صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۴
کد خبر: 21495
گزارشگر: 464
۱۴۴
۰
۰
۲
در جریان سفر وزیر امور خارجه بریتانیا به کی‌یف؛

چراغ سبز کامرون برای حمله زلنسکی به خاک روسیه

چراغ سبز کامرون برای حمله زلنسکی به خاک روسیه
به‌رغم گذشت مدت‌ها از آغاز جنگ اوکراین، به‌نظر می‌رسد این جنگ هر لحظه ممکن است پیچیده‌تر شده و ابعاد گسترده‌تری به خود بگیرد.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در جریان سفرش به کی‌یف گفت: «اوکراین حق استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط بریتانیا را برای حمله به روسیه دارد.» آقای کامرون در مصاحبه با رویترز گفت که این به خود اوکراین بستگی دارد که چگونه از تسلیحات بریتانیا استفاده کند.

دیوید کامرون، دیپلمات ارشد بریتانیایی متعهد شده است که کشورش سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین خواهد داد و خاطرنشان کرد: «این کمک‌ها تا زمانی که جنگ به درازا بینجامد، ادامه خواهد داشت.» وی در پاسخ به این سوال که آیا این مجوز شامل هدف قراردادن مواضع در داخل خاک روسیه نیز می‌شود یا خیر گفت: «اوکراین این حق را دارد. با توجه به این‌که روسیه به داخل خاک اوکراین حمله می کند، کاملا منطقی است که اوکراین بخواهد از خود دفاع کند.»

گفتنی است شرکای غربی اوکراین برای این‌که به کمک‌های نظامی خود به اوکراین ادامه دهند، برای کی‌یف یک شرط گذاشته‌اند و آن این است که با این سلاح‌ها به داخل خاک روسیه حمله نکند. اما کشورهایی از جمله فنلاند و لتونی گفته‌اند که از حق اوکراین برای استفاده از سلاح‌هایی که برای دفاع از خود تهیه کرده، درحمله به خاک روسیه، حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون هم در مصاحبه‌ای با اکونومیست که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: «اگر روسیه خطوط مقدم اوکراین را بشکند و آن وقت کی‌یف درخواست اعزام نیروهای کمکی غربی به اوکراین را مطرح کند، این مسئله به‌طور قانونی می‌تواند قابل طرح باشد.»


https://www.asianews.ir/u/etf
اخبار مرتبط
کارشناس سازمان سیا گفت: غرب می داند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به هر طریقی که شده می‌کشند یا از بین می‌برند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید