صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۴۲
کد خبر: 21558
گزارشگر: 464
۱۵۰
۰
۰
۴
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پرداخت ۲۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران طی سال گذشته خبر داد و گفت: «استان تهران در ۳ سال گذشته بالاترین مبلغ پرداختی را در میان استان‌ها در زمینه مشاغل خانگی داشته است.»


به گزارش آسیانیوز
به نقل از ایسنا، یکی از شیوه‌های موثر برای اشتغالزایی و درآمدزایی کسب و کارهای خانگی است. با گسترش کسب‌وکارهای خانگی افراد در کنار دیگر اعضای خانواده در درون خانه ضمن ایجاد کسب و کار و درآمد، به افزایش رفاه و معیشت خانواده نیز کمک می‌کنند.

آمارها بیانگر آن است که ۱۵ تا ۲۳ درصد اشتغال در کشورهای توسعه‎یافته در حوزه مشاغل خانگی است. در ایران نیز طی چند سال گذشته برای ارتقای سهم مشاغل خانگی در اقتصاد تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

در همین راستا با هدف تقویت و توسعه هرچه بیشتر مشاغل خانگی مدت زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته مشاغل به سه روز کاهش یافت و بیش از ۹۵ درصد مجوزها به شکل ثبت‌محور صادر شد تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، متقاضیان کسب و کارهای خانگی با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود کنند. لازم به ذکر است زنان در بحث توسعه مشاغل خانگی سهم به‌سزایی داشته‌اند، به نحوی که یکی از عوامل موثر در رونق مشاغل خانگی و افزایش مشارکت اقتصادی حضور زنان بوده و بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی، صدور مجوز و ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی به زنان اختصاص دارد.

در همین خصوص محمد آذرپناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به تازگی از اختصاص ۲۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان تهران خبر داده، گفته است: «با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۷۷ طرح متقاضی مشاغل خانگی پرداخت شد که این رقم در مقایسه با سال قبل رشد ۷۸ درصدی در سهم اعتبار و تحقق عملکرد ۱۰۲ درصدی در پرداخت این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ دارد.»

https://www.asianews.ir/u/euh
اخبار مرتبط
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی از سوی بانک مرکزی خبر داد و آن را کمک بزرگی به توسعه کسب و کارهای خانگی دانست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید