صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۰
کد خبر: 21461
گزارشگر: 464
۸۳۳
۰
۱
۸
دختر ۴ ساله گلستانی

واکنش‌ مردم در فضای مجازی به گم شدن «یسنا»

واکنش‌ مردم در فضای مجازی به گم شدن «یسنا»
گمشدن «یسنا دیدار» دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای وارد پنجمین روز خود شد اما طبق گفته مسوولان تاکنون اثری از این کودک در منطقه پیدا نشده است اما همچنان جستجوی‌های تخصصی ادامه دارد.

ماجرای گم شدن یسنا

با گذشت ۵ روز از مفقود شدن «یسنا دیدار»، دختر ۴ ساله گلستانی، هنوز هیچ اثری از وی به دست نیامده است.

چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنا ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد. عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت یسنا ۴ ساله همراه خانواده در روستا، هنگام رفتن به مزرعه ناگهان ناپدید می‌شود.

مادر دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود.

کودک چهار ساله که هنگام رفتن به مزرعه ناپدید شده/ این عکس‌ها متعلق به یسنا است

به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد. از همان دقایق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.

در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.

مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید که از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگهای جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد. به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است‌؛ اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ ساله پیدا نشده است.

«امان از دل مادرش، خداکنه به سلامت به آغوش خانواده برگردد و شاید عقاب برده باشد این کودک را» از جمله واکنش‌های مردم نسبت به انتشار خبر گم‌شدن «یسنا دیدار» دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای در خبرگزاری ایرناست که بخشی از آنها می‌تواند ضمن ابزار همدردی با خانواده، راهکاری برای تیم‌های جست‌وجوی حاضر در منطقه باشد.

 خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم‌ شدن کودکشان شدند و بلافاصله این خبر توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش شد و از همان زمان نیروهای هلال احمر در کنار مردم محلی جست و جوی خود را برای یافتن یسنا آغاز کردند.

گمشدن «یسنا دیدار» دختر بچه چهار ساله کلاله‌ای وارد پنجمین روز خود شد اما طبق گفته مسوولان تاکنون اثری از این کودک در منطقه پیدا نشده است اما همچنان جستجوی‌های تخصصی ادامه دارد.

اما این حادثه واکنش و راهکارهایی را از سوی مردم با ارائه نظرات خود در اخبار ایرنا به دنبال داشت که نشان دهنده گوشه‌ای از حس نوعدوستی ملت ایران و ابراز همدردی آنان با خانواده این کودک است که از جمله آن می‌توان به قسم دادن خداوند توسط یکی از مخاطبان اشاره کرد که بازگشت سالم این کودک به آغوش خانواده‌اش و شاد شدن دل پدر و مادرش را بزرگترین آرزوی خود بعد از شنیدن این خبر دانست.
یسنا
دعا برای سلامتی کودک مهمترین واکنش‌ مردم در فضای مجازی با مطالعه اخبار ایرنا در رابطه با این حادثه است و در پیام‌های خود گفتند «خدایا با پیدا شدن سالم و تندرست این کودک دل ما را شاد کن خودت می‌دانی چقدر دلنگرانش هستیم، به عظمت و بزرگواری خانم حضرت رقیه خاتون و آقا اباعبدالله الحسین عزیز علیه السلام انشاالله بزودی پیدا شود یا مرتضی علی مددی، خدایا خودت کمک کن این دختر کوچولو پیدا شود و هم بخاطر مادرش و هم جبرانی باشد برای خستگی بچه‌های هلال احمر».

خیلی از مخاطبان هم نگران‌اند که این کودک در گودال و چاه‌های اطراف افتاده و یا مورد حمله حیوانات وحشی قرار گرفته و یا اینکه توسط عقاب و شاهین شکار شده باشد و تعدادی هم نگران دزدیده شدن‌ وی هستند.

یکی از مخاطبان هم با ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن تلاش تیم‌های نجات، به این تیم‌ها پیشنهاد کرد در منطقه‌ای که آن کودک مفقود شده به ‌دنبال لانه مار پیتون یا حیوانات پیر و زخمی شکارچی باشند و بررسی چاه‌ها و چاله‌های طبیعی هم که به دلیل فرونشست سفره آب‌های زیرزمینی به وجود آمده را در دستور کار قرار دهند.
یسنا
شهروند دیگری هم پیام گذاشت: تجربه واقعی و ساده نشان داده که این روزها چمن و گندم زاری که زیرش قبلا قنات و چاه بوده توسط روان آب‌های خورده و عین پارچه‌ای شکافته شده و افراد را به درون زمین می‌کشد و بعد شکاف چمن بسته می‌شود اگه می‌توانید این مطلب را به ترکمن صحرایی‌های عزیز اطلاع دهید.

یک کاربر فعال در شبکه مجازی در نظرات ارسالی به اخبار ایرنا با اشاره به تجربه تلخ خود هنگام کار در زمین کشاورزی که فرزندش نزدیک بود توسط عقاب ربوده شود، احتمال ربوده شدن یسنا توسط عقاب را داد و از مردم ساکن در مناطق روستایی خواست بیشتر مواظب بچه‌ها آن هم هنگام فعالیت کشاورزی باشند همچنین یکی دیگر هم پیام داد «یک بچه چهار ساله زیاد نمی‌تواند راه برود و اگه اظهارات پدر و مادر صحیح باشد ممکن هست مورد حمله وحوش مانند عقاب و مار قرار گرفته باشد».

مخاطبی هم پیام گذاشت به احتمال قوی کار یکی از اهالی هست که بچه را دزدیده و احتمال دیگر انتقام جویی است باید دید خانواده یسنا با چه کسی اختلاف داشتند.

از پیشنهاد نام فاطمه تا اعلام آمادگی برای کمک از نقاط مختلف کشور

یکی از مخاطبان هم در قسمت نظرات اخبار ایرنا گفت: انشالله بعد از اینکه پیدا شد اسمش را عوض کنند و اگر خواستند فاطمه بگذارید.

دل نوشته یکی از کاربران با مضمون «سلام یسنا جان، سلام دخترک من، کجایی، بیا که مادر دل نگرانت تشنه و گرسنه بیرون از روستا منتظر آمدنت هست، بیا بیا بیا، یسنا فرزند ایران است، یسنا فرزند ماست، خواهش می‌کنم تلاش کنید تا در کنار مادر مهربانش باشد. به امید دیدار یسنای کوچولو» از دیگر نظرات تاثیرگذار به حساب می‌آیند.

حتی یکی از مخاطبان هم پیام گذشته برای جستجوی دختر چهارساله اگر به حضور مردمی احتیاج هست ما از قائمشهر آماده کمک هستیم انشاءالله خبر خوبی به این مادر برسد و همچنین مخاطب دیگری گفته آقایون اگه لازمه منم از کهگیلویه حرکت کنم بیایم بالاخره می‌تونیم در جست و جو کمک کنیم.

یک شهروند دیگر هم پیشنهاد داد از گروه‌ها و نهادهای مردمی باتجربه فعالیت در مناطق زلزله زده و گرفتار سیل در کشور که به لطف خدا کم نیستند در خطه مازندران و گیلان فراخوان حضور و کمک صادر شود و همچنین تاکید کرد: در این گونه موارد زمان یک عنصر ویژه است و تیم‌های تخصصی آگاهی درصدی را برای آدم ربایی در نظر بگیرند و شنود تلفن‌ها در راس برنامه‌ها باشد.

یکی دیگر از مخاطبان هم به تیم‌های جست و جو پیشنهاد کرد ارتفاع را بگردند و گفت ما هم یک بچه در روستایمان گم شد بعد از یک روز، سر کوه وی را یافتیم و خودمان هم باورمان نمی‌شد چگونه به آن بالا رفته است.

طبق آخرین اطلاعات اعلامی از سوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، با وجود گذشت چند روز از گمشدن «یسنا دیدار»، هنوز هیچ نشانه‌ای از این کودک چهار ساله کلاله‌ای پیدا نشده و جستجوی‌های تخصصی برای یافتن این کودک ادامه دارد.

قاسم غریب آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از عصر یکشنبه نهم اردیبهشت با اطلاع از گم شدن کودک چهار ساله اهل روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله، نیروهای هلال احمر در کنار مردم محلی جست و جوی خود را برای یافتن یسنا آغاز کردند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با تمام ظرفیت پای کار آمد و به دلیل مطالبه مردمی یک فروند بالگرد هم برای گشت زنی در منطقه حاضر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: چندین دستگاه پاراموتور و هلی شات در کنار سگ‌های زنده یاب به همراه روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروی هلال احمر و مردمی به صورت هوایی و زمینی در منطقه حضور و کار گشت زنی را انجام دادند.

غریب آبادی گفت: نیروهای هلال احمر در سه روز نخست به صورت خطی متر به متر تا شعاع پنج تا ۶ کیلومتری را گشت زنی کردند.

وی افزود: دیروز صبح فرماندار کلاله نشست شورای مدیریت بحران را در همان روستا برگزار کرد و تصمیم گرفته شد تا امروز (پنجشنبه) گشت‌زنی به صورت تخصصی با هلی‌شات و پاراموتورها و دسته‌های امنیتی و دوربین‌های دید در شب انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: تاکنون اثری که نشانه دهنده زنده و یا مرگ این کودک باشد در منطقه پیدا نشده است.

وی افزود: چهار تیم هلال احمر همچنان در منطقه مستقر هستند و نیروهای تخصصی هم اقدامات لازم جست و جوی را انجام می‌دهند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

https://www.asianews.ir/u/esH
اخبار مرتبط
یکی از کانال های خبری شهری از مرگ تکان دهنده دو کودک در پارک زیتون منطقه ۲۱ تهران خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید