صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
کد خبر: 21407
گزارشگر: 464
۱۸۸
۰
۰
۴
پرونده فساد

زلزله‌ای ناگهانی در عرصۀ سیاست اسپانیا

زلزله‌ای ناگهانی در عرصۀ سیاست اسپانیا
آقای سانچز پس از آن‌که تحقیقاتی قضایی در پرونده فسادی علیه همسرش، بگونیا گومز، مطرح شد گفته بود که احتمالا از مسند نخست‌وزیری استعفاء می‌دهد.


به گزارش آسیانیوز؛
او در نامه‌ای چهار صفحه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد، نوشت: «من باید بایستم و فکر کنم تا تصمیم بگیرم به ماندن در رأس دولت ادامه دهم یا نه.» آقای سانچز سپس بلافاصله تمام فعالیت‌های عمومی خود را به حالت تعلیق درآورد.

در پی این تصمیم، هزاران نفر از هواداران وی روز شنبه ۲۷ آوریل با شعار «پدرو، بمان!» در مقابل مقر حزب سوسیالیست در مادرید تجمع کردند تا از نخست‌وزیر بخواهند که پست خود را ترک نکند. همزمان اعضای دولت اسپانیا و هم‌حزبی‌های وی نیز حمایت خود را از پدرو سانچز نشان داده و از او خواسته بودند در سمت خود باقی بماند.

گفتنی است یک گروه منتسب به جریان راست افراطی موسوم به انجمن «مانوس لیمپیاس» (دست‌های پاک)، منشأ شکایت علیه همسر نخست‌وزیر اسپانیا در دستگاه قضایی این کشور است. این گروه ادعا کرده که همسر پدرو سانچز کمک کرده تا یک شرکت هواپیمایی به نام «گلوبالیا»، کمکی ۴۷۵ میلیون یورویی را در نوامبر ۲۰۲۰ از محل یک صندوق ۱۰ میلیارد دلاری استراتژیک دریافت کند. این در حالی است که ده‌ها شرکت هواپیمایی دیگر نیز بعدتر نظیر چنین کمکی را، به خاطر جبران آسیب‌های حاصل از همه‌گیری کرونا به صنعت هوایی، دریافت کرده‌اند.

https://www.asianews.ir/u/erN
اخبار مرتبط
طبق آمارهای جهانی بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، اما کشور ما به دلایل مختلف کمتر توانسته از ارزش افزوده این محصول پرسود بهره ببرد و در مقابل اسپانیا توانسته جایگاه بزرگترین صادر کننده مجدد زعفران ایران را برای خود تثبیت کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید