صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
کد خبر: 21450
گزارشگر: 464
۱۳۸
۰
۰
۳
استفاده از پلتفرم‌ها

راهِ ناگزیرِ تجارتِ الکترونیک

راهِ ناگزیرِ تجارتِ الکترونیک
اقتصاد امروز، دیگر بی‌هیچ شائبه‌ای در پیوندی ناگسستنی با اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قرار دارد.

به گزارش آسیانیوز؛  موفقیت یک شرکت تجاری، یک تولیدکننده یا حتی اقتصاد یک کشور بدون توجه به معرفی در فضای دیجیتال، میسر و متصور نیست. در همین راستا، استفاده از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از جمله مسائل مهمی بود که در جلسه اتاق بازرگانی و در گفت‌وگو و تبادل‌نظر با یک هیأت تجاری چینی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این دیدار، فا فامینگ، رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل خورگس چین، از جمله زمینه‌های عرضه و معرفی کالاهای ایرانی به خریداران چینی را پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در این کشور عنوان کرد و در عین حال، ایجاد یک مکانیزم منظم برای تهاتر کالا میان ایران و خورگس را ضروری دانست.

وی تلاش برای ایجاد مسیر حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق این شهر به سایر نقاط چین را زمینه‌ساز شکل‌گیری تجارت منظم و پایدار شرکت‌های ایرانی با نواحی غربی چین عنوان کرد و در این رابطه، آمادگی این اتاق برای تبادل‌نظر و هم‌فکری با اتاق تهران در راستای معرفی شرکت‌های حمل‌و‌نقلی از دو طرف اعلام کرد.

فا فامینگ، خورگس را دروازه ورودی به بازار چین در غرب این کشور دانست و با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در این شهر و هم‌مرز بودن آن با کشور قزاقستان، تصریح کرد که می‌توان با اختصاص سالن عرضه و معرفی کالاهای ایرانی در این منطقه ویژه، زمینه آشنایی شرکت‌های چینی با محصولات ایرانی را فراهم کرد.

در ادامه این جلسه، اعضای هیات تجاری خورگس چین به تشریح زمینه‌های همکاری خود با بازار ایران و فرصت‌های موجود پرداختند و آمادگی خود برای ثبت و تاسیس شرکت در ایران را اعلام کردند. همچنین، بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در سخنانی، بر این نکته تأکید کرد که شرکت‌های چینی برای تقویت مناسبات خود با بازار ایران، باید بر روحیه محافظه‌کارانه خود غلبه کنند و به تجارت برد ـ برد در همکاری با شرکت‌های ایرانی باور داشته باشند.

عشقی با تأکید بر اینکه شرکت‌های چینی باید مشارکت خود در بازار ایران را گسترش دهند، تصریح کرد: «در این رابطه، شرکت‌های حمل‌و‌نقلی چین می‌توانند طی همکاری و توافق با همتایان خود در ایران، نسبت به ایجاد شرکت مشترک در حوزه لجستیک اقدام کنند. همچنین با مشارکت پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از دو کشور، ساخت و طراحی پلتفرم ایرانی و چینی برای معرفی کالاها و محصولات ایرانی به خریداران چین، امکان‌پذیر است.»

دبیرکل اتاق تهران همچنین با اشاره به جمعیت بیش از 100 میلیون نفری شهروندان مسلمان در کشور چین، زمینه همکاری اقتصادی دو کشور در حوزه محصولات حلال رو مورد اشاره قرار داد و سپس بر ایجاد شرکت مشترک در حوزه لجستیک برای جابه‌جایی کالا میان ایران و منطقه خورگس تأکید کرد.

https://www.asianews.ir/u/esw
اخبار مرتبط
یکی از ابعاد عصر اطلاعات، تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد، شرکت ها و دولت ها به وجود آمده، به طوری که پدیده ی جدیدی به نام کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک را مطرح ساخته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید