صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۶
کد خبر: 21788
گزارشگر: 306
۱۶۳
۰
۰
۳
مدیر مخابرات یزد در جمع خبرنگاران

یکی از ارکان مهم توسعه خدمات دیجیتال در کشور، توسعه ارتباطات است

یکی از ارکان مهم توسعه خدمات دیجیتال در کشور، توسعه ارتباطات است
یزد - مدیر مخابرات منطقه با اشاره به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات” نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار “، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم توسعه خدمات دیجیتال در کشور، توسعه ارتباطات است، که باید از زیر ساخت های شرکت مخابرات ایران بخصوص در حوزه فیبرنوری استفاده شود

 

آسیانیوز / یزد ؛ «محمدرضا  زارع» در آستانه هفته ارتباطات در نشست با اصحاب رسانه استان در ادامه افزود : به همین مناسبت شاهد افتتاح تعداد ۱۲۲ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۸۷ میلیارد ریال خواهیم بود که عمدتاً مربوط به بخش‌های تلفن همراه، فیبر نوری و دیتا و ارتقای شبکه بوده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه توسعه فیبرنوری و گسترش تکنولوژی 5G در استان ازاولویت های سال جدید مخابرات می باشد  تصریح داشت :  یکی از سیاست‌های مخابرات استان، توسعه فیبر نوری برای منازل است و تلاش داریم ۸۰ درصد منازل استان را تا پایان سال آینده تحت پوشش این تکنولوژی قرار دهیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد ریالی در مخابرات استان طی یک سال گذشته، گفت: در سال جاری توسعه تکنولوژی ۵G و نیز توسعه فیبرنوری برای منازل را دنبال می‌کنیم.

زارع  یکی از شاخص های مهم  مخابرات را شاخص دیتا دانست و افزود: در حال حاضر تعداد پورت‌های ADSL استان بالغ بر ۱۶۶ هزار، تعداد پورتهای VDSL در استان دو هزار و ۱۸۳ مورد و در بخش FTTH تعداد چهار هزار و ۴۹۳ پورت در استان مشغول بکار است.

این  مقام مسئول تصریح داشت : تعداد تلفن ثابت مشغول بکار استان ۵۵۹ هزار شماره است ولی بنا به دستور عمل ابلاغی برخی خطوط به دلیل عدم نیاز مشتریان مرجوع و به مشترکان دیگر واگذار شده لذا نسبت به پارسال حدود ۱.۶ درصد کاهش ضریب نفوذ در این بخش را شاهدیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت : در حال حاضر تعداد پورت‌های ADSL استان بالغ بر ۱۶۶ هزار، تعداد پورتهای VDSL در استان دو هزار و ۱۸۳ مورد و در بخش FTTH تعداد چهار هزار و ۴۹۳ پورت در استان مشغول بکار است.

وی اظهار داشت : از سال گذشته تاکنون تعداد ۳۴۳ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۹۲۸ میلیارد ریال بهره برداری شده است

زارع خاطرنشان کرد : ضریب نفوذ خانوارهای دارای اینترنت پرسرعت در استان ۳۷.۷ درصد و سهم بازار مخابرات از این بخش در استان حدود ۷۰ درصد است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

یکی از ارکان مهم توسعه خدمات دیجیتال در کشور، توسعه ارتباطات است ، محمدرضا  زارع مدیر مخابرات منطقه یزد

https://www.asianews.ir/u/ey3
اخبار مرتبط
یزد - رسانه ها با نقد سازنده همگام مدیریت شهری شوند
یزد - مدیرمخابرات منطقه: آینده صنعت تلکام با توجه به روند رو به توسعه دنیا در خصوص IT و ICT در ایران بسیار درخشان است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید