صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۴
کد خبر: 21406
گزارشگر: 464
۲۰۷
۰
۰
۰
در معامله‌ای به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار

شرکت IBM، شرکت HashiCorp را خریداری کرد

شرکت IBM، شرکت HashiCorp را خریداری کرد
با ترکیب پورتفولیوها و استعدادهای هر دو شرکت، مشتریان از قابلیت‌های گسترده برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و مدیریت چرخه حیات امنیت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آسیانیوز؛ آی‌بی‌ام برنامه‌های خود را برای خرید HashiCorp در معامله‌ای به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار اعلام کرده است، با هدف گسترش محصولات نرم‌افزاری مبتنی بر ابر خود برای سرمایه‌گذاری بر تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی. این معامله تا پایان سال۲۰۲۴ بسته خواهد شد.

خرید HashiCorp توسط IBM یک پلتفرم ابری هیبریدی جامع را ایجاد می کند که برای رفع پیچیدگی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است. با ترکیب پورتفولیوها و استعدادهای هر دو شرکت، مشتریان از قابلیت‌های گسترده برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و مدیریت چرخه حیات امنیت بهره‌مند می‌شوند.

HashiCorp به عنوان یک بخش در IBM به کار خود ادامه خواهد داد.

به گفته استفان الیوت، معاون رئیس شرکت تحقیقات بازار International Data Corp، «این یک معامله هوشمندانه برای IBM است. آنها در حال خرید یک رهبر هستند و این مکمل مجموعه فعلی آنها است. انتظار می رود که HashiCorp پس از تکمیل، هم افزایی قابل توجهی را برای IBM ایجاد کند، به ویژه در زمینه های رشد استراتژیک مانند Red Hat، Watsonx، امنیت داده، اتوماسیون فناوری اطلاعات و مشاوره.
IBM HashiCorp را دوباره باز خواهد کرد

HashiCorp دارای مشتریان متنوعی با بیش از 4400 مشتری است، از جمله نام‌های برجسته مانند Bloomberg، Comcast، Deutsche Bank، GitHub، JPMorgan Chase، Starbucks و Vodafone.

آرویند کریشنا، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی IBM، گفت: «HashiCorp سابقه اثبات شده ای دارد که مشتریان را قادر می سازد پیچیدگی زیرساخت های امروزی و گسترش برنامه ها را مدیریت کنند. ترکیب پورتفولیو و تخصص IBM با قابلیت ها و استعداد HashiCorp، یک پلتفرم ابری ترکیبی جامع ایجاد می کند که برای عصر هوش مصنوعی طراحی شده است.

پیشنهادات آنها از پذیرش گسترده در جامعه توسعه دهندگان برخوردار است، به طوری که ۸۵٪ از Fortune ۵۰۰ از محصولات HashiCorp استفاده می کنند. در سال مالی 2024 HashiCorp، محصولات جامعه آنها در زیرساخت و امنیت بیش از 500 میلیون بار دانلود شد. تنها مشکل تغییر مجوز آن در چند سال گذشته است.

برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که استراتژی منبع باز IBM ممکن است تغییر ناگهانی مجوز BSL HashiCorp در سال گذشته را دوباره به منبع باز تبدیل کند. در حالی که دیگران می گویند HashiCorp ممکن است به چرخ دنده دیگری در چرخ IBM تبدیل شود.

یکی از محصولات HashiCorp، Terraform، یک گردش کار یکپارچه را برای تأمین زیرساخت ابر، مرکز داده خصوصی و SaaS به سازمان ها ارائه می دهد و مدیریت مستمر در طول چرخه عمر زیرساخت را امکان پذیر می کند. با این حال، در چند سال گذشته شاهد کاهش بوده است، زیرا مردم برای پیشنهادات منبع باز آن به OpenTofu روی آورده اند.

یکی دیگر از محصولات Vault امنیت مبتنی بر هویت را ارائه می‌کند و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار به اسرار و سایر داده‌های حساس دسترسی داشته باشند. در ماه دسامبر، این پروژه توسط یک مهندس IBM به یک پروژه منبع باز به نام OpenBao تبدیل شد.

کلسی هایتاور گفت: «اگر من رهبر IBM و مسئول قرارداد HashiCorp بودم، انتقال همه محصولات HashiCorp به Apache-2.0 اولین تصمیمی بود که می‌گرفتم و اطمینان حاصل می‌کردم که این تصمیم در بیانیه مطبوعاتی اولیه برجسته شده است.

اگر من رهبر IBM و مسئول معامله HashiCorp بودم، انتقال تمام محصولات HashiCorp به Apache-2.0 اولین تصمیمی بود که می گرفتم و اطمینان حاصل می کردم که این تصمیم در بیانیه مطبوعاتی اولیه برجسته شده است.

— Kelsey Hightower (@kelseyhightower) ۲۳ آوریل ۲۰۲۴

علاوه بر این محصولات اصلی، HashiCorp ارائه می دهد:

مرز: راه حلی برای دسترسی ایمن از راه دور

کنسول: شبکه های مبتنی بر خدمات را تسهیل می کند
Nomad: ارکستراسیون حجم کار را فراهم می کند
Packer: برای ساخت و مدیریت تصاویر به عنوان کد استفاده می شود
Waypoint: یک پلتفرم توسعه دهنده داخلی

علاوه بر این، این دو شرکت پیش‌بینی می‌کنند که با بهره‌گیری از استراتژی، مقیاس و دسترسی جهانی مشهور IBM که در بیش از 175 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند، ابتکارات رشد HashiCorp را تسریع کنند.
یک معامله ایده آل برای HashiCorp نیز

HashiCorp که در سال 2012 تأسیس شد، معتقد است که هنوز در مراحل اولیه پذیرش ابر است. آرمون دادگر، یکی از بنیانگذاران HashiCorp و CTO، گفت: «با IBM، ما این فرصت را داریم که به مشتریان بیشتری کمک کنیم تا سریعتر به نوآوری محصول خود برسند و به رشد جامعه پزشکان خود ادامه دهیم.

با ترکیب پیشنهادات HashiCorp با IBM و Red Hat، مشتریان پلتفرمی برای خودکارسازی استقرار و هماهنگی بارهای کاری در زیرساخت های در حال تحول، از جمله ارائه دهندگان خدمات ابر مقیاس بزرگ، ابرهای خصوصی و محیط های داخلی خواهند داشت.

استراتژی ما در هسته آن این است که شرکت ها را قادر به نوآوری در فضای ابری کنیم و در عین حال رویکردی ثابت برای مدیریت ابر در مقیاس ارائه دهیم. دادگر گفت: نیاز به مدیریت و اتوماسیون مؤثر با ظهور ابرهای چند ابری و ترکیبی، که با انقلاب هوش مصنوعی امروزی شتاب می‌گیرد، حیاتی است.

او افزود: “من به شدت از این خبر و پیوستن به IBM برای تسریع ماموریت HashiCorp و گسترش دسترسی به محصولات خود به مجموعه گسترده تری از توسعه دهندگان و شرکت ها هیجان زده هستم.”

https://www.asianews.ir/u/erM
اخبار مرتبط
سال ۲۰۲۳ را بایستی سال آشنایی مردم جهان با هوش مصنوعی و چهره گشودن این فناوری خیره‌کننده بدانیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید