صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
کد خبر: 21453
گزارشگر: 464
۱۷۰
۰
۰
۶
نارضایتی‌های موضوع سوخت

نگاهی به مشکلات صنفی و مصائب اقتصادی کامیون‌داران

نگاهی به مشکلات صنفی و مصائب اقتصادی کامیون‌داران
سید جلال موسوی، نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره اعتراض برخی از کامیونداران اظهار داشت: «اعتراض اخیر کامیونداران محدود و خودجوش بوده و اطلاعی از جزییات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشکلات نبوده‌ است، اما آنچه که مشخص بوده، این است که منشأ اصلی این اعتراضات و نارضایتی‌ها موضوع سوخت است.»


به گزارش آسیانیوز؛ وی تاکید کرد: «هرچند با اینگونه نارضایتی‌ها در قالب اعتراض و اعتصابات مخالف هستم، اما باید به این نکته هم توجه داشت که اعلام اعتراض کامیون‌داران و رانندگان کامیون از کانال‌های رسمی هم به جایی نرسیده و از مذاکرات با متولیان به نتیجه‌ای نرسیدیم و نمی‌توان به هر راننده‌ای که به حق معترض است برچسب اراذل و ضد انقلاب زد.»

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر افزایش کرایه حمل بار و حق توقف هستیم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم، گفت: «می‌گویند با افزایش کرایه حمل و افزایش دستمزد تورم بالا می‌رود، اما مگر افزایش جزیی کرایه حمل بار و دستمزد راننده چقدر بر روی تورم تأثیر می‌گذارد؟ آن عامل مهم و مؤثر در افزایش نرخ تورم، نرخ دلار است که همواره در حال افزایش بوده، نه افزایش جزیی دستمزد راننده کامیون.»

موسوی با اشاره به افزایش هزینه‌های رانندگان ادامه داد: «اردیبهشت‌ماه سال گذشته یک جفت لاستیک را 24 میلیون و 500 هزار تومان می‌خریدیم، اما در همان سال گذشته در اسفندماه قیمت همین لاستیک به 32 میلیون و 800 هزار تومان رسید این در حالی است که نرخ کرایه نه تنها افزایش پیدا نکرد، بلکه با کاهش بار کمتر هم شد.»

وی با بیان اینکه از همان دو سال گذشته که پایه سوخت ۲۰۰۰ لیتر را قطع کردند، اعتراض و گلایه‌های رانندگان شروع شد، اظهار داشت: «با قطع پایه سوخت، میزان ارایه سوخت را پیمایش اعلام کردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نکردند. برای مثال در مسیر حمل بار اراک ـ تهران در سمنان بارگیری می‌شود، اما سمنان در بارنامه ثبت نمی‌شود و آن مسیر برای راننده محاسبه نمی‌شود و این میزان سوخت در پیمایش نمی‌آید.»

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور با تأکید بر اینکه راننده کامیون‌ها گازوییل‌فروش و قاچاقچی سوخت نیستند، گفت: «در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می‌کنند، رانندگان افغان در ایران به راحتی سوخت دریافت می‌کنند و می‌توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آنها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به‌راحتی با جاسازی مخازن سوخت از راننده ایرانی، سوخت بیشتری دریافت می‌کنند.»

https://www.asianews.ir/u/esz
اخبار مرتبط
نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور اظهار داشت: «اخیرا جنگ اسراییل و فلسطین هم باعث شد که تردد برای حمل بار کمتر شود و خواب کامیون‌ها بالا رفته است.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید