این دو غذا به‌قدری محبوبیت دارند که سرآشپز طرز پخت آن‌ها روی آینه نوشته است. عطر و بوی فوق‌العاده غذا در رستوران لوکانتا مایا باعث می‌شود تا گردشگران را به‌سوی خود جذب کند.
ساعت کاری این رستوران از سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر و از ۱۹ عصر تا ۱ بامداد است. در روز دوشنبه نیز فقط وعده ناهار ارائه می‌شود.

رستوران نیکول

از بهترین رستوران‌های شهر استانبول می‌توان به رستوران نیکول اشاره کرد. این رستوران باتوجه‌به اینکه در طبقه آخر هتل تومتوم قرار دارد؛ اما در میان گردشگران طرفداران خاصی پیدا کرده است، چه مسافرانی که با رزرو هتل از سفرمارکت این هتل را برای اقامتشان انتخاب می‌کنند و چه مسافرانی که فقط برای سرو غذا به این رستوران سر می‌زنند.
رستوران نیکول با منوی متفاوت خود موردپسند اهالی استانبول و گردشگران است. در رستوران نیکول منو باتوجه‌به هر فصل تغییر می‌یابد و فضای بسیار شیک و دلباز این رستوران اشتهای گردشگران را باز می‌کند.
نکته قابل‌توجه در رستوران نیکول این است که فقط در وعده شام فعالیت دارد. در این رستوران می‌توان انواع غذاهای ترکی، فرانسوی، دریایی و بین‌المللی سفارش داد. مطمئناً در تهیه این غذاها حساسیت زیادی بکار می‌رود و همه غذاها از مواد غذایی باکیفیت و تازه تهیه می‌شوند.
ساعت کاری این رستوران نیز همه‌روزه از ۱۸ عصر تا ۱ بامداد است.

رستوران معروف در استانبول

رستوران ایکس

رستورانی دیگر در شهر استانبول با نام رستوران ایکس فعالیت می‌کند. این رستوران بر فراز ساختمان ۹۰ساله قرار دارد، ساختمانی که مورد بازسازی کامل قرار گرفته است و اکنون به یکی از مکان‌های مشهور در شهر استانبول تبدیل‌شده است. در این رستوران غذاهای لذیذ سرو می‌کنند و تماشای منظره بی‌نظیر از پنجره‌های این رستوران برای مسافران لذت‌بخش است.
موقع غروب این رستوران یکی از ناب‌ترین مکان‌های استانبول به شمار می‌رود، زیرا درخشش خورشید بر روی دریای مرمره صحنه‌ای رؤیایی و زیبا خلق می‌کند.
در این رستوران دکوراسیون زیبا است و منوی آن شامل ترکیبی از غذاهای سنتی و مدرنیته است. همه غذاها با مواد اولیه و تازه تهیه می‌شوند و طعم بی‌نظیری دارند. در این رستوران نیز پیشنهاد می‌شود مسافران پیتزاهای سنتی را امتحان کنند که در کوره آجرپزی پخته می‌شوند، زیرا در هیچ جایی از دنیا چنین پیتزاهایی نمی‌توان پیدا کرد.
ساعت کاری این رستوران نیز همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد است.

رستوران توپاز

این بار روی سخنمان با رستوران شیک در استانبول است. رستوران توپاز یکی از رستوران‌های مشهور در شهر استانبول است. این رستوران زیبا در منطقه بی اوغلو قرار دارد و با رفتن به این رستوران چشم‌انداز زیبایی از دریا دل مسافران را می‌برد. سرو غذا با تماشای چنین صحنه‌ای تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد برای گردشگران خلق می‌کند. مسافرانی که برای سفرشان شهر استانبول را انتخاب می‌کنند، با رفتن به چنین رستوران‌های زیبایی سفری عالی برای خود رقم می‌زنند و با خرید بلیط استانبول به تهران به شهر خود برمی‌گردند و خاطرات خوشمزه در ذهنشان باقی می‌ماند.
رستوران توپاز جزو رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت است، اما امتحان غذا در این رستوران برای یک‌بار ارزش دارد. دورتادور رستوران دیوار شیشه‌ای است و انواع غذاهای بین‌المللی و بومی و محلی ارائه می‌شوند. بی‌شک در رستوران توپاز برای هر نوع سلیقه و ذائقه غذا پیدا می‌شود.
از امکانات این رستوران می‌توان به وجود پارکینگ و ارائه اینترنت رایگان اشاره کرد.
ساعت کاری این رستوران از ۱۲ ظهر تا ۱۵ ظهر و از ۱۸ عصر تا ۲۴ شب است.

رستوران ولوت

رستوران ولوت

رستورانی با ظاهری متفاوت و کلاسیک برای دوستداران فضای سنتی در شهر استانبول وجود دارد. این رستوران در میان گردشگران نیز مشهور است و با طعم‌های اصیل و خوشمزه خود قیمت مناسب و ارزانی دارد.
در این رستوران همواره غذاهای خوشمزه و تازه سرو می‌شود، با رفتن به این رستوران از محیط آن می‌توان لذت برد. همچنین بعد از غذا نیز قهوه ترکی با انواع باقلوای خوشمزه سرو می‌شود. این رستوران در سال‌های اخیر جزو ده رستوران محبوب در استانبول انتخاب‌شده است و همین مورد سبب می‌شود تا مسافران را به‌سوی خود جذب کند.
همچنین به دلیل نزدیکی رستوران ولوت به برج گالاتا می‌توان در عرض ۲ الی ۳ دقیقه به این جاذبه تاریخی سر زد یا اینکه بازدید این جاذبه دیدنی را به زمان سرو غذا موکول کرد تا در رستوران ولوت غذاهای خوشمزه نوش جان کرد.
ساعت کاری رستوران ولوت همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۲ بامداد به‌صورت یکسره است.

سخن آخر

هر شهری با غذاهای مخصوص و منحصربه‌فرد خود نشان‌دهنده تاریخ، فرهنگ، سلیقه و ذائقه در سطح جهان شهرت دارد. در شهر تاریخی استانبول نیز تعداد رستوران زیاد است. هر یک از رستوران‌ها نیز با توجه فضا و غذاهای متنوع خود به در میان گردشگران به محبوبیت رسیده‌اند. در این متن به معرفی پنج مورد از رستوران‌های شهر استانبول پرداخته شد تا در هنگام سفر به این شهر انتخاب رستوران برای مسافران آسان باشد.

https://www.asianews.ir/u/erB
اخبار مرتبط
بهترین زمان برای سفر به ترکیه اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است. در واقع فصل بهار و پاییز را می توان مناسب ترین فصل برای سفر به ترکیه دانست. اگر هوای گرم و خنک بهاری را دوست دارید، بهار را انتخاب کنید و اگر رنگ های درختان پاییزی را با بادهای سرد را می پسندید، در پاییز به ترکیه سفر کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید