صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۸
کد خبر: 21580
گزارشگر: 464
۱۵۱
۰
۰
۸
در آستانه برگزاری انتخابات؛

پارلمان اروپا در کشاکش رقابت احزاب راست‌افراطی، میانه و چپ

پارلمان اروپا در کشاکش رقابت احزاب راست‌افراطی، میانه و چپ
اروپا در حالی خود را برای برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، به‌عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری قاره سبز آماده می‌کند که بر اساس نظرسنجی‌ها، انتظار می‌رود احزاب راست افراطی اروپا به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یابند.

به گزارش آسیانیوز؛ این افزایش پیش‌بینی‌شده باعث افزایش نفوذ آن‌ها در بروکسل می‌شود، حتی اگر بازیگران جریان اصلی همچنان وزن بیشتری داشته باشند.

حدود ۳۷۰ میلیون رای دهنده در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در روزهای ۶ تا ۹ ژوئن برای انتخاب ۷۲۰ قانونگذار در پارلمان بعدی اروپا به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. در حالی‌که اکثر نظرسنجی‌ها از اقبال بیشتر رای‌دهندگان به احزاب راست افراطی حکایت دارند، جریان اصلی پارلمان را سه گروه « فراکسیون حزب مردم اروپا/EPP » متعلق به حزب راست میانه، حزب چپ‌گرای «سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها» و حزب میانه‌روی «تجدید اروپا» تشکیل داده‌اند.

این سه جناح سیاسی معمولا برای به دست آوردن اکثریت مورد نیاز برای تصویب قوانین، با یکدیگر تعامل می‌کنند. با این حال، سؤال این است که « فراکسیون حزب مردم اروپا » به رهبری اورزولا فن در لاین، رئیس فعلی کمیسیون اروپا تا کجا درهای خود را به روی راست افراطی باز خواهد کرد.

فن در لاین که به دنبال آغاز دومین دوره ریاست خود پس از انتخابات است، اعلام کرده است که با احزاب راست افراطی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ائتلاف نخواهد کرد. این دو حزب شامل حزب فرانسوی «تجمع ملی» به رهبری مارین لوپن و حزب آلمانی «آلترناتیو برای آلمان» هستند که به گروه «هویت و دموکراسی در پارلمان» وابستگی دارند. با این حال فن در لاین ابراز آمادگی کرده تا در صورت نیاز با احزاب راست افراطی مخالف پوتین، شامل گروه پارلمانی «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» به رهبری جورجیا ملونی نخست‌وزیری ایتالیا ائتلاف کند.

https://www.asianews.ir/u/euD
اخبار مرتبط
اتحادیه اروپا در ماه ژوئن شاهد برگزاری انتخابات پارلمان اروپا خواهد بود و اعضای کمیسیون جدید در ماه‌های بعدتر انتخاب خواهند شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید