صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
کد خبر: 21410
گزارشگر: 464
۱۵۷
۰
۰
۴
در حاشیه بازدید از کارخانجات گروه مپنا

انتقاد وزیر نیرو از صندوق توسعه ملی

انتقاد وزیر نیرو از صندوق توسعه ملی
وزیر نیرو گفت: «ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی به‌ویژه صندوق توسعه ملی تأمین مالی شود تا در زمان خود وارد مدار شوند.»

 علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از کارخانجات گروه مپنا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز کارگر و فعالان عرصه تولید، اظهار داشت: «مپنا جز افتخارات صنعت کشور است و در حال حاضر سهم مهمی در اجرای نیروگاهها در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد، پروژه‌های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و روز به روز مطابق نیاز کشور و دنیا مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند. ما نیز به‌طور کامل از این اقدامات حمایت می‌کنیم.»

وی افزود: «با اقداماتی که در سطح کشور انجام شد بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، البته میزان ناترازی و مصرف به‌ویژه در بخش صنعت کشور با توجه به رشد تولید بیش از این است. به همین دلیل پروژه‌های متعددی در نیروگاههای کشور در دستور کار قرار گرفت و با زمانبندی خوبی پیگیری می‌شود، هر چند ماه یک بار شاهد بهره‌برداری از نیروگاههای کشور مطابق برنامه هستیم. هرچند تأمین مالی پروژه‌ها سخت است.»
وزیر نیرو در پاسخ به ایلنا درباره تأمین اعتبار از صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی تأکید کرد: «ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی به‌ویژه صندوق توسعه ملی تأمین مالی شود تا پروژه‌ها در زمان خود وارد مدار شوند. متاسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است. امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.»

https://www.asianews.ir/u/erQ
اخبار مرتبط
مدیر معاملات خارج از بازار شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: «انتظار می‌رود بیش از ٦٠ درصد از مصرف کشور در سال ١٤٠٣ از طریق بورس انرژی تأمین شود.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید